Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Methodology of Teaching Ethics 2

General data

Course ID: SP-KSP-E-MNE2
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Methodology of Teaching Ethics 2
Name in Polish: Metodyka nauczania etyki 2
Organizational unit: Study of Pedagogics
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.50 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Słuchacze realizujący przygotowanie do nauczania etyki jako kolejnego przedmiotu, którzy zaliczyli wykład i ćwiczenia z Metodyki nauczania etyki 1.

Short description: (in Polish)

Wykład i ćwiczenia w formie praktycznych warsztatów, w trakcie których słuchacze zapoznają się z zasadami i metodami nauczania etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Full description: (in Polish)

Wykład i ćwiczenia w formie praktycznych warsztatów, w trakcie których studenci zapoznają się z zasadami i technikami nauczania etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. W ramach wykładu i ćwiczeń szczegółowo są omawiane zasady wprowadzania i wykorzystywania na lekcjach etyki eseju filozoficznego. Na ćwiczeniach omawiana jest metodologia pisania eseju. Część zajęć jest poświęcona warsztatom z pisania i oceniania eseju.

Bibliography: (in Polish)

1. R. Fisher, Uczymy jak myśleć, Warszawa 1999

2. B. Hiszpańska, Pomóż młodzieży znaleźć wartości - drogowskazy, Warszawa 1994

3. J. Jeziorska, Wybrane metody uczenia się i nauczania, Warszawa 2003

4. J. Kruk, Filozoficzno-pedagogiczne aspekty rozumienia tekstu, Kraków 1998

5. M. Lipman, A.M. Sharp, F.S. Oscanyan, Filozofia w szkole, Warszawa 1996

6. K. Ostrowska, W poszukiwaniu wartości, Gdańsk 1998

7. K. Śleziński, Zarys dydaktyki filozofii, Kraków 2000

8. Z. Sareło (red.), Etyka w szkole. Jak nauczać, Warszawa 1997

9. S.B. Simon, R.C. Hawley, D.D. Britton, Krystalizacja wartości. Ćwiczenia pisemne dla rozwoju osobowego, Toruń - Poznań 1992

10. M. Węglińska, Jak przygotowywać się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków 1998

11. M. Bała, J. Jezierska, S. Zalewska, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki.

12. Sposób na filozofię. Kluczowe zagadnienia z dydaktyki przedmiotowej, J. Grzybowski, A. Jaworska, A. Kazimierczak-Kucharska, A. Norwa, A. Waleszczyński, S. L. Zalewska.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Oceniana jest:

Wiedza - przyswojenie podstawy procesu dydaktycznego w odniesieniu do nauczania etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Umiejętności - przygotowanie i przedstawienie konspektów lekcji tematycznych. Aktywność na zajęciach - zadania problemowe

Kompetencje społeczne - Aktywność w zajęciach – współpraca w

rozwiązywaniu zadań grupowych. Przygotowywanie się do zajęć praktycznych- jak wykorzystuje dorobek dydaktyki etyki w planowaniu własnego rozwoju zawodowego

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wykład:

Egzamin w formie pracy pisemnej (tabeli ewaluacyjnej).

Ćwiczenia:

Przeprowadzenie oceny esejów filozoficznych w oparciu o tabelę ewaluacyjną.

Practical placement: (in Polish)

Zgodnie z programem studiów.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 22 hours more information
Lectures, 8 hours more information
Coordinators: Wanda Kamińska, Witold Starnawski, Andrzej Waleszczyński
Group instructors: Wanda Kamińska, Andrzej Waleszczyński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Wykład i ćwiczenia w formie praktycznych warsztatów, w trakcie których słuchacze zapoznają się z zasadami i metodami nauczania etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej.

Full description: (in Polish)

Wykład i ćwiczenia w formie praktycznych warsztatów, w trakcie których studenci zapoznają się z zasadami i technikami nauczania etyki w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. W ramach wykładu i ćwiczeń szczegółowo są omawiane zasady wprowadzania i wykorzystywania na lekcjach etyki eseju filozoficznego. Na ćwiczeniach omawiana jest metodologia pisania eseju. Część zajęć jest poświęcona warsztatom z pisania i oceniania eseju.

Bibliography: (in Polish)

1. R. Fisher, Uczymy jak myśleć, Warszawa 1999

2. B. Hiszpańska, Pomóż młodzieży znaleźć wartości - drogowskazy, Warszawa 1994

3. J. Jeziorska, Wybrane metody uczenia się i nauczania, Warszawa 2003

4. J. Kruk, Filozoficzno-pedagogiczne aspekty rozumienia tekstu, Kraków 1998

5. M. Lipman, A.M. Sharp, F.S. Oscanyan, Filozofia w szkole, Warszawa 1996

6. K. Ostrowska, W poszukiwaniu wartości, Gdańsk 1998

7. K. Śleziński, Zarys dydaktyki filozofii, Kraków 2000

8. Z. Sareło (red.), Etyka w szkole. Jak nauczać, Warszawa 1997

9. S.B. Simon, R.C. Hawley, D.D. Britton, Krystalizacja wartości. Ćwiczenia pisemne dla rozwoju osobowego, Toruń - Poznań 1992

10. M. Węglińska, Jak przygotowywać się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków 1998

11. M. Bała, J. Jezierska, S. Zalewska, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki.

12. Sposób na filozofię. Kluczowe zagadnienia z dydaktyki przedmiotowej, J. Grzybowski, A. Jaworska, A. Kazimierczak-Kucharska, A. Norwa, A. Waleszczyński, S. L. Zalewska.

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 22 hours more information
Lectures, 8 hours more information
Coordinators: Witold Starnawski, Andrzej Waleszczyński
Group instructors: Andrzej Waleszczyński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Lectures - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)