Człowiek w świecie mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SzD-ŚM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Człowiek w świecie mediów |
Jednostka: | Szkoła Doktorska UKSW |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://t9qenum |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Kod do zajęć MS Teams: t9qenum Przedstawienie zarysu problematyki komunikacji medialnej jako jednego z podstawowych zjawisk kultury i cywilizacji współczesnej. Omówienie specyfiki poszczególnych rodzajów mediów i ich historii, a także wybranych zagadnień z zakresu przekazów medialnych i komunikacji interpersonalnej. |
Pełny opis: |
Przedmiot będzie dotyczył takich zagadnień: Media a proces komunikacji, podstawowe funkcje mediów. Media tradycyjne - książka, prasa. Radio. Media tradycyjne - kino, telewizja, wideo, dvd. Propaganda i manipulacja medialna, idol, celebryta, autorytet. Piosenka jako fenomen medialny. Nauczanie Kościoła o mediach. |
Literatura: |
M. McLuhan, Zrozumieć media, Warszawa, 2004. G. Łecicki, Media audiowizualne w nauczaniu Jana Pawła II, Warszawa 2013. Z. Bajka, Historia mediów, Kraków 2008. Człowiek w medialnym labiryncie, red. K. Guzek, M. Laskowska, Warszawa 2011. A. Regiewicz, Kino a kultura w świetle antropologii współczesnej, Lublin 2011. J. van Dijk, Społeczne aspekty nowych mediów, Warszawa 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1 - zna definicje mediów i kultury EK 2 - rozpoznaje rozmaite rodzaje mediów EK 3 - potrafi ocenić różne formy komunikacji medialnej EK 4 - rozpoznaje istotę komunikatów perswazyjnych EK 5 - prawidłowo określa podstawowe funkcje mediów ECTS: |
Metody i kryteria oceniania: |
Metoda oceniania: praca pisemna. EK 1 - zna definicje mediów i kultury na ocenę 2 - nie umie sformułować definicji kultury i mediów na ocenę 3 - umie pobieżnie sformułować definicje kultury i mediów na ocenę 4 - umie dobrze opisywać definicje kultury i mediów na ocenę 5 - umie bardzo dobrze opisywać definicje kultury i mediów. EK 2 - rozpoznaje rozmaite rodzaje mediów na ocenę 2 - nie rozpoznaje rozmaitych rodzajów mediów na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre rodzaje mediów na ocenę 4 - rozpoznaje wszystkie rodzaje mediów na ocenę 5 - rozpoznaje i dogłębnie charakteryzuje rozmaite rodzaje mediów EK 3 - potrafi ocenić różne formy komunikacji medialnej na ocenę 2 - nie rozróżnia form komunikacji medialnej 2 na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre formy komunikacji medialnej na ocenę 4 - umiejętnie rozpoznaje rozmaite formy komunikacji medialnej na ocenę 5 - potrafi dostrzec zależności miedzy rozmaitymi formami komunikacji medialnej EK 4 - rozpoznaje istotę komunikatów perswazyjnych na ocenę 2 - nie rozpoznaje komunikatów perswazyjnych na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre komunikaty perswazyjne na ocenę 4 - rozpoznaje dużo komunikatów perswazyjnych na ocenę 5 - rozpoznaje bardzo dużo komunikatów perswazyjnych EK 5 - prawidłowo określa podstawowe dziedziny związane z wpływem mass mediów. na ocenę 2 - nie rozpoznaje wpływu mediów na społeczeństwo na ocenę 3 - rozpoznaje niektóre dziedziny wpływu mediów na społeczeństwo na ocenę 4 - rozpoznaje wiele dziedzin wpływu mediów na społeczeństwo na ocenę 5 - rozpoznaje globalny wpływ mediów na społeczeństwo |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.