Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Projekty badawcze - finansowanie i zarządzanie

General data

Course ID: SzD-PB
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Projekty badawcze - finansowanie i zarządzanie
Organizational unit: PhD School
Course groups: (in Polish) Przedmioty obligatoryjne w I roku kształcenia
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej zasad konstruowania projektów badawczych, które mają uzyskać finansowanie z zewnętrznych źródeł oraz poruszanie się w krajowym i międzynarodowym środowisku naukowym.

Wiedza ta ma ułatwić planowanie badań naukowych, przygotowywanie

wniosków grantowych oraz zwiększyć odsetek pozytywnie rozpatrywanych aplikacji.

Pozyskiwane środków na badania naukowe, ma pozwolić na prowadzenie badań w oparciu o infrastrukturę naukowobadawczą UKSW.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Bajor P., Fichna J., Grabowski M., Lis B., Matuszewski M., Oprocha P., Jak napisać wniosek o finansowanie badań

naukowych? Poradnik Rady Młodych Naukowców, Warszawa, 2013.

2. Janus T., Analiza treści recenzji wniosków składanych do Narodowego Centrum Nauki, Warszawa, 2014. (https://jednostki.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/2022/10/analiza_recenzji_NCN.pdf)

3. Janus T., Wnioski grantowe bez tajemnic, Warszawa, 2016 (http://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/

wnioski_grantowe_bez_tajemnic.pdf)

4. Janus T., Jak zdobyć granty na badania naukowe, Warszawa, 2018 (https://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/

jak_zdobyc_granty_na_badania_naukowe.pdf)

5. Kocińska E., Szuber K., Jak zwiększyć skuteczność aplikowania o środki?, Poznań, 2014.

6. Friedland A.J., Folt C.L., Writing Successful Science Proposals, New Haven & London, 2009.

Literatura uzupełniająca:

1. Barker L., Rattihalli R.R., Field D., How to write a good research grant proposal, [w:] Paediatrics and Child Health, 2015,

http://dx.doi.org/10.1016/j.paed.2015.09.004

2. Blanco M.A., Lee. M.Y., Twelve tips for writing educational research grant proposals, [w:] Medical Teacher, 2012; 34: 450–

453.

3. Cambronero J. G., Allen. L-A.H. Cathcart M.K., Justement L.B., Kovacs E. J., Writing a first grant proposal, [w:] Nature

Immunology, Volume 13, Number 2, February 2012, 105-108.

4. Flavin R., Tips for Writing a Winning Grant Proposal, [w:] Techdirections ,August 2014, 18-19.

5. Gatrell J.D., Bierlu G.D., Jensen R.R., Research Design and Proposal Writing in Spatial Science, London & New York,

2012.

6. Hamper R.J., Baugh L.S., Handbook for Writing Proposals, New York, 2011.

7. Kraicer J., The Art Of Grantsmanship, Strasbourg, 1997.

8. Litynski D., Pimmel R., Proposal Writing Strategies, prezentacja z Annual ASEE Conference, 24 June 2007.

9. Margolin J.B., The Individual's Guide To Grants, New York & London, 1983.

10. Oruc Y., Handbook of Scientific Proposal Writing, London & New York, 2012.

11. Paiva R.P., How to Write Good Scientific Project Proposals: A Comprehensive Guide, prezentacja ze stycznia 2013.

12. Pequegnat W., Stover E., Boyce C.A., How To Write A Successful Research Grant Application. A Guide For Social And

Behavioral Scientists, New York, 2011.

13. Porte M., Writing Effective Research Proposals, [w:] Journal of Bussiness Communication, 1967, s. 13-20.

14. Przeworski A., Salomon F, On The Art Of Writing Proposals. Some Candid Suggestions for Applicants to Social Science

Research Council Competitions, New York.

15. Rezaeian M., How to construct a successful grant proposal, [w:] Middle East Journal Of Family Medicine, Volume13,

Issue 1, January 2015, s. 31-32.

16. Sine nomine, Competitive Proposal Writing, prezentacja z 2011 BRIGE Grantees’ Conference, August 9, 2011.

17. Stanley D., Writing from the Winner's Circle: A Guide to Preparing Competitive Grant Proposals, Nebraska, 1998.

18. Walsh B. A., Bonner D., Springer V., Lalasz C. B., Ives B., Grant-Writing Courses in the United States: A Descriptive

Review of Syllabi and Factors That Influence Instructor Choice of Course Texts, [w:] College Teaching, 61: 74–81, 2013.

19. Wetmore P.H., East A.D, Writing A Successful GSA Grant Proposal, [w:] GSA Today, December 2015, s. 16.

20. White V., Grant Proposals That Succeeded, New York, 1983.

21. White V., Grants. How to Find Out About Them and What To Do Next, New York, 1975.

22. Yang O. Otto, Guide to Effective Grant Writing, Los Angeles, 2012.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Student musi oddać projekt zaliczeniowy (zostaną ocenione: pomysł, opisanie części teoretycznej, kosztorys, harmonogram, źródło finansowania). Student może mieć 3 nieobecność nieusprawiedliwione.

Na ocenę 2 (ndst): student nie rozumie zaawansowanych zjawisk i procesów, które są podstawą planowania projektu naukowego; nie definiuje problemów ekonomicznych, prawnych i etycznych związanych z projektowaniem badań naukowych; nie zna zasad zna tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; nie potrafi napisać projektu badawczego w języku polskim; nie potrafi wyszukać i wykorzystać literatury w języku angielskim jako podstawy do napisania projektu badawczego; nie planuje i nie realizuje własnego uczenia się oraz nie potrafi przekazać tej umiejętności innym; nie potrafi określić priorytetów poszczególnym zadaniom.

Na ocenę 3 (dst.): student na podstawowym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na podstawowym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne

związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na podstawowym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na podstawowym poziomie; na podstawowym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na podstawowym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na podstawowym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.

Na ocenę 4 (db): student na dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na dobrym poziomie; na dobrym

poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.

Na ocenę 5 (bdb): student na bardzo dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na bardzo dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na bardzo dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na bardzo dobrym poziomie; na bardzo dobrym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na bardzo dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na bardzo dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań.

Zasady zaliczenia zajęć:

1. Praca końcowa

2. Prace domowe

3. Obecność na zajęciach

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Janus
Group instructors: Tomasz Janus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Janus
Group instructors: Tomasz Janus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Janus
Group instructors: Tomasz Janus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Janus
Group instructors: Tomasz Janus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Tomasz Janus
Group instructors: Tomasz Janus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Classes - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)