(in Polish) Projekty badawcze - finansowanie i zarządzanie
General data
Course ID: | SzD-PB |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Projekty badawcze - finansowanie i zarządzanie |
Organizational unit: | PhD School |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obligatoryjne w I roku kształcenia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej zasad konstruowania projektów badawczych, które mają uzyskać finansowanie z zewnętrznych źródeł oraz poruszanie się w krajowym i międzynarodowym środowisku naukowym. Wiedza ta ma ułatwić planowanie badań naukowych, przygotowywanie wniosków grantowych oraz zwiększyć odsetek pozytywnie rozpatrywanych aplikacji. Pozyskiwane środków na badania naukowe, ma pozwolić na prowadzenie badań w oparciu o infrastrukturę naukowobadawczą UKSW. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Bajor P., Fichna J., Grabowski M., Lis B., Matuszewski M., Oprocha P., Jak napisać wniosek o finansowanie badań naukowych? Poradnik Rady Młodych Naukowców, Warszawa, 2013. 2. Janus T., Analiza treści recenzji wniosków składanych do Narodowego Centrum Nauki, Warszawa, 2014. (https://jednostki.uksw.edu.pl/wp-content/uploads/2022/10/analiza_recenzji_NCN.pdf) 3. Janus T., Wnioski grantowe bez tajemnic, Warszawa, 2016 (http://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/ wnioski_grantowe_bez_tajemnic.pdf) 4. Janus T., Jak zdobyć granty na badania naukowe, Warszawa, 2018 (https://bbn.uksw.edu.pl/sites/default/files/ jak_zdobyc_granty_na_badania_naukowe.pdf) 5. Kocińska E., Szuber K., Jak zwiększyć skuteczność aplikowania o środki?, Poznań, 2014. 6. Friedland A.J., Folt C.L., Writing Successful Science Proposals, New Haven & London, 2009. Literatura uzupełniająca: 1. Barker L., Rattihalli R.R., Field D., How to write a good research grant proposal, [w:] Paediatrics and Child Health, 2015, http://dx.doi.org/10.1016/j.paed.2015.09.004 2. Blanco M.A., Lee. M.Y., Twelve tips for writing educational research grant proposals, [w:] Medical Teacher, 2012; 34: 450– 453. 3. Cambronero J. G., Allen. L-A.H. Cathcart M.K., Justement L.B., Kovacs E. J., Writing a first grant proposal, [w:] Nature Immunology, Volume 13, Number 2, February 2012, 105-108. 4. Flavin R., Tips for Writing a Winning Grant Proposal, [w:] Techdirections ,August 2014, 18-19. 5. Gatrell J.D., Bierlu G.D., Jensen R.R., Research Design and Proposal Writing in Spatial Science, London & New York, 2012. 6. Hamper R.J., Baugh L.S., Handbook for Writing Proposals, New York, 2011. 7. Kraicer J., The Art Of Grantsmanship, Strasbourg, 1997. 8. Litynski D., Pimmel R., Proposal Writing Strategies, prezentacja z Annual ASEE Conference, 24 June 2007. 9. Margolin J.B., The Individual's Guide To Grants, New York & London, 1983. 10. Oruc Y., Handbook of Scientific Proposal Writing, London & New York, 2012. 11. Paiva R.P., How to Write Good Scientific Project Proposals: A Comprehensive Guide, prezentacja ze stycznia 2013. 12. Pequegnat W., Stover E., Boyce C.A., How To Write A Successful Research Grant Application. A Guide For Social And Behavioral Scientists, New York, 2011. 13. Porte M., Writing Effective Research Proposals, [w:] Journal of Bussiness Communication, 1967, s. 13-20. 14. Przeworski A., Salomon F, On The Art Of Writing Proposals. Some Candid Suggestions for Applicants to Social Science Research Council Competitions, New York. 15. Rezaeian M., How to construct a successful grant proposal, [w:] Middle East Journal Of Family Medicine, Volume13, Issue 1, January 2015, s. 31-32. 16. Sine nomine, Competitive Proposal Writing, prezentacja z 2011 BRIGE Grantees’ Conference, August 9, 2011. 17. Stanley D., Writing from the Winner's Circle: A Guide to Preparing Competitive Grant Proposals, Nebraska, 1998. 18. Walsh B. A., Bonner D., Springer V., Lalasz C. B., Ives B., Grant-Writing Courses in the United States: A Descriptive Review of Syllabi and Factors That Influence Instructor Choice of Course Texts, [w:] College Teaching, 61: 74–81, 2013. 19. Wetmore P.H., East A.D, Writing A Successful GSA Grant Proposal, [w:] GSA Today, December 2015, s. 16. 20. White V., Grant Proposals That Succeeded, New York, 1983. 21. White V., Grants. How to Find Out About Them and What To Do Next, New York, 1975. 22. Yang O. Otto, Guide to Effective Grant Writing, Los Angeles, 2012. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Student musi oddać projekt zaliczeniowy (zostaną ocenione: pomysł, opisanie części teoretycznej, kosztorys, harmonogram, źródło finansowania). Student może mieć 3 nieobecność nieusprawiedliwione. Na ocenę 2 (ndst): student nie rozumie zaawansowanych zjawisk i procesów, które są podstawą planowania projektu naukowego; nie definiuje problemów ekonomicznych, prawnych i etycznych związanych z projektowaniem badań naukowych; nie zna zasad zna tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; nie potrafi napisać projektu badawczego w języku polskim; nie potrafi wyszukać i wykorzystać literatury w języku angielskim jako podstawy do napisania projektu badawczego; nie planuje i nie realizuje własnego uczenia się oraz nie potrafi przekazać tej umiejętności innym; nie potrafi określić priorytetów poszczególnym zadaniom. Na ocenę 3 (dst.): student na podstawowym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na podstawowym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na podstawowym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na podstawowym poziomie; na podstawowym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na podstawowym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na podstawowym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań. Na ocenę 4 (db): student na dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na dobrym poziomie; na dobrym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań. Na ocenę 5 (bdb): student na bardzo dobrym poziomie rozumie zaawansowane zjawiska i procesy, które są podstawą planowania projektu naukowego; na bardzo dobrym poziomie definiuje problemy ekonomiczne, prawne i etyczne związane z naukami i projektowaniem badań naukowych; na bardzo dobrym poziomie zna zasady tworzenia projektów badawczych i formy ich finansowania; potrafi napisać projekt badawczy w języku polskim na bardzo dobrym poziomie; na bardzo dobrym poziomie potrafi wyszukać i wykorzystać literaturę w języku angielskim jako podstawę do napisania projektu badawczego; na bardzo dobrym poziomie planuje i realizuje własne uczenie się oraz potrafi przekazać tej umiejętności innym; na bardzo dobrym poziomie potrafi określić priorytety poszczególnych zadań. Zasady zaliczenia zajęć: 1. Praca końcowa 2. Prace domowe 3. Obecność na zajęciach |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO CW
CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Janus | |
Group instructors: | Tomasz Janus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Janus | |
Group instructors: | Tomasz Janus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Janus | |
Group instructors: | Tomasz Janus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Janus | |
Group instructors: | Tomasz Janus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Janus | |
Group instructors: | Tomasz Janus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Classes - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.