Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wspomaganie rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania

General data

Course ID: UKSW-P-DoRo-WRD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wspomaganie rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania
Organizational unit: Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 OR 2.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Zainteresowanie tematyką psychologii rodziny

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania.

Full description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych.

Bibliography: (in Polish)

Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.

Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003.

Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf

Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.

Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.

Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

PS_W13 student zna i rozumie, jakie jest znaczenie stresu, kryzysów, konfliktów w życiu człowieka oraz posiada wiedzę na temat zapobiegania i przeciwdziałania tym zjawiskom.

PS_W14 student zna i rozumie, jak analizować i interpretować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym, uzależnieniom, zapobieganiu potencjalnym zaburzeniom rozwoju i patologii w zakresie procesów psychicznych.

PS_U12 student potrafi zaplanować i przeprowadzić oddziaływania psychoprofilaktyczne i psychoedukacyjne.

PS_K04 student jest gotów do organizowania szkoleń prezentujących problemy psychologiczne oraz analizowania praktycznych zagadnień psychologicznych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza

Student będzie posiadał wiedzę na temat zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży.

Umiejętności

Student będzie posiadał bardzo dużą umiejętność identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów psychicznych i związanych z zachowaniem wśród dzieci i młodzieży.

Kompetencje

Student będzie potrafił bardzo sprawnie rozmawiać z młodymi osobami u których pojawiają się zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 10 hours more information
Coordinators: Małgorzata Starzomska-Romanowska
Group instructors: Małgorzata Starzomska-Romanowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania.

Full description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych.

Bibliography: (in Polish)

Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.

Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003.

Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf

Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.

Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.

Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002.

Wymagania wstępne: (in Polish)

-

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 5 hours more information
Coordinators: Małgorzata Starzomska-Romanowska
Group instructors: Małgorzata Starzomska-Romanowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania.

Full description: (in Polish)

Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych.

Bibliography: (in Polish)

Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.

Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003.

Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf

Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.

Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018.

Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002.

Wymagania wstępne: (in Polish)

-

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 5 hours more information
Workshops, 10 hours more information
Coordinators: Maria Ryś
Group instructors: Maria Ryś
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 5 hours more information
Workshops, 10 hours more information
Coordinators: Łukasz Czajka
Group instructors: Łukasz Czajka
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Lectures - graded credit
Workshops - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)