(in Polish) Wspomaganie rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania
General data
Course ID: | UKSW-P-DoRo-WRD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wspomaganie rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania |
Organizational unit: | Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
OR
2.00
(differs over time)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Zainteresowanie tematyką psychologii rodziny |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych. |
Bibliography: |
(in Polish) Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003. Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) PS_W13 student zna i rozumie, jakie jest znaczenie stresu, kryzysów, konfliktów w życiu człowieka oraz posiada wiedzę na temat zapobiegania i przeciwdziałania tym zjawiskom. PS_W14 student zna i rozumie, jak analizować i interpretować rolę czynników sprzyjających zachowaniom zdrowotnym, uzależnieniom, zapobieganiu potencjalnym zaburzeniom rozwoju i patologii w zakresie procesów psychicznych. PS_U12 student potrafi zaplanować i przeprowadzić oddziaływania psychoprofilaktyczne i psychoedukacyjne. PS_K04 student jest gotów do organizowania szkoleń prezentujących problemy psychologiczne oraz analizowania praktycznych zagadnień psychologicznych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza Student będzie posiadał wiedzę na temat zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Umiejętności Student będzie posiadał bardzo dużą umiejętność identyfikowania pojawiających się w otoczeniu problemów psychicznych i związanych z zachowaniem wśród dzieci i młodzieży. Kompetencje Student będzie potrafił bardzo sprawnie rozmawiać z młodymi osobami u których pojawiają się zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WAR
WAR
WAR
WAR
SU WAR
WAR
|
Type of class: |
Workshops, 10 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Group instructors: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003. Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) - |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WYK
|
Type of class: |
Lectures, 5 hours
|
|
Coordinators: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Group instructors: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. |
|
Full description: |
(in Polish) Zajęcia dotyczą wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i z zaburzeniami zachowania. Podczas zajęć zostaną omówione przyczyny i kryteria diagnostyczne zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju, zaburzeń jedzenia oraz zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży. Ponadto podczas zajęć zostaną omówione techniki terapii trzeciej fali stosowane w przypadku tych zaburzeń. Studenci będą mieli możliwość przećwiczenia wyżej wymienionych umiejętności podczas zajęć warsztatowych. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Carson R.C., Butcher J.N., Mineka S. Psychologia zaburzeń. Gdańsk: GWP, 2003. Fiszer V.N. Terapia dialektyczno-behawioralna. Trening umiejętności. Strona internetowa dostępna pod adresem: https://emocje.pro/wp-content/uploads/2014/07/trening-umiejetnosci-terapia-borderline-depresja-warszawa.pdf Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. Rathus J.H., Miller A.L., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) młodzieży. Trening umiejętności, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018. Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) - |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 5 hours
Workshops, 10 hours
|
|
Coordinators: | Maria Ryś | |
Group instructors: | Maria Ryś | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA WAR
WAR
|
Type of class: |
Lectures, 5 hours
Workshops, 10 hours
|
|
Coordinators: | Łukasz Czajka | |
Group instructors: | Łukasz Czajka | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit Workshops - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.