Wyzwania współczesności w erze społeczeństwa medialnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | UKSW-WWESM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0320) Dziennikarstwo i informacja
|
Nazwa przedmiotu: | Wyzwania współczesności w erze społeczeństwa medialnego |
Jednostka: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DL_W04; DL_W05; DL_W15; DL_U01; DL_U02 P7S_WK DL_K01 P6S_KK P6S_KO DL_K03 P6U_K P6S_KK DL_K05 P6S_KR P6S_KO |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań. |
Skrócony opis: |
Wykład z elementami konwersatorium poświęcony procesom zachodzącym w czasach społeczeństwa medialnego. Kontekst medialny jest obecny w każdym aspekcie działalności człowieka – od decyzji podczas kampanii wyborczych, po codzienne funkcjonowanie i kontakty międzyludzkie. |
Pełny opis: |
Wykład z elementami konwersatorium poświęcony procesom zachodzącym w czasach społeczeństwa medialnego. Kontekst medialny jest obecny w każdym aspekcie działalności człowieka – od decyzji podczas kampanii wyborczych, po codzienne funkcjonowanie i kontakty międzyludzkie. Rozumienie tych procesów ułatwia rozwiązywanie problemów i generowanie nowych idei. Zajęcia są skierowane do osób zainteresowanych dostrzeganiem, analizą i zrozumieniem procesów, które niezależnie od naszej woli zachodzą w otaczającym nas świecie, rządzonym przez wszechobecne media. Trudno pomijać kontekst psychologiczny, filozoficzny czy aksjologiczny, jeśli chce się być świadomym i aktywnym uczestnikiem życia publicznego czy – szerzej - rzeczywistości. Wykład ma charakter konwersatoryjny, tj. dopuszczający wymianę poglądów na forum grupy i dyskusję opartą na merytorycznych argumentach. |
Literatura: |
Almeida, Fabrice d`, Manipulacja : w polityce, w reklamie, w miłości, tł. Marian Leon Kalinowski, Gdańsk 2005. Czech F., Społeczeństwo ryzyka a kultura strachu, STUDIA SOCJOLOGICZNE 2007, 4 (187) ISSN 0039−337. Ćwikliński A., Młodzież w świecie multimedialnej manipulacji, STUDIA EDUKACYJNE NR 62/202, s. 77-86. Goban-Klas T., Wartki nurt mediów. Ku nowym formom społecznego życia informacji, Kraków 2011. Goban-Klas T., Nadchodzące społeczeństwo medialne, R. L (LXIII), T 2 (29), Katowice 2007, s. 39-51. Goban-Klas T., Cywilizacja medialna : geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK nr 1 - student poprawnie definiuje podstawowe pojęcia i procesy z zakresu wiedzy o świecie oraz potrafi analizować zdarzenia w nim zachodzące EK nr 2 - umiejętności - potrafi prezentować kreatywne pomysły dotyczące własnych obserwacji procesów zachodzących we współczesnym świecie EK nr 3 - kompetencje - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupie EK nr 4 - dostrzega, rozumie i jest przygotowany do analizy fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji Nakład pracy studenta/studentki: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 5 godz. - konsultacje z prowadzącym ćwiczenia 15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do wykładów 10 godz. - osobiste lektury 60 godz. - razem 2 punkty ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EK nr 1, nr 2 i nr 3 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i aktywnością (w tym - własnymi propozycjami do dyskusji w grupie). Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Formą zaliczenia będzie test z tematyki poruszanej na wykładach. Student/studentka: na ocenę 2 - nie dostrzega żadnych wyzwań w zachodzących we współczesnym świecie społeczeństwa medialnego na ocenę 3 - dostrzega wyzwania, ale nie potrafi wskazać na konkretne obszary (polityka; filozofia; media; cyberbezpieczeństwo, edukacja medialna) na ocenę 4 - dostrzega i wskazuje na konkretne obszary, ale nie potrafi zastosować analizy i syntezy w tym zakresie na ocenę 5 - kreatywnie analizuje i syntetyzuje zdarzenia i procesy, które obserwuje we współczesnym świecie. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kamińska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kamińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studenta/studentki: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 5 godz. - konsultacje z prowadzącym ćwiczenia 15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do wykładów 10 godz. - osobiste lektury 60 godz. - razem 2 punkty ECTS |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.