Contemporary challenges in the era of media society
General data
Course ID: | UKSW-WWESM |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(0320) Journalism and information, not further defined
|
Course title: | Contemporary challenges in the era of media society |
Name in Polish: | Wyzwania współczesności w erze społeczeństwa medialnego |
Organizational unit: | Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (I stopień i jednolite magisterskie) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | communication and media studies |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak wymagań. |
Short description: |
(in Polish) Wykład z elementami konwersatorium poświęcony procesom zachodzącym w czasach społeczeństwa medialnego. Kontekst medialny jest obecny w każdym aspekcie działalności człowieka – od decyzji podczas kampanii wyborczych, po codzienne funkcjonowanie i kontakty międzyludzkie. |
Full description: |
(in Polish) Wykład z elementami konwersatorium poświęcony procesom zachodzącym w czasach społeczeństwa medialnego. Kontekst medialny jest obecny w każdym aspekcie działalności człowieka – od decyzji podczas kampanii wyborczych, po codzienne funkcjonowanie i kontakty międzyludzkie. Rozumienie tych procesów ułatwia rozwiązywanie problemów i generowanie nowych idei. Zajęcia są skierowane do osób zainteresowanych dostrzeganiem, analizą i zrozumieniem procesów, które niezależnie od naszej woli zachodzą w otaczającym nas świecie, rządzonym przez wszechobecne media. Trudno pomijać kontekst psychologiczny, filozoficzny czy aksjologiczny, jeśli chce się być świadomym i aktywnym uczestnikiem życia publicznego czy – szerzej - rzeczywistości. Wykład ma charakter konwersatoryjny, tj. dopuszczający wymianę poglądów na forum grupy i dyskusję opartą na merytorycznych argumentach. |
Bibliography: |
(in Polish) Almeida, Fabrice d`, Manipulacja : w polityce, w reklamie, w miłości, tł. Marian Leon Kalinowski, Gdańsk 2005. Czech F., Społeczeństwo ryzyka a kultura strachu, STUDIA SOCJOLOGICZNE 2007, 4 (187) ISSN 0039−337. Ćwikliński A., Młodzież w świecie multimedialnej manipulacji, STUDIA EDUKACYJNE NR 62/202, s. 77-86. Goban-Klas T., Wartki nurt mediów. Ku nowym formom społecznego życia informacji, Kraków 2011. Goban-Klas T., Nadchodzące społeczeństwo medialne, R. L (LXIII), T 2 (29), Katowice 2007, s. 39-51. Goban-Klas T., Cywilizacja medialna : geneza, ewolucja, eksplozja, Warszawa 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) EK nr 1 - student poprawnie definiuje podstawowe pojęcia i procesy z zakresu wiedzy o świecie oraz potrafi analizować zdarzenia w nim zachodzące EK nr 2 - umiejętności - potrafi prezentować kreatywne pomysły dotyczące własnych obserwacji procesów zachodzących we współczesnym świecie EK nr 3 - kompetencje - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupie EK nr 4 - dostrzega, rozumie i jest przygotowany do analizy fundamentalnych dylematów współczesnej cywilizacji Nakład pracy studenta/studentki: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 5 godz. - konsultacje z prowadzącym ćwiczenia 15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do wykładów 10 godz. - osobiste lektury 60 godz. - razem 2 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) EK nr 1, nr 2 i nr 3 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i aktywnością (w tym - własnymi propozycjami do dyskusji w grupie). Dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach. Formą zaliczenia będzie test z tematyki poruszanej na wykładach. Student/studentka: na ocenę 2 - nie dostrzega żadnych wyzwań w zachodzących we współczesnym świecie społeczeństwa medialnego na ocenę 3 - dostrzega wyzwania, ale nie potrafi wskazać na konkretne obszary (polityka; filozofia; media; cyberbezpieczeństwo, edukacja medialna) na ocenę 4 - dostrzega i wskazuje na konkretne obszary, ale nie potrafi zastosować analizy i syntezy w tym zakresie na ocenę 5 - kreatywnie analizuje i syntetyzuje zdarzenia i procesy, które obserwuje we współczesnym świecie. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures
|
|
Coordinators: | Agnieszka Kamińska | |
Group instructors: | Agnieszka Kamińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Nakład pracy studenta/studentki: 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 5 godz. - konsultacje z prowadzącym ćwiczenia 15 godz. - bezpośrednie przygotowanie do wykładów 10 godz. - osobiste lektury 60 godz. - razem 2 punkty ECTS |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.