Botanika ogólna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-11-04 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Botanika ogólna |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty dla I roku biologii I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | efekty uczenia się : BI1_W01, BI1_W04, |
Pełny opis: |
W trakcie realizacji przedmiotu student zapoznaje się z wiedzą obejmującą podstawy botaniki ogólnej. Cele nauczania: Znajomość zagadnień dotyczących budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin niższych i nasiennych, form ekologicznych roślin naczyniowych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EP1. student ma wiedzę obejmującą podstawy botaniki ogólnej, zna zagadnienia dotyczące budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin zarodnikowych i nasiennych, rozumie podstawowe procesy biologiczne; EP2. wykazuje znajomość podstawowych kategorii pojęciowych w botanice, zna terminologię botaniczną, przyswaja wiedzę dotyczącą roli i znaczenia roślin w środowisku naturalnym. Umiejętności: EP3. student potrafi zorganizować własną pracę i rozumie konieczność współpracy w grupie Kompetencje społeczne: EP4. student rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu botaniki ogólnej. EP przypisane do wykładów: 1-2 EP przypisane do ćwiczeń: 3-4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Na ocenę 2 student nie ma wiedzy obejmującej podstawy botaniki ogólnej, nie zna zagadnień dotyczących budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin zarodnikowych i nasiennych, nie rozumie podstawowych procesów biologicznych; Na ocenę 3 student w podstawowym stopniu: ma wiedzę obejmującą podstawy botaniki ogólnej, zna zagadnienia dotyczące budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin zarodnikowych i nasiennych, rozumie podstawowe procesy biologiczne; wykazuje znajomość podstawowych kategorii pojęciowych w botanice, zna terminologię botaniczną, przyswaja wiedzę dotyczącą roli i znaczenia roślin w środowisku naturalnym. Na ocenę 4 student w dobrym stopniu: ma wiedzę obejmującą podstawy botaniki ogólnej, zna zagadnienia dotyczące budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin zarodnikowych i nasiennych, rozumie podstawowe procesy biologiczne; wykazuje znajomość podstawowych kategorii pojęciowych w botanice, zna terminologię botaniczną, przyswaja wiedzę dotyczącą roli i znaczenia roślin w środowisku naturalnym. Na ocenę 5 student w bardzo dobrym stopniu: ma wiedzę obejmującą podstawy botaniki ogólnej, zna zagadnienia dotyczące budowy komórki roślinnej, histologii, anatomii i morfologii organów roślin, cykli rozwojowych roślin, rozmnażania płciowego i bezpłciowego roślin zarodnikowych i nasiennych, rozumie podstawowe procesy biologiczne; wykazuje znajomość podstawowych kategorii pojęciowych w botanice, zna terminologię botaniczną, przyswaja wiedzę dotyczącą roli i znaczenia roślin w środowisku naturalnym. Umiejętności: Na ocenę 2 student nie potrafi zorganizować własną pracę i nie rozumie konieczności współpracy w grupie Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym potrafi zorganizować własną pracę i rozumie konieczność współpracy w grupie Na ocenę 4 student w stopniu dobrym potrafi zorganizować własną pracę i rozumie konieczność współpracy w grupie Na ocenę5 student w stopniu bardzo dobrym potrafi zorganizować własną pracę i rozumie konieczność współpracy w grupie Kompetencje: Na ocenę 2 student nie rozumie znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu botaniki ogólnej Na ocenę 3 student w podstawowym stopniu rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu botaniki ogólnej Na ocenę 4 student w dobrym stopniu rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu botaniki ogólnej Na ocenę 5 student w dobrym stopniu rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu botaniki ogólnej |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kloss | |
Prowadzący grup: | Marek Kloss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość podstaw biologii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kloss | |
Prowadzący grup: | Marek Kloss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Znajomość podstaw biologii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kloss | |
Prowadzący grup: | Marek Kloss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 50 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kloss | |
Prowadzący grup: | Marek Kloss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.] Udział w wykładach - 30 godz., przygotowanie do egzaminu - 30 godz.; suma godzin - 60; [60 godz./30(25) godz. = ok. 2]. Liczba ECTS /wykład/: 2. Udział w laboratoriach - 30 godz., przygotowanie do ćwiczeń - 25 godz., konsultacje - 5 godz., przygotowanie do testów - 25 godz.; suma godzin - 85; [85 godz./30(25) godz. = ok. 3]. Liczba ECTS /ćwiczenia/: 3. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.