General ecology
General data
Course ID: | WB-BI-12-24ćw |
Erasmus code / ISCED: |
13.1
|
Course title: | General ecology |
Name in Polish: | Ekologia ogólna |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla I roku biologii I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | biological sciences |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | BI1_U02, BI1_U07, BI1_K01 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Short description: |
The course aimes to provide students with experience in noticing and understanding basic ecological phenomena and processes (theoretical knowledge of which they have from school) in the surrounding world. |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z zakresem zainteresowań ekologii i metodami badań stosowanymi w różnych jej dziedzinach, a także sposobami postrzegania świata i rozumowania, właściwymi biologom zajmującym się tą dziedziną wiedzy. Domniemywa się, że studenci znają pierwszych pięć rozdziałów trzeciego tomu podręcznika licealnego "Biologia" z cyklu "Akademia WSiP" pod redakcją Krzysztofa Spalika (lub równoważnego) i wiedza wyniesiona ze szkoły stanowić będzie teoretyczną podstawę dla samodzielnego (choć nie bez pomocy) przeprowadzenia obserwacji terenowych i laboratoryjnych i wyciągania wniosków. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Przedmiotowe efekty uczenia się w obszarze Wiedzy (wykłady): Efekt przedmiotowy 1. Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i złożone uwarunkowania w ekologii, rozumie podstawowe zjawiska i procesy ekologiczne Efekt przedmiotowy 2. Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie najważniejsze problemy z zakresu ekologii niezbędne dla zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów przyrodniczych oraz zna powiązania ekologii z innymi dyscyplinami przyrodniczymi Efekt przedmiotowy 3. Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie podstawowe kategorie pojęciowe i terminologię ekologiczną oraz ma znajomość rozwoju ekologii i stosowanych w niej metod badawczych Efekt przedmiotowy 4. Student zna podstawowe techniki i narzędzia badawcze stosowane w ekologii na poziomie umożliwiającym ich wykorzystanie do analizy zjawisk przyrodniczych Efekt przedmiotowy 5. Student zna związki między osiągnięciami ekologii a możliwościami ich wykorzystania w życiu społeczno-gospodarczym z uwzględnieniem zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej Przedmiotowe efekty uczenia się w obszarze Umiejętności (ćwiczenia): Efekt przedmiotowy 6. Student potrafi właściwie dobierać źródła informacji na tematy związane z ekologią ogólną, Efekt przedmiotowy 7. Student czyta ze zrozumieniem teksty naukowe z zakresu ekologii ogólnej, oraz samodzielnie planuje i realizuje własne uczenie się Przedmiotowe efekty uczenia się w obszarze Kompetencji społecznych (ćwiczenia): Efekt przedmiotowy 8. Student jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych ekologią ogólną w związku z wykonywaniem zawodu Opis ECTS: Udział w ćwiczeniach - 30 h, przygotowanie do ćwiczeń - 5 h, czas na wykonanie samodzielnych obserwacji/poszukiwań w literaturze/napisanie referatu – 15 h, przygotowanie do sprawdzianu - 10 h SUMA GODZIN: 60 LICZBA ECTS: 60 godzin / 30(25) godz. = ca. 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena końcowa z ćwiczeń: sprawdzian pisemny (pytania testowe oraz pytania/zadania otwarte): 91-100% 5 81-90% 4,5 71-80% 4 61-70% 3,5 51-60% 3 mniej niż 50,9% 2 Prowadzący zastrzega sobie prawo podwyższania oceny osobom, które w sposób szczególnie sumienny wykonały powierzone na zajęciach zadania lub w inny sposób udowodniły swoje głębokie zaangażowanie (nie dotyczy to oceny niedostatecznej). Studenci mają prawo do dwóch nieobecności na zajęciach (nieobecności te nie muszą być usprawiedliwione). W przypadku większej liczby nieobecności zaliczenie przedmiotu jest możliwe tylko po uzgodnieniu z Prodziekanem ds. studiów. Student w zakresie Umiejętności (Efekty przedmiotowe 6,7): - na ocenę ndst. (2): student nie potrafi właściwie dobierać źródeł informacji na tematy związane z ekologią ogólną, nie czyta ze zrozumieniem tekstów naukowych z zakresu ekologii ogólnej, oraz nie planuje samodzielnie i nie realizuje własnego uczenia się. - na ocenę dst. (3): student w ograniczonym stopniu potrafi właściwie dobierać źródła informacji na tematy związane z ekologią ogólną, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe z zakresu ekologii ogólnej, oraz planować samodzielnie i realizować własne uczenie się. - na ocenę db. (4): student w dobrym stopniu potrafi właściwie dobierać źródła informacji na tematy związane z ekologią ogólną, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe z zakresu ekologii ogólnej, oraz planować samodzielnie i realizować własne uczenie się. - na ocenę bdb. (5): student w bardzo dobrym stopniu potrafi właściwie dobierać źródła informacji na tematy związane z ekologią ogólną, czytać ze zrozumieniem teksty naukowe z zakresu ekologii ogólnej, oraz planować samodzielnie i realizować własne uczenie się. Student w zakresie Kompetencji społecznych (Efekt przedmiotowy 8): - na ocenę ndst. (2): Student nie jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z ekologią ogólną w związku z wykonywaniem zawodu. - na ocenę dst. (3): Student w ograniczonym zakresie jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z ekologią ogólną w związku z wykonywaniem zawodu. - na ocenę db. (4): Student w dobrym stopniu jest gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z ekologią ogólną w związku z wykonywaniem zawodu. - na ocenę bdb. (5): Student jest w pełni gotów do prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z ekologią ogólną w związku z wykonywaniem zawodu. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Fuszara, Piotr Kiełtyk | |
Group instructors: | Maciej Fuszara, Piotr Kiełtyk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Warunkiem wstępnym jest znajomość biologii na poziomie liceum ogólnokształcącego. Zalecane jest zapoznanie się z treścią rozdziałów 1- 5 podręcznika licealnego BIOLOGIA cz. III pod redakcją Krzysztofa Spalika (z serii Akademia WSiP). |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Fuszara | |
Group instructors: | Maciej Fuszara | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Udział w ćwiczeniach - 30 h, przygotowanie do ćwiczeń - 5 h, czas na wykonanie samodzielnych obserwacji/poszukiwań w literaturze/napisanie referatu – 15 h, przygotowanie do sprawdzianu - 10 h SUMA GODZIN: 60 LICZBA ECTS: 60 godzin / 30(25) godz. = ca. 2 |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Fuszara | |
Group instructors: | Maciej Fuszara | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Opis ECTS: Udział w ćwiczeniach - 30 h, przygotowanie do ćwiczeń - 5 h, czas na wykonanie samodzielnych obserwacji/poszukiwań w literaturze/napisanie referatu – 15 h, przygotowanie do sprawdzianu - 10 h SUMA GODZIN: 60 LICZBA ECTS: 60 godzin / 30(25) godz. = ca. 2 |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.