(in Polish) Ekologia człowieka
General data
Course ID: | WB-BI-35-04ćw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ekologia człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla III roku biologii I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | biological sciences |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes BI1_U02,BI1_U07,BI1_U10,BI1_K01,BI1_K02,BI1_K05 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Full description: |
(in Polish) Cele przedmiotu: Zapoznanie studentów z oceną wrażliwości organizmu człowieka na czynniki środowiska (metody oceny reaktywności w oparciu o posiadany sprzęt i aparaturę badawczą). Przedstawienie ekologii człowieka (EC) jako transdyscyplinarnej nauki o człowieku i jego kulturze jako dynamicznym elemencie ekosystemów. Zapoznanie studentów z metodami oceny i monitoringu w oparciu o posiadany sprzęt i aparaturę badawczą. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EP 1. Student rozumie zjawiska i procesy w ekologii człowieka EP2. Student ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów w ekologii człowieka oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi EP 3. Student ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii w ekologii człowieka oraz ma znajomość rozwoju tej dyscypliny nauki i stosownych w niej metod badawczych Umiejętności: EP4. Student rozumie literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim; czyta ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim EP 5. Student posiada umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu biologii EP 6. Student uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany Kompetencje społeczne: EP7. Student posiada krytyczną ocenę swojej wiedzy z zakresy EC EP 8.Student rozumie potrzebę zasięgania opinii ekspertów z zakresu EC EP 9. Student rozumie potrzebę inicjowania działań z zakresu interesu społecznego i przedsiębiorczości w zakresie EC Efekty uczenia się przypisane do wykładów: 1-3 i do ćwiczeń 4-9. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania: Wiedza (BI1_W01, 04, 05) Ocena 2 (ndst): student nie rozumie zjawisk i procesów w ekologii człowieka, nie ma wiedzy w zakresie najważniejszych problemów z rożnych działów tej dyscypliny nauki, w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminów oraz stosowanych metod badawczych w ekologii człowieka. Ocena 3 (dst): student rozumie w ograniczonym stopniu zjawiska i procesy w ekologii człowieka, posiada ograniczoną wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z rożnych działów tej dyscypliny nauki, w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminów oraz stosowanych metod badawczych w ekologii człowieka. Ocena 4 (db): student rozumie w pełni procesy w ekologii człowieka, posiada średnią wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z rożnych działów ekologii człowieka, w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminów oraz stosowanych metod badawczych w ekologii człowieka. Ocena 5 (bdb): student rozumie w pełni procesy w ekologii człowieka, posiada dobrą wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z rożnych działów ekologii człowieka, w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminów oraz stosowanych metod badawczych w ekologii człowieka. Umiejętności: Ocena 2 (ndst.) student nie rozumie literatury z zakresu ekologii człowieka w języku polskim; nie czyta ze zrozumieniem nieskomplikowanych tekstów naukowych w języku angielskim; nie posiada umiejętności wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu biologii; nie uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany Ocena 3 (dst.) student rozumie w ograniczonym stopniu literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim; czyta w ograniczonym stopniu ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; posiada w ograniczonym stopniu umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu biologii; w ograniczonym stopniu uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany Ocena 4(db.) student rozumie w dobrym stopniu literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim; czyta w dobrym stopniu ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; posiada w dobrym stopniu umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu biologii; w dobrym stopniu uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany Ocena 5(bdb.) student rozumie w pełni stopniu literaturę z zakresu ekologii człowieka w języku polskim; czyta w bardzo dobrym stopniu ze zrozumieniem nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim; posiada w bardzo dobrym stopniu umiejętność wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych z zakresu biologii; w dobrym dobrym stopniu uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany Kompetencje społeczne: Ocena 2 (ndst): student nie posiada krytycznej oceny swojej wiedzy, nie rozumie potrzeby zasięgania opinii ekspertów z zakresu EC; nie rozumie potrzeby inicjowania działań z zakresu interesu społecznego i przedsiębiorczości w zakresie EC Ocena 3 (dst.): student w ograniczonym stopniu posiada krytyczną ocenę swojej wiedzy, nie rozumie potrzebę zasięgania opinii ekspertów z zakresu EC; w ograniczonym stopniu rozumie potrzebę inicjowania działań z zakresu interesu społecznego i przedsiębiorczości w zakresie EC Ocena 4(db.): student w dobrym stopniu posiada krytyczną ocenę swojej wiedzy; rozumie potrzebę zasięgania opinii ekspertów z zakresu EC; w dobrym stopniu rozumie potrzebę inicjowania działań z zakresu interesu społecznego i przedsiębiorczości w zakresie EC Ocena 5(db.): student w bardzo dobrym stopniu posiada krytyczną ocenę swojej wiedzy; rozumie potrzebę zasięgania opinii ekspertów z zakresu EC; w bardzo dobrym stopniu rozumie potrzebę inicjowania działań z zakresu interesu społecznego i przedsiębiorczości w zakresie EC |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Anna Siniarska-Wolańska | |
Group instructors: | Anna Siniarska-Wolańska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W CW
TH FR |
Type of class: |
Classes, 30 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Kobus | |
Group instructors: | Magdalena Kobus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Wykład: 2 ECTS [1 ECTS=30h] - udział w wykładzie - 30h - przygotowanie do egzaminu - 20h - konsultacje - 10h 60h/30h=2 ECTS Ćwiczenia: 2 ECTS [1 ECTS=30h] - udział w ćwiczeniach- 30h - przygotowanie do kolokwium - 20h - konsultacje - 10h 60h/30h=2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.