Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Environmental microbiology

General data

Course ID: WB-BI-41-16lab
Erasmus code / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Environmental microbiology
Name in Polish: Mikrobiologia środowiskowa
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 4.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

Efekty uczenia się:Ćwiczenia: BI2_U01, BI2_U04, BI2_K07

Short description: (in Polish)

Poziom przedmiotu: podstawowy

Studenci zapoznają się z podstawowymi technikami stosowanymi przy izolowaniu oraz badaniu mikroorganizmów pochodzących z prób wody i gleby. Uczą się opracowywania uzyskanych wyników badań i przedstawiania ich w postaci prezentacji multimedialnej.

Full description: (in Polish)

Program ćwiczeń:

1. Regulamin ćwiczeń, instrukcja stanowiskowa. Przygotowanie odczynników i podłoży do izolowania mikroorganizmów z gleby.

2. Przygotowanie gleby do przeprowadzenia izolowania mikroorganizmów.

3. Izolowanie mikroorganizmów z gleby na różne podłoża hodowlane i na owady pułapkowe.

4. Identyfikacja wyizolowanych mikroorganizmów z gleby (obserwacje mikroskopowe, barwienie).

5. Badanie aktywności enzymów w różnych próbkach gleby.

6. Badanie wpływu różnych czynników na liczebność mikroorganizmów w glebie.

7. Opracowanie uzyskanych wyników z badanych próbek gleby.

8. Przedstawienie przygotowanych prezentacji.

9. Izolowanie mikroorganizmów z różnych próbek wody na różne podłoża hodowlane.

10. Identyfikacja wyizolowanych mikroorganizmów z wody (obserwacje mikroskopowe, barwienie).

11. Badanie obecności bakterii związanych z przemianami azotu w różnych próbkach wody.

12. Opracowanie uzyskanych wyników z badanych próbek wody.

13. Przedstawienie przygotowanych prezentacji.

14. Kolokwium końcowe

15. Kolokwium poprawkowe

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Filipkowska Z., Gołaś I., Korzeniewska E., Lewandowska D., Zmysłowska I. (pod red. Zmysłowskiej I.) -Mikrobiologia ogólna i środowiskowa – teoria i ćwiczenia, Uniwersytet. Warmińsko-Mazurski, Olsztyn, 2003.

Michałkiewicz M., Fiszer M. - Biologia sanitarna –– ćwiczenia laboratoryjne, . Wyd. Politechniki. Poznańskiej, Poznań 2007

Literatura uzupełniająca:

Nicklin J., Greme-Cook K., Killington R. - Mikrobiologia – krótkie wykłady, PWN 2019 r.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty uczenia się:

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 – student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy mikrobiologiczne

oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy mikrobiologicznej

Efekt przedmiotowy 2 – student zna i rozumie zakres aktualnych problemów mikrobiologii środowiskowej oraz kierunki

głównych tendencji rozwojowych w tej dyscyplinie nauk biologicznych

Ćwiczenia:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 3 - student potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, techniki

informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych

Efekt przedmiotowy 4 - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych

źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 5 - student jest gotów do wykazania odpowiedzialności za ocenę zagrożeń wynikających ze

stosowanych technik badawczych i tworzenia warunków bezpiecznej pracy

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1-2)

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (3-5)

5 ECTS [1ECTS=30 godzin]

Aktywność studenta, nakład pracy studenta w godz:

udział w wykładzie 15

udział w ćwiczeniach 45

przygotowanie do ćwiczeń 10

przygotowanie prezentacji 25

przygotowanie do kolokwium 28

przygotowanie do egzaminu 27

SUMA GODZIN 150/30 = 5

liczba ECTS 5

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania efektów kształcenia w zakresie wiedzy:

ocena 2 (ndst): student nie rozumie złożonych zjawisk i procesów biologicznych, nie ma pogłębionej wiedzy w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów mikrobiologii oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami biologii

ocena 3 (dst): student rozumie w ograniczonym stopniu złożone zjawiska i procesy biologiczne, posiada znacznie ograniczona wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów mikrobiologii oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami biologii

ocena 4 (db): student rozumie w pełni złożone zjawiska i procesy biologiczne, posiada częściową wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu różnych działów mikrobiologii oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami biologii

ocena 5 (bdb): student rozumie w pełni złożone zjawiska i procesy biologiczne, posiada w pełni pogłębioną wiedzę w zakresie różnych działów mikrobiologii oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami biologii

Ćwiczenia

Kryteria oceniania efektów kształcenia w zakresie umiejętności:

ocena 2 (ndst): student w bardzo ograniczonym stopniu potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, ma duże trudności w wykonywaniu zaleconych zadań badawczych lub ekspertyz pod kierunkiem opiekuna naukowego,

ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, ma

pewne trudności w wykonywaniu zaleconych zadań badawczych lub ekspertyz pod kierunkiem opiekuna naukowego

ocena 4 (db): student potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, ma niewielkie trudności w wykonywaniu zaleconych zadań badawczych lub ekspertyz pod kierunkiem opiekuna naukowego

ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii i wykonywać zalecone zadania badawcze lub ekspertyz pod kierunkiem opiekuna naukowego

Kryteria oceniania efektów kształcenia w zakresie kompetencji społecznych:

cena 2 (ndst): student nie potrafi systematycznie aktualizować wiedzy przyrodniczej i nie zna jej praktycznego zastosowania

ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu aktualizować wiedzę przyrodniczą i zna w ograniczonym stopniu jej praktycznego zastosowania

ocena 4 (db): student potrafi w stopniu zadowalającym systematycznie aktualizować wiedzę przyrodniczą i zna jej praktyczne zastosowanie

ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze potrafi aktualizować wiedzę przyrodniczą i bardzo dobrze zna jej praktyczne zastosowanie

Kryteria oceniania efektów uczenia się w zakresie wiedzy:

ocena 2 (ndst): student nie zna i nie rozumie zaawansowanych zjawisk i procesów biologicznych oraz kluczowych zagadnień z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy mikrobiologicznej, zna i rozumie w bardzo ograniczonym zakresie aktualne problemy mikrobiologii środowiskowej oraz kierunki głównych tendencji rozwojowych w tej dyscyplinie nauk biologicznych

ocena 3 (dst): student zna i rozumie w podstawowym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy mikrobiologicznej, zna i rozumie w ograniczonym zakresie aktualne problemy mikrobiologii środowiskowej oraz kierunki głównych tendencji rozwojowych w tej dyscyplinie nauk biologicznych

ocena 4 (db): student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy mikrobiologicznej, zna i dobrze rozumie zakres aktualnych problemów mikrobiologii środowiskowej oraz kierunki głównych tendencji rozwojowych w tej dyscyplinie nauk biologicznych

ocena 5 (bdb): student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zaawansowane zjawiska i procesy biologiczne oraz kluczowe zagadnienia z zakresu zaawansowanej szczegółowej wiedzy mikrobiologicznej, zna i bardzo dobrze rozumie zakres aktualnych problemów mikrobiologii środowiskowej oraz kierunki głównych tendencji rozwojowych w tej dyscyplinie nauk biologicznych

Ćwiczenia

Kryteria oceniania efektów uczenia się w zakresie umiejętności:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi stosować zaawansowanych technik i narzędzi badawczych mikrobiologii, technik informatycznych i statystycznych do opisu zjawisk i analizy danych, potrafi w bardzo ograniczonym stopniu wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

ocena 3 (dst): student potrafi w ograniczonym stopniu stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych, potrafi w ograniczonym stopniu wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

ocena 4 (db): student dobrze potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych, potrafi dobrze wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

ocena 5 (bdb): ): student bardzo dobrze potrafi stosować zaawansowane techniki i narzędzia badawcze mikrobiologii, techniki informatyczne i statystyczne do opisu zjawisk i analizy danych, potrafi znakomicie wykorzystywać posiadaną wiedzę, zbierać i interpretować dane empiryczne z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

Kryteria oceniania efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych

cena 2 (ndst): student nie jest gotów do wykazania odpowiedzialności za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenia warunków bezpiecznej pracy

ocena 3 (dst): student jest gotów w bardzo ograniczonym stopniu do wykazania odpowiedzialności za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenia warunków bezpiecznej pracy

ocena 4 (db): student jest gotów w ograniczonym stopniu do wykazania odpowiedzialności za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenia warunków bezpiecznej pracy

ocena 5 (bdb): student jest w pełni gotów do wykazania odpowiedzialności za ocenę zagrożeń wynikających ze stosowanych technik badawczych i tworzenia warunków bezpiecznej pracy.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie zajęć laboratoryjnych. Egzamin pisemny polega na uzupełnianiu brakującego testu i udzieleniu odpowiedzi na zadane pytania.

Ocena z egzaminu: 0-30 pkt. (16-18 pkt. -3,0; 19-21 pkt.- 3,5; 22-24 pkt. – 4,0; 25-27 pkt.- 4,5; 28-30 pkt. – 5,0)

Warunkiem zaliczenia laboratorium i dopuszczenia do kolokwium końcowego jest czynne uczestniczenie w 13 zajęciach i przygotowanie dwóch prezentacji multimedialnych. Dopuszczalna jest jedna nieobecność nieusprawiedliwiona.

Na końcową ocenę z laboratorium składają się: ocena z prezentacji i ocena z kolokwium pisemnego.

Przy ocenie prezentacji uwzględniany będzie sposób interpretacji wyników (1-6 pkt.), wnioski (1-6 pkt.) i forma graficzna (1-5 pkt ) oraz sposób prezentacji (1-3 pkt.)

20 pkt. (1-4 pkt. – 3,0; 5-8 pkt. 3,5; 9-12 pkt. – 4,0; 13-16 pkt. –4,5; 17-20 pkt. – 5,0)

Oceny z kolokwium pisemnego 0-30 pkt. : 16-18 pkt. – 3,0; 19-21 pkt. – 3,5; 22-24 pkt. – 4,0; 25-27 pkt. – 4,5; 28-30 pkt. – 5,0.

Kolokwium pisemne polega na uzupełnianiu brakującego testu i udzieleniu odpowiedzi na zadane pytania.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 45 hours more information
Coordinators: Elżbieta Popowska-Nowak
Group instructors: Elżbieta Popowska-Nowak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)