Geologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-53-12ćw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Geologia |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Efekty uczenia się: Wykłady: BI2_W01,BI2_W03,BI2_W04 Ćwiczenia: BI2_U04,BI2_U05,BI2_U07,BI2_K01,BI2_K05 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową Ziemi oraz głównymi procesami kształtującymi jej powierzchnię. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z charakterystyką minerałów i skał, umiejętność wyszukiwania, przygotowania i przedstawienia krótkiej prezentacji. Student doskonali kompetencje związane z zawodem biologa. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykłady: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 (BI2_W01). Student rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi, posiada szczegółową wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć Efekt przedmiotowy 2 (BI2_W03). Student zna i rozumie wzajemne powiązania między biologią a geologią Efekt przedmiotowy 3 (BI2_W04). Student zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi Ćwiczenia: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 4 (BI2_U04). Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych Efekt przedmiotowy 5 (BI2_U05). Student potrafi przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej Efekt przedmiotowy 6 (BI2_U07). Student potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7 (BI2_K01). Student zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce Efekt przedmiotowy 8 (BI2_K05). Student rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy - na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie problematyki związanej z procesami geologicznymi oraz nie zna i nie rozumie wzajemnych powiązań między biologią a geologią. Student nie zna aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi - na ocenę 3 (dst.) student w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Posiada dostateczną wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w ograniczonym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi - na ocenę 4 (db.) student w zadowalającym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Na odpowiednim poziomie posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w zadowalającym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi - na ocenę 5 (bdb.) student doskonale rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. W pełni posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w doskonale zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi Metody i kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności: - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy z zakresu geologii, zbierać i interpretować danych z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednich wniosków dotyczących procesów geologicznych. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego dotyczącego zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej, a także nie umie wykorzystywać literatury dotyczącej geologii w języku angielskim - na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na dostatecznym poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz dostatecznie potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim - na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na odpowiednim poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w zadowalającym stopniu potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Doskonale potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w pełni potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych: - na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada otwartości na problematykę badawczą, nie pogłębia systematycznie wiedzy i nie potrafi jej wykorzystywać w praktyce. Nie rozumie także potrzeby wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie - na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, dostatecznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na dostatecznym poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie - na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. W zadowalającym stopniu rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na wysokim poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kisiel | |
Prowadzący grup: | Monika Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 28 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kisiel | |
Prowadzący grup: | Monika Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS wykłady: 2 [1 ECTS=30 godzin] udział w wykładach (bezpośredni kontakt w zwykładowcą): 30 godzin przygotowanie do egzaminu: 25 godzin konsultacje: 5 godzin suma: 60 godzin [60/30=2] ECTS ćwiczenia: 3 udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin przygotowanie do ćwiczeń: 20 godzin przygotowanie prezentacji: 10 godzin przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin konsultacje – 10 godzin suma: 90 godzin [90/30=3] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.