Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Geology

General data

Course ID: WB-BI-53-12ćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Geology
Name in Polish: Geologia
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

BI2_U04,BI2_U05,BI2_U07,BI2_K01,BI2_K05

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową Ziemi oraz głównymi procesami kształtującymi jej powierzchnię. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z charakterystyką minerałów i skał, umiejętność wyszukiwania, przygotowania i przedstawienia krótkiej prezentacji. Student doskonali kompetencje związane z zawodem biologa.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 (BI2_W01). Student rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi, posiada szczegółową wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć

Efekt przedmiotowy 2 (BI2_W03). Student zna i rozumie wzajemne powiązania między biologią a geologią

Efekt przedmiotowy 3 (BI2_W04). Student zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi

Ćwiczenia:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 4 (BI2_U04). Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych

Efekt przedmiotowy 5 (BI2_U05). Student potrafi przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej

Efekt przedmiotowy 6 (BI2_U07). Student potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7 (BI2_K01). Student zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce

Efekt przedmiotowy 8 (BI2_K05). Student rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy

- na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie problematyki związanej z procesami geologicznymi oraz nie zna i nie rozumie wzajemnych powiązań między biologią a geologią. Student nie zna aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi

- na ocenę 3 (dst.) student w podstawowym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Posiada dostateczną wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w ograniczonym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi

- na ocenę 4 (db.) student w zadowalającym stopniu rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. Na odpowiednim poziomie posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w zadowalającym stopniu zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi

- na ocenę 5 (bdb.) student doskonale rozumie zaawansowaną problematykę związaną z procesami geologicznymi i wzajemne powiązania między biologią a geologią. W pełni posiada wiedzę na tematy omawiane podczas zajęć oraz w doskonale zna i rozumie zakres aktualnych problemów związanych z procesami geologicznymi

Metody i kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności:

- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy z zakresu geologii, zbierać i interpretować danych z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednich wniosków dotyczących procesów geologicznych. Nie potrafi przygotować wystąpienia ustnego dotyczącego zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej, a także nie umie wykorzystywać literatury dotyczącej geologii w języku angielskim

- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na dostatecznym poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz dostatecznie potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim

- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Na odpowiednim poziomie potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w zadowalającym stopniu potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu geologii, zbierać i interpretować dane z różnych źródeł oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski dotyczące procesów geologicznych. Doskonale potrafi także przygotować wystąpienia ustne dotyczące zagadnień z zakresu geologii z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej oraz w pełni potrafi wykorzystywać literaturę dotyczącą geologii w języku angielskim

Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:

- na ocenę 2 (ndst.) student nie posiada otwartości na problematykę badawczą, nie pogłębia systematycznie wiedzy i nie potrafi jej wykorzystywać w praktyce. Nie rozumie także potrzeby wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie

- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, dostatecznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na dostatecznym poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie

- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. W zadowalającym stopniu rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zachowuje otwartość na problematykę badawczą, systematycznie pogłębia wiedzę i potrafi ją wykorzystywać w praktyce. Na wysokim poziomie rozumie potrzebę wyznaczania priorytetów sobie i innym w trakcie pracy w grupie

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kisiel
Group instructors: Monika Kisiel
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Wymagania wstępne: (in Polish)

Brak

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 30 hours, 28 places more information
Coordinators: Monika Kisiel
Group instructors: Monika Kisiel
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS wykłady: 2

[1 ECTS=30 godzin]

udział w wykładach (bezpośredni kontakt w zwykładowcą): 30 godzin

przygotowanie do egzaminu: 25 godzin

konsultacje: 5 godzin

suma: 60 godzin [60/30=2]


ECTS ćwiczenia: 3

udział w ćwiczeniach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 30 godzin

przygotowanie do ćwiczeń: 20 godzin

przygotowanie prezentacji: 10 godzin

przygotowanie do kolokwiów: 20 godzin

konsultacje – 10 godzin

suma: 90 godzin [90/30=3]

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)