Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Rozwój ontogenetyczny człowieka

General data

Course ID: WB-BI-BC-11
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Rozwój ontogenetyczny człowieka
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty do wyboru dla II i III roku biologii I stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

biological sciences

Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

BI1_W01, BI1_W04,

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tematyką dotyczącą rozwoju ontogenetycznego człowieka i czynnikami, które mają wpływ na ten rozwój, między innymi z czynnikami genetycznymi, paragenetycznymi i środowiskowymi. Na wykładach omawiane będą szczegółowo etapy rozwoju człowieka oraz powyższe czynniki rozwoju.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wykłady

Wiedza:

EP1 - absolwent rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC);

EP2 - absolwent zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi;

EP3 - absolwent zna stosowane metody badawcze w BRC

Ćwiczenia

Umiejętności:

EP4 - absolwent rozumie literaturę w języku polskim i biegle radzi sobie z językiem angielskim w zakresie BRC;

EP5 - absolwent posiada umiejętność wystąpień ustnych w ramach problematyki BRC;

EP6 - absolwent potrafi planować dalsze przyswajanie nowej wiedzy w ramach BRC;

Kompetencje społeczne:

EP7 - absolwent potrafi zasięgnąć opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu w ramach BRC;

EP8 - absolwent prawidłowo rozstrzyga problemy związane z wykonywanym zawodem w ramach BRC.

EP dopisane do wykładów: 1-3

EP dopisane do ćwiczeń: 4-8.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Wiedza:

Ocena 2 (ndst) student nie rozumie podstawowych zjawisk i procesów występujących w Biologii Rozwoju Człowieka, nie zna powiązania procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; nie zna stosowane metod badawczych w BRC.

Ocena 3 (dst.) student w podstawowym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Ocena 4 (db.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Ocena 5 (bdb.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC

Umiejętności

Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie rozumie literatury w języku polskim i nie radzi sobie z językiem angielskim, nie potrafi przygotować wystąpień ustnych i nie przyswaja nowej wiedzy.

Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w ograniczonym stopniu rozumie literaturę w języku polskim i słabo radzi sobie z językiem angielskim, wystąpienia ustne są niezbyt jasne oraz ma problemy pewne z przyswajaniem nowej wiedzy.

Ocena 4 (db) - w ramach BRC student dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.

Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student bardzo dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy.

Kompetencje społeczne

Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie potrafi korzystać z opinii ekspertów i nie prawidłowo rozstrzyga problemy z wykonywanym zwodem.

Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w niewielkim stopniu korzysta z opinii ekspertów i w niewielkim stopniu rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Ocena 4 (db) - w ramach BRC student w potrafi korzystać z opinii ekspertów i w i rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student w potrafi doskonale korzystać z opinii ekspertów i w i w pełni rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: Magdalena Kobus
Students list: (inaccessible to you)
Examination: examination
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Wykład:

2 ECTS [1 ECTS=30h]

- udział w wykładzie - 30h

- przygotowanie do egzaminu - 20h

- konsultacje - 10h

60h/30h=2 ECTS


Ćwiczenia:

2 ECTS [1 ECTS=30h]

- udział w ćwiczeniach- 30h

- przygotowanie do kolokwium - 20h

- konsultacje - 10h

60h/30h=2 ECTS

Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)