(in Polish) Rozwój ontogenetyczny człowieka
General data
Course ID: | WB-BI-BC-11 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rozwój ontogenetyczny człowieka |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty do wyboru dla II i III roku biologii I stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | biological sciences |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | BI1_W01, BI1_W04, |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z tematyką dotyczącą rozwoju ontogenetycznego człowieka i czynnikami, które mają wpływ na ten rozwój, między innymi z czynnikami genetycznymi, paragenetycznymi i środowiskowymi. Na wykładach omawiane będą szczegółowo etapy rozwoju człowieka oraz powyższe czynniki rozwoju. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wykłady Wiedza: EP1 - absolwent rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); EP2 - absolwent zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; EP3 - absolwent zna stosowane metody badawcze w BRC Ćwiczenia Umiejętności: EP4 - absolwent rozumie literaturę w języku polskim i biegle radzi sobie z językiem angielskim w zakresie BRC; EP5 - absolwent posiada umiejętność wystąpień ustnych w ramach problematyki BRC; EP6 - absolwent potrafi planować dalsze przyswajanie nowej wiedzy w ramach BRC; Kompetencje społeczne: EP7 - absolwent potrafi zasięgnąć opinii ekspertów w przypadku trudności z rozwiązaniem problemu w ramach BRC; EP8 - absolwent prawidłowo rozstrzyga problemy związane z wykonywanym zawodem w ramach BRC. EP dopisane do wykładów: 1-3 EP dopisane do ćwiczeń: 4-8. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Ocena 2 (ndst) student nie rozumie podstawowych zjawisk i procesów występujących w Biologii Rozwoju Człowieka, nie zna powiązania procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; nie zna stosowane metod badawczych w BRC. Ocena 3 (dst.) student w podstawowym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Ocena 4 (db.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Ocena 5 (bdb.) student w dobrym stopniu: rozumie podstawowe zjawiska i procesy występujące w Biologii Rozwoju Człowieka (BRC); zna powiązanie procesów zachodzących w BRC z innymi dyscyplinami przyrodniczymi; zna stosowane metody badawcze w BRC Umiejętności Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie rozumie literatury w języku polskim i nie radzi sobie z językiem angielskim, nie potrafi przygotować wystąpień ustnych i nie przyswaja nowej wiedzy. Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w ograniczonym stopniu rozumie literaturę w języku polskim i słabo radzi sobie z językiem angielskim, wystąpienia ustne są niezbyt jasne oraz ma problemy pewne z przyswajaniem nowej wiedzy. Ocena 4 (db) - w ramach BRC student dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy. Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student bardzo dobrze radzi sobie ze wszystkimi zadaniami dotyczącymi: rozumienia literatury polskiej, posługiwania się językiem angielskim, wystąpień ustnych oraz przyswajania nowej wiedzy. Kompetencje społeczne Ocena 2 (ndst) - w ramach BRC student nie potrafi korzystać z opinii ekspertów i nie prawidłowo rozstrzyga problemy z wykonywanym zwodem. Ocena 3 (dost) - w ramach BRC student w niewielkim stopniu korzysta z opinii ekspertów i w niewielkim stopniu rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. Ocena 4 (db) - w ramach BRC student w potrafi korzystać z opinii ekspertów i w i rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. Ocena 5 (bdb) - w ramach BRC student w potrafi doskonale korzystać z opinii ekspertów i w i w pełni rozwiązuje problemy z wykonywanym zawodem. |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Magdalena Kobus | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | examination | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Wykład: 2 ECTS [1 ECTS=30h] - udział w wykładzie - 30h - przygotowanie do egzaminu - 20h - konsultacje - 10h 60h/30h=2 ECTS Ćwiczenia: 2 ECTS [1 ECTS=30h] - udział w ćwiczeniach- 30h - przygotowanie do kolokwium - 20h - konsultacje - 10h 60h/30h=2 ECTS |
|
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.