Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Ecology and landscape architecture

General data

Course ID: WB-BI-MGR-23ćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Ecology and landscape architecture
Name in Polish: Ekologia i architektura krajobrazu
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

biological sciences

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

BI2_U02, BI2_U05, BI2_K06



Preliminary Requirements:

(in Polish) Podstawowa wiedza z zakresu analiz statystycznych i fitosocjologii.

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej pola aktywności i badań w architekturze krajobrazu, z uwzględnieniem współczesnych trendów i tendencji rozwoju w zakresie projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu.

Full description: (in Polish)

Zapoznanie studentów z wiadomościami obejmującymi podstawowe zagadnienia z zakresu ekologii i architektury krajobrazu. Studenci zostaną zaznajomienie z informacjami z zakresu pola badań w architekturze krajobrazu

(obejmującej podstawowe analizy środowiskowe w architekturze krajobrazu, projektowanie, urządzanie i pielęgnację obiektów architektury krajobrazu). W kolejnych etapach omówione zostaną zagadnienia z zakresu zielonej infrastruktury miasta, jak i idei ekologicznych kształtowania terenów zieleni. Każdy z działów będzie obejmował także zagadnienia związane z dokumentacją ekourbanistyczną terenów zieleni (analizy środowiskowe z pogranicza ekologii, sozologii i urbanistyki, mapy tematyczne, inwentaryzacja przyrodniczo-urbanistyczna). W czasie zajęć studenci będą mieli możliwość wykonania ankiet, a także pomiarów dendrologicznych i pobrania próbek do badań laboratoryjnych. Przewidziane są zajęcia terenowe w formie wyjazdowej (3 wyjazdy studyjne)

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

Efekt przedmiotowy 1 - absolwent w pogłębiony sposób zna i rozumie zakres podstawowych badań empirycznych stosowanych w ekologii i architekturze krajobrazu, rozumie w pełni znaczenie metod analitycznych i narzędzi stosowanych w ekologii i architekturze krajobrazu

Efekt przedmiotowy 2- absolwent zna i rozumie aktualne problemy stosowane w ekologii i architekturze krajobrazu, w tym możliwości rozwoju zielonej infrastruktury miasta w zakresie nauk biologicznych

Umiejętności:

Efekt przedmiotowy 3 - absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu ekologii i architektury krajobrazu, zbierać i interpretować dane

statystyczne z przeprowadzonych ankiet wśród społeczeństwa i pobranych próbek do analiz w trakcie zajęć terenowych oraz na tej podstawie formułować odpowiednie wnioski

Kompetencje społeczne:

Efekt przedmiotowy 4 - absolwent jest gotów do rzetelnego przeprowadzenia ankiety wśród lokalnego społeczeństwa w trakcie zajęć terenowych mając na uwadze jego opinie i przekazywane informacje z zakresu ekologii i arch. krajobrazu

Efekty przypisane do wykładów (efekt przedmiotowy 1,2)

Efekty przypisane do ćwiczeń (efekt przedmiotowy 3,4)

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania – wykłady:

Wykład: egzamin testowy (pytania jednokrotnego wyboru, pytania otwarte) opierający się na treściach przekazanych na wykładzie.

Do egzaminu może podejść student, który uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ćwiczeń.

Ocena końcowa:

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% - 2

Metody i kryteria oceniania – ćwiczenia:

Zadanie (praktyczne) - wykonanie ankiety na podstawie wiedzy z wykładów.

Student podczas wizyty studyjnej (terenowej) jest zobowiązany przeprowadzić ankietę wśród użytkowników obiektu arch.krajobrazu oraz dokonać podstawowych pomiarów przyrodniczo-urbanistycznych i pobrać próbki z terenu (oddanie na koniec zajęć).

Wyniki z ankiet są oddawane są poprze platformę MSForms.

Ocena z zadań:

94-100% - 5

93-88% - 4,5

87-80% - 4

79-70% - 3,5

69-60% - 3

mniej niż 59,9% - 2

Student może mieć 1 nieobecność nieusprawiedliwioną, przy czym obecność podczas wizyt studyjnych jest obowiązkowa.

Wiedza - Na ocenę:

5 - Student na bardzo dobrym poziomie orientuje się w zakresie podstawowych zagadnień w arch.krajobrazu, na bardzo dobrym poziomie wymienia i definiuje zaawansowane zadania i zakres działań w arch.krajobrazu w stopniu bardzo dobrym rozumie jej powiązania z innymi dyscyplinami ekologii, urbanistyki i sozologii; student sprawnie objaśnia terminologię naukową używaną podczas zajęć, bardzo dobrze dokonuje charakterystyki analiz środowiskowych wykorzystywanych w ekologii i arch.krajobrazu.

4 - Student na dobrym poziomie orientuje się w zakresie podstawowych zagadnień w arch.krajobrazu, na dobrym poziomie wymienia i definiuje zaawansowane zadania i zakres działań w arch.krajobrazu w stopniu dobrym rozumie jej powiązania z innymi dyscyplinami ekologii, urbanistyki i sozologii; student umie objaśnić terminologię naukową używaną podczas zajęć, dobrze dokonuje charakterystyki analiz środowiskowych wykorzystywanych w ekologii i arch.krajobrazu.

3 - Student na dostatecznym poziomie orientuje się w zakresie podstawowych zagadnień w arch.krajobrazu, na dostatecznym poziomie wymienia i definiuje zaawansowane zadania i zakres działań w arch.krajobrazu w stopniu dostatecznym rozumie jej powiązania z innymi dyscyplinami ekologii, urbanistyki i sozologii; student objaśnia terminologię naukową używaną podczas zajęć w stopniu podstawowym, na poziomie dostatecznym dokonuje charakterystyki analiz środowiskowych wykorzystywanych w ekologii i arch.krajobrazu.

2 - Student nie orientuje się w zakresie podstawowych zagadnień w arch.krajobrazu, nie umie wymienić i zdefiniować zaawansowanych zadań i zakresu działań w arch.krajobrazu, nie rozumie jej powiązania z innymi dyscyplinami ekologii, urbanistyki i sozologii; student nie umie objaśnić terminologii naukowej używanej podczas zajęć, jak i dokonać charakterystyki analiz środowiskowych wykorzystywanych w ekologii i arch.krajobrazu.

Umiejętności - Na ocenę:

5 - student umie bardzo dobrze zanalizować wybrane obiekty arch.krajobrazu, w tym prawidłowo pobrać próbki do dalszych analiz,

4 - student umie dobrze zanalizować wybrane obiekty arch.krajobrazu, w tym prawidłowo pobrać próbki do dalszych analiz,

3 - student umie dostatecznie zanalizować wybrane obiekty arch.krajobrazu, w tym prawidłowo pobrać próbki do dalszych analiz,

2 - student nie umie zanalizować wybranych obiektów arch.krajobrazu, w tym prawidłowo pobrać próbek do dalszych analiz,

Kompetencje - Na ocenę;

5 - student umie bardzo dobrze przeprowadzić ankietę, a także bardzo dobrze zinterpretować i wyciągnąć wnioski,

4 - student umie dobrze skonstruować i przeprowadzić ankietę, a także dobrze zinterpretować i wyciągnąć wnioski,

3 - student umie dostatecznie skonstruować i przeprowadzić ankietę, a także podjąć próbkę interpretacji i wyciągnięcia wniosków,

2 - student nie umie skonstruować i przeprowadzić ankiety wśród społeczeństwa i wyciągnąć wniosków z badań.

Aby przystąpić do egzaminu studenci muszą otrzymać ocenę pozytywną z zadań wykonywanych w ramach ćwiczeń. Przewidziane są zajęcia terenowe w formie wyjazdowej (3 wyjazdy studyjne)

Practical placement: (in Polish)

nie dotyczy

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Andrzej Długoński
Group instructors: Andrzej Długoński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest przekazanie wiedzy dotyczącej pola aktywności i badań w architekturze krajobrazu, z uwzględnieniem współczesnych trendów i tendencji rozwoju w zakresie projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu.

Full description: (in Polish)

Zapoznanie studentów z wiadomościami obejmującymi podstawowe zagadnienia z zakresu ekologii i architektury krajobrazu. Studenci zostaną zaznajomienie z informacjami z zakresu pola badań w architekturze krajobrazu

(obejmującej podstawowe analizy środowiskowe w architekturze krajobrazu, projektowanie, urządzanie i pielęgnację obiektów architektury krajobrazu). W kolejnych etapach omówione zostaną zagadnienia z zakresu zielonej infrastruktury miasta, jak i idei ekologicznych kształtowania terenów zieleni. Każdy z działów będzie obejmował także zagadnienia związane z dokumentacją ekourbanistyczną terenów zieleni (analizy środowiskowe z pogranicza ekologii, sozologii i urbanistyki, mapy tematyczne, inwentaryzacja przyrodniczo-urbanistyczna). W czasie zajęć studenci będą mieli możliwość wykonania ankiet, a także pomiarów dendrologicznych i pobrania próbek do badań laboratoryjnych.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Kasińska L., Sieniawska-Kuras A. 2009. Architektura krajobrazu dla każdego, Wyd. KaBe, Krosno

Fortuna-Antoszkiewicz B. (red.) 2007. Urządzanie terenów zieleni, cz.3 , Wyd. Hortpress, Warszawa

Bőhm A. 1994. Architektura krajobrazu, Wyd. Politechniki Krakowskiej, Kraków

Niemirski W. (red.) 1973. Projektowanie terenów zieleni, Wyd. PWN, Warszawa

Literatura dodatkowa:

Borowski J. (red.) 2016. Standardy kształtowania zieleni Warszawy, Wyd. Polskiego Towarzystwa Dendrologicznego

Długoński A., Szumański M. 2016. Atlas ekourbanistyczny zielonej infrastruktury miasta Łodzi. Teka 1. Tom Ia, Wyd. Łódzkiego Towarzystwa naukowego, Łódź

Długoński A. 2015. Dokumentacja ekourbanistyczna terenów zieleni. W: M. Kuczera (red.). Zagadnienia aktualnie poruszane przez młodych naukowców. 2, Wyd. Creativetime, Kraków, s. 683-686.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Podstawowa wiedza o środowisku przyrodniczym i miejskim

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Andrzej Długoński
Group instructors: Andrzej Długoński
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS [1 ECTS=30 godzin]


Ćwiczenia:

Udział w ćwiczeniach: 15 godzin

Praca terenowa: 5 godzin

Przygotowanie ankiet i ich przeprowadzenie: 10 godzin


suma (ćwiczenia): 30 godzin [30/15=2] 2 ECTS

Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)