Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Biology and ecology of temperate zone bats

General data

Course ID: WB-BI-MGR-26ćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (9998) Sustainable development The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Biology and ecology of temperate zone bats
Name in Polish: Biologia i ekologia nietoperzy strefy umiarkowanej
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

biological sciences

Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

BI2_U02,BI2_U05,BI2_U07,BI2_U08,BI2_K01,BI2_K05

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak.

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy).

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy).

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekty przedmiotowe z zakresu wiedzy:

1. Zna i rozumie kluczowe zagadnienia z zakresu biologii i ekologii nietoperzy.

2. Ma świadomość złożoności zagadnień, będących współcześnie przedmiotem badań nad nietoperzami, rozumie konieczność włączenia w takie badania specjalistów z zakresu aerodynamiki, akustyki, geofizyki, klimatologii i innych dziedzin.

3. Zna i rozumie zmiany, jakie z punktu widzenia nietoperzy wprowadza w naturalnym środowisku cywilizacja ludzka, dostrzega ich niejednoznaczny wpływ na życie zwierząt.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

4. Potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań.

5. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań.

Efekty kształcenia w zakresie kompetencji:

6. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1.-3.).

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (4.-6.).

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunkiem zaliczenia ćwiczeń będzie samodzielne lub w zespole wykonanie kilku powierzonych zadań oraz przedstawienie uzyskanych wyników na sesji posterowej.

Na ocenę 2 (ndst): Student nie potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajowej i angielskojęzycznej literatury z zakresu biologii i ekologii nietoperzy. Nie dostrzega szybkości zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Nie potrafi wziąć udziału w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy ani po polsku, anii po angielsku, nie jest w stanie skutecznie zakomunikować swojego stanowiska i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Nie jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.

Na ocenę 3 (dst): Student nie do końca potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, słabo dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi niekiedy wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, udaje mu się skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest prawie gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.

Na ocenę 4 (db): Student potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.

Na ocenę 5 (bdb): Student bardzo dobrze potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, bez trudu dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Zawsze potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie bez problemu skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest zawsze gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do twórczego wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej.

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Maciej Fuszara
Group instructors: Maciej Fuszara
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy).

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 15 hours more information
Coordinators: Maciej Fuszara
Group instructors: Maciej Fuszara
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) udział w zajęciach - 15 h

samodzielne wykonanie zadań domowych - 25 h

przygotowanie do sprawdzianu - 20 h

SUMA GODZIN: 60

LICZBA ECTS: 60 godzin / 30(25) godzin = ca. 2

Type of subject:

optional with unlimited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)