Biology and ecology of temperate zone bats
General data
Course ID: | WB-BI-MGR-26ćw |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Biology and ecology of temperate zone bats |
Name in Polish: | Biologia i ekologia nietoperzy strefy umiarkowanej |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | biological sciences |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | BI2_U02,BI2_U05,BI2_U07,BI2_U08,BI2_K01,BI2_K05 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak. |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy). |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekty przedmiotowe z zakresu wiedzy: 1. Zna i rozumie kluczowe zagadnienia z zakresu biologii i ekologii nietoperzy. 2. Ma świadomość złożoności zagadnień, będących współcześnie przedmiotem badań nad nietoperzami, rozumie konieczność włączenia w takie badania specjalistów z zakresu aerodynamiki, akustyki, geofizyki, klimatologii i innych dziedzin. 3. Zna i rozumie zmiany, jakie z punktu widzenia nietoperzy wprowadza w naturalnym środowisku cywilizacja ludzka, dostrzega ich niejednoznaczny wpływ na życie zwierząt. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: 4. Potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. 5. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Efekty kształcenia w zakresie kompetencji: 6. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej. Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1.-3.). Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (4.-6.). |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Warunkiem zaliczenia ćwiczeń będzie samodzielne lub w zespole wykonanie kilku powierzonych zadań oraz przedstawienie uzyskanych wyników na sesji posterowej. Na ocenę 2 (ndst): Student nie potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajowej i angielskojęzycznej literatury z zakresu biologii i ekologii nietoperzy. Nie dostrzega szybkości zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Nie potrafi wziąć udziału w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy ani po polsku, anii po angielsku, nie jest w stanie skutecznie zakomunikować swojego stanowiska i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Nie jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej. Na ocenę 3 (dst): Student nie do końca potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, słabo dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi niekiedy wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, udaje mu się skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest prawie gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej. Na ocenę 4 (db): Student potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej. Na ocenę 5 (bdb): Student bardzo dobrze potrafi w sposób krytyczny wykorzystywać krajową i angielskojęzyczną literaturę z zakresu biologii i ekologii nietoperzy, bez trudu dostrzegając szybkość zmian, zachodzących w nagromadzonej wiedzy na skutek prowadzonych stale badań. Zawsze potrafi wziąć udział w dyskusji dotyczącej zagadnień z zakresu biologii i ekologii nietoperzy zarówno po polsku, jak i po angielsku, jest w stanie bez problemu skutecznie zakomunikować swoje stanowisko i bronić go z powołaniem się na konkretne wyniki badań. Jest zawsze gotów do samodzielnego, bieżącego uzupełniania posiadanej wiedzy oraz weryfikacji przekonań na podstawie naukowych dowodów, a także do twórczego wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce badawczej. |
Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)
Time span: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU CW
W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Fuszara | |
Group instructors: | Maciej Fuszara | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest z jednej strony zapoznanie studentów z osobliwościami nietoperzy jako grupy systematycznej (w porównaniu z innymi ssakami) oraz ze strategiami życiowymi nietoperzy zamieszkujących strefę umiarkowaną, zaś z drugiej - dostarczenie im podstawowych umiejętności i doświadczenia, niezbędnych do podjęcia badań nad biologią i ekologią nietoperzy zamieszkujących nasz kraj (i większą część Europy). |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO CW
TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Maciej Fuszara | |
Group instructors: | Maciej Fuszara | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) udział w zajęciach - 15 h samodzielne wykonanie zadań domowych - 25 h przygotowanie do sprawdzianu - 20 h SUMA GODZIN: 60 LICZBA ECTS: 60 godzin / 30(25) godzin = ca. 2 |
|
Type of subject: | optional with unlimited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.