(in Polish) Ekologia obszarów wodno-błotnych
General data
Course ID: | WB-BI-MGR-35ćw |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Ekologia obszarów wodno-błotnych |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | (unknown) |
(in Polish) Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | biological sciences |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Full description: |
(in Polish) Student zapoznaje się ze specyfiką ekosystemów mokradłowych, w szczególności torfowisk. Otrzymuje on podstawy wiedzy m.in. o zróżnicowaniu ekosystemów bagiennych, ich historii, funkcjonowaniu, antropogenicznych zmianach, sposobach ochrony. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EP1. Student zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych Umiejętności: EP2. Student potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych Kompetencje społeczne: EP3. Student jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin końcowy z wykładów (test jednokrotnego wyboru): 94-100% - 5 93-88% - 4,5 87-80% - 4 79-70% - 3,5 69-60% - 3 mniej niż 59,9% - 2 Student może podejść do egzaminu po zaliczeniu ćwiczeń z przedmiotu. Kolokwium pisemne - ćwiczenia (test jednokrotnego wyboru): 94-100% - 5 93-88% - 4,5 87-80% - 4 79-70% - 3,5 69-60% - 3 mniej niż 59,9% - 2 Kryteria oceniania: Wiedza: Na ocenę 2 ndst., student nie zna i nie rozumie terminologii, procesów i zjawisk, a także problematyki badawczej i połączenia z innymi dyscyplinami oraz aktualnych problemów i kierunków rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych Na ocenę 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym: zna i rozumie terminologię, procesy i zjawiska, a także problematykę badawczą i połączenie z innymi dyscyplinami oraz aktualne problemy i kierunki rozwoju ekologii obszarów wodno-błotnych Umiejętności: Na ocenę 2 ndst., student nie potrafi analizować danych i formułować wniosków na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, ani wykorzystywać danych do przygotowania wystąpień ustnych Na ocenę 3 dst., student w stopniu podstawowym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych Na ocenę 4 db., student w stopniu dobrym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych Na ocenę 5 bdb., student w stopniu bardzo dobrym potrafi analizować dane i formułować wnioski na podstawie różnych źródeł, w tym źródeł elektronicznych, wykorzystywać dane do przygotowania wystąpień ustnych Kompetencje: Na ocenę 2 ndst., student nie jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy Na ocenę 3 dst, student w stopniu podstawowym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy Na ocenę 4 db, student w stopniu dobrym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy Na ocenę 5 bdb, student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do zasięgania opinii ekspertów gdy napotka problem badawczy |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Wykład: 15h - obecność na wykładach 15h - przygotowanie do egzaminu Razem 30h/30=1 ECTS Ćwiczenia: 15h - obecność na ćwiczeniach 15h - przygotowanie do kolokwium 15h - przygotowanie do zajęć 15h - konsultacje Razem 60h/30=2 ECTS |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.