Neurokongnitywistyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-BI-MGR2-14 |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.1
|
Nazwa przedmiotu: | Neurokongnitywistyka |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: |
Przedmioty do wyboru dla I i II roku II stopnia biologii |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
1.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki biologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | efekty uczenia się: BI2_W01, BI2_W04 |
Wymagania wstępne: | Nie ma. |
Pełny opis: |
Rozwój nieinwazyjnych metod obrazowania struktury i funkcji mózgu, oraz metod wpływania na jego aktywność ogólną i określone funkcje doprowadził do powstania nowych możliwości badania złożonych funkcji układu nerwowego ludzi i zwierząt i wpływania na nie. Przedmiotem wykładów będą nowe metody badawcze i uzyskane przy ich pomocy wyniki, rzucające nowe światło na procesy poznawcze i decyzyjne zachodzące w układzie nerwowym. Student pozna wyniki nowych badań na styku neurobiologii, psychologii i etologii, które w ciągu ostatnich 15 lat przyniosły wiele ważnych odkryć, poszerzy wiedzę o biologicznych uwarunkowaniach i ograniczeniach percepcji, tworzeniu przedstawień i wyobrażeń, mechanizmach pamięci, emocji i ich związkach z procesami poznawczymi, wyborami etycznymi i racjonalnym działaniem. Wiedza o nowych metodach badania funkcji układu nerwowegoi ułatwi mu w przyszłości pracę w zespołach stosujących metody EEG, PET czy fMRI. |
Literatura: | |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty kształcenia: a) W zakresie wiedzy: Student zdobędzie wiedzę o współczesnych metodach obrazowania budowy i funkcjonowania mózgu i jego struktur. Pozna rozwój badań na styku neurobiologii i psychologii, które w ciągu ostatnich 15 lat przyniosły wiele ważnych odkryć, nie w pełni jeszcze zintegrowanych z tradycyjnym myśleniem psychologicznym. b) W zakresie umiejętności: Student zdobędzie wiedzę umożliwiającą mu zrozumienie ważnego nurtu współczesnej psychologii poznawczej i neurobiologii, będzie umiał ją połączyć z tradycyjną wiedzą psychologiczną. c) W zakresie kompetencji społecznych: Student poszerzy wiedzę o biologicznych mechanizmach, uwarunkowaniach i ograniczeniach ludzkiej percepcji, pamięci i racjonalnego działania. Wiedza o nowych klinicznych metodach neuroobrazowania i badania ludzi umożliwi mu nawiązanie współpracy z zespołami stosującymi metody EEG, PET czy fMRI. ECTS. Przygotowanie do wykładów i lektury – 30 godzin. Wykłady – 30 godzin. Przygotowanie do egzaminu – 60 godzin. 2 pkt ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny. Zadane zostaną trzy pytania dotyczące problemów omawianych na wykładach. Student powinien przedstawić swoją wiedzę i przemyślenia w zakresie postawionych pytań. Punktacja 0-10 punktów za każdą odpowiedź, maksymalna możliwa suma - 30 punktów. Stopnie (w skali od 2 do 5) zostaną wystawione na podstawie uzyskanej sumy punktów. Minimum na stopień „3” to 15 punktów, a na stopień "5" - 27 punktów. Oceny pośrednie będą przyznawane proporcjonalnie do liczby zdobytych punktów. Zarówno egzamin w pierwszym terminie, jak i egzamin poprawkowy odbędą się według tych samych zasad. Wiedza/Umiejętności/Kompetencje społeczne Na ocenę 2 student nie wypełnia przedmiotowych efektów uczenia się Na ocenę 3 student w stopniu podstawowym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się Na ocenę 4 student w stopniu dobrym wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się Na ocenę 5 student w stopniu bardzo wypełnia przedmiotowe efekty uczenia się |
Praktyki zawodowe: |
Nie są przewidziane |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Turlejski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Turlejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
E-Learning: | E-Learning |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Turlejski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Turlejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS = ok. 30 h 30 h – uczestnictwo w zajęciach 30 h – przygotowanie własne do zajęć 30 h – przygotowanie do egzaminu 90/30=3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Rozwój nieinwazyjnych metod obrazowania struktury i funkcji mózgu, oraz metod wpływania na jego aktywność ogólną i określone funkcje doprowadził do powstania nowych możliwości badania złożonych funkcji układu nerwowego ludzi i zwierząt i wpływania na nie. Przedmiotem wykładów będą nowe metody badawcze i uzyskane przy ich pomocy wyniki, rzucające nowe światło na procesy poznawcze i decyzyjne zachodzące w układzie nerwowym. Student pozna wyniki nowych badań na styku neurobiologii, psychologii i etologii, które w ciągu ostatnich 15 lat przyniosły wiele ważnych odkryć, poszerzy wiedzę o biologicznych uwarunkowaniach i ograniczeniach percepcji, tworzeniu przedstawień i wyobrażeń, mechanizmach pamięci, emocji i ich związkach z procesami poznawczymi, wyborami etycznymi i racjonalnym działaniem. Wiedza o nowych metodach badania funkcji układu nerwowegoi ułatwi mu w przyszłości pracę w zespołach stosujących metody EEG, PET czy fMRI. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Turlejski | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Turlejski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | |
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.