Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Geology

General data

Course ID: WB-BI-MGR2-30
Erasmus code / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Geology
Name in Polish: Geologia
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

BI2_W01, BI2_W04, BI2_W05, BI2_U02, BI2_U07, BI2_U08, BI2_K02, BI2_K05

Short description: (in Polish)

Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z geologii

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne obejmują wiadomości dotyczące budowy Ziemi, charakterystykę minerałów i skał (główne cechy minerałów, struktury i tekstury, klasyfikacje i kryteria podziału skał) oraz podstawy stratygrafii. Obejmują także budowę geologiczną Polski i charakterystykę jej surowców mineralnych. W ramach zajęć omówiony będzie także rozwój świata organicznego oraz działalność wód (płynących i podziemnych), lodowców i wiatru

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

- Mizerski W. 2018: Geologia dynamiczna, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa

- Pracz J. 2003: Podstawy mineralogii, Wyd. SGGW

Literatura uzupełniająca:

- Mizerski W., 2009: Geologia regionalna Polski, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa

- Van Andel T. H., 2001: Nowe spojrzenie na starą planetę, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa

- Czubla P., Mizierski W., Świerczewska-Gładysz E. 2018: Przewodnik do ćwiczeń z geologii, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa

- Artykuły w czasopismach naukowych, witryny internetowe sugerowane przez wykładowcę

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Efekt przedmiotowy 1: Student rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne (BI2_W01)

Efekt przedmiotowy 2: Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu geologii oraz zna ich powiązania z biologią (BI2_W04)

Efekt przedmiotowy 3: Student ma wiedzę w zakresie aktualnych problemów związanych z geologią (BI2_W05)

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 4: Student biegle wykorzystuje literaturę z zakresu geologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim (BI2_U02)

Efekt przedmiotowy 5: Student wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł (BI2_U07)

Efekt przedmiotowy 6: Student wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej (BI2_U08)

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7: Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (BI2_K02)

Efekt przedmiotowy 8: Student rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi

(BI2_K05)

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1-3).

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (4-8).

ECTS [1 ECTS=30 godzin)

Udział w wykładach: 15 godzin

Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin

Udział w ćwiczeniach: 15 godzin

Przygotowanie do kolokwium: 15 godzin

Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin

Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godzin

Suma: 90 godzin [90/3=3]

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania - wykład:

Egzamin z pytaniami otwartymi, bazujący na treściach przekazanych na wykładzie.

Do egzaminu może przystąpić student, który uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ćwiczeń.

Zakres ocen z egzaminu:

powyżej 95% - ocena 5,0

85-94% - ocena 4,5

75-84% - ocena 4,0

65-74% - ocena 3,5

55-64% - ocena 3,0

poniżej 55% - ocena 2,0

Na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie złożonych zjawisk geologicznych, nie ma wiedzy z zakresu najważniejszych problemów z geologii oraz nie zna ich powiązań z biologią. Nie ma także wiedzy z zakresu aktualnych problemów związanych z geologią.

Na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada podstawową wiedzę z zakresu najważniejszych problemów z geologii oraz na dostatecznym poziomie zna ich powiązania z biologią. Posiada na dostatecznym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią.

Na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada na dobrym poziomie wiedzę z najważniejszych problemów z geologii oraz zna ich powiązania z biologią. Posiada na dobrym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią.

Na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę z najważniejszych problemów z geologii oraz zna ich powiązania z biologią. Posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią.

Metody i kryteria oceniania - ćwiczenia:

Kolokwium pisemne (2 w trakcie semestru).

Student jest zobowiązany

- przygotowywać się na zajęcia,

- przedstawić na zajęciach wybrany temat, wchodzący w zakres tematów zajęć,

- uzyskać pozytywną ocenę z kolokwium pisemnego (2 w trakcie semestru),

- posiadać umiejętność poszukiwania i dobierania odpowiednich źródeł (artykuły naukowe i źródła elektroniczne).

Zakres ocen z kolokwium:

powyżej 95% - ocena 5,0

85-94% - ocena 4,5

75-84% - ocena 4,0

65-74% - ocena 3,5

55-64% - ocna 3,0

poniżej 55% - ocena 2,0

Student jest zobowiązany do uczestniczenia w zajęciach – dopuszcza się 2 nieobecności bez względu na przyczynę.

Na ocenę 2 (ndst.) student nie umie wykorzystywać literatury z zakresu geologii w języku polskim; nie umie czytać ze zrozumieniem tekstów naukowych w języku angielskim. Nie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, nie wykazuje także umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz nie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi.

Na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; dostatecznie umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na dostatecznym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na dostatecznym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student dostatecznie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz nie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi.

Na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; dobrze umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na dobrym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na dobrym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student potrafi dobrze współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz na dobrym poziomie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi.

Na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; bardzo dobrze umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na bardzo dobrym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na bardzo dobrym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student potrafi bardzo dobrze współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz na bardzo dobrym poziomie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)