Geology
General data
Course ID: | WB-BI-MGR2-30cw |
Erasmus code / ISCED: |
13.1
|
Course title: | Geology |
Name in Polish: | Geologia |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | BI2_W01, BI2_W04, BI2_W05, BI2_U02, BI2_U07, BI2_U08, BI2_K02, BI2_K05 |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z geologii |
Full description: |
(in Polish) Treści merytoryczne obejmują wiadomości dotyczące budowy Ziemi, charakterystykę minerałów i skał (główne cechy minerałów, struktury i tekstury, klasyfikacje i kryteria podziału skał) oraz podstawy stratygrafii. Obejmują także budowę geologiczną Polski i charakterystykę jej surowców mineralnych. W ramach zajęć omówiony będzie także rozwój świata organicznego oraz działalność wód (płynących i podziemnych), lodowców i wiatru |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: - Mizerski W. 2018: Geologia dynamiczna, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa - Czubla P., Mizierski W., Świerczewska-Gładysz E. 2018: Przewodnik do ćwiczeń z geologii, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa - Pracz J. 2003: Podstawy mineralogii, Wyd. SGGW Literatura uzupełniająca: - Mizerski W., 2009: Geologia regionalna Polski, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa - Van Andel T. H., 2001: Nowe spojrzenie na starą planetę, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa - Artykuły w czasopismach naukowych, witryny internetowe sugerowane przez wykładowcę |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Efekt przedmiotowy 1: Student rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne (BI2_W01) Efekt przedmiotowy 2: Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu geologii oraz zna ich powiązania z biologią (BI2_W04) Efekt przedmiotowy 3: Student ma wiedzę w zakresie aktualnych problemów związanych z geologią (BI2_W05) Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 4: Student biegle wykorzystuje literaturę z zakresu geologii w języku polskim; czyta ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim (BI2_U02) Efekt przedmiotowy 5: Student wykazuje umiejętność formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł (BI2_U07) Efekt przedmiotowy 6: Student wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej (BI2_U08) Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7: Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (BI2_K02) Efekt przedmiotowy 8: Student rozumie potrzebę systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi (BI2_K05) Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1-3). Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (4-8). ECTS [1 ECTS=30 godzin) Udział w wykładach: 15 godzin Przygotowanie do egzaminu: 15 godzin Udział w ćwiczeniach: 15 godzin Przygotowanie do kolokwium: 15 godzin Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin Przygotowanie do ćwiczeń: 15 godzin Suma: 90 godzin [90/3=3] |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody i kryteria oceniania - wykład: Egzamin z pytaniami otwartymi, bazujący na treściach przekazanych na wykładzie. Do egzaminu może przystąpić student, który uzyskał pozytywną ocenę z zaliczenia ćwiczeń. Zakres ocen z egzaminu: powyżej 95% - ocena 5,0 85-94% - ocena 4,5 75-84% - ocena 4,0 65-74% - ocena 3,5 55-64% - ocena 3,0 poniżej 55% - ocena 2,0 Na ocenę 2 (ndst.) student nie rozumie złożonych zjawisk geologicznych, nie ma wiedzy z zakresu najważniejszych problemów z geologii oraz nie zna ich powiązań z biologią. Nie ma także wiedzy z zakresu aktualnych problemów związanych z geologią. Na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada podstawową wiedzę z zakresu najważniejszych problemów z geologii oraz na dostatecznym poziomie zna ich powiązania z biologią. Posiada na dostatecznym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią. Na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada na dobrym poziomie wiedzę z najważniejszych problemów z geologii oraz zna ich powiązania z biologią. Posiada na dobrym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią. Na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie rozumie złożone zjawiska i procesy geologiczne. Posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę z najważniejszych problemów z geologii oraz zna ich powiązania z biologią. Posiada na bardzo dobrym poziomie wiedzę o aktualnych problemach związanych z geologią. Metody i kryteria oceniania - ćwiczenia: Kolokwium pisemne (2 w trakcie semestru). Student jest zobowiązany - przygotowywać się na zajęcia, - przedstawić na zajęciach wybrany temat, wchodzący w zakres tematów zajęć, - uzyskać pozytywną ocenę z kolokwium pisemnego (2 w trakcie semestru), - posiadać umiejętność poszukiwania i dobierania odpowiednich źródeł (artykuły naukowe i źródła elektroniczne). Zakres ocen z kolokwium: powyżej 95% - ocena 5,0 85-94% - ocena 4,5 75-84% - ocena 4,0 65-74% - ocena 3,5 55-64% - ocna 3,0 poniżej 55% - ocena 2,0 Student jest zobowiązany do uczestniczenia w zajęciach – dopuszcza się 2 nieobecności bez względu na przyczynę. Na ocenę 2 (ndst.) student nie umie wykorzystywać literatury z zakresu geologii w języku polskim; nie umie czytać ze zrozumieniem tekstów naukowych w języku angielskim. Nie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, nie wykazuje także umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz nie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi. Na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; dostatecznie umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na dostatecznym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na dostatecznym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student dostatecznie potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz nie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi. Na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; dobrze umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na dobrym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na dobrym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student potrafi dobrze współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz na dobrym poziomie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi. Na ocenę 5 (bdb.) student na bardzo dobrym poziomie umie wykorzystywać literaturę z zakresu geologii w języku polskim; bardzo dobrze umie czytać ze zrozumieniem teksty naukowe w języku angielskim. Na bardzo dobrym poziomie wykazuje umiejętności formułowania uzasadnionych sądów na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł, na bardzo dobrym poziomie wykazuje umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie prac badawczych z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej. Student potrafi bardzo dobrze współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz na bardzo dobrym poziomie rozumie potrzeby systematycznego zapoznawania się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.