Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Protection of soils

General data

Course ID: WB-IS-23-30-L
Erasmus code / ISCED: 09.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Protection of soils
Name in Polish: Ochrona gleb
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 (differs over time) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową i funkcjami gleb w środowisku, ich zanieszczyszczeniami, degradacją oraz różnymi sposobami ochrony. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.

Ćwiczenia:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach.

Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb.

Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U02). Student potrafi dokonywac oceny i krytycznej analizy posiadanej wiedzy dotyczącej gleb.

Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U11). Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące właściwości gleb oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.

Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących gleb.

Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_K02). Student ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy

- na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów zachodzących w glebach

- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach

- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach

Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności

- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników

- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych

- na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb

- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Laboratory, 30 hours more information
Coordinators: Monika Kisiel
Group instructors: Monika Kisiel
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) ECTS wykłady: 1

[1 ECTS=30 godzin]

udział w wykładach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 15 godzin

przygotowanie do egzaminu: 12 godzin

konsultacje: 3 godzin

suma: 30 godzin [30/30=1]


ECTS ćwiczenia: 2

[1 ECTS=30 godzin]

udział w zajęciach laboratoryjnych: 30 godzin

przygotowanie do zajęć: 20 godzin

przygotowanie sprawozdań: 7 godzin

Udział w konsultacjach: 3 godziny

suma: 60 godzin [60/30=2]

Type of subject:

optional with limited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)