Protection of soils
General data
Course ID: | WB-IS-23-30-L |
Erasmus code / ISCED: |
09.6
|
Course title: | Protection of soils |
Name in Polish: | Ochrona gleb |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00 (differs over time)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Brak |
Full description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z budową i funkcjami gleb w środowisku, ich zanieszczyszczeniami, degradacją oraz różnymi sposobami ochrony. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wykłady: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ćwiczenia: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01). Student w zaawansowanym stopniu zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach. Efekty przedmiotowe w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_U01). Student korzysta z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb. Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U02). Student potrafi dokonywac oceny i krytycznej analizy posiadanej wiedzy dotyczącej gleb. Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U11). Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące właściwości gleb oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Efekty przedmiotowe w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_K01). Student potrafi dokonać krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących gleb. Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_K02). Student ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Kryteria oceniania w zakresie wiedzy - na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów zachodzących w glebach - na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach - na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska oraz procesy zachodzące w glebach Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników - na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z gleboznawstwem i ochroną gleb, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych - na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb - na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących gleb oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W LAB
TH FR |
Type of class: |
Laboratory, 30 hours
|
|
Coordinators: | Monika Kisiel | |
Group instructors: | Monika Kisiel | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS wykłady: 1 [1 ECTS=30 godzin] udział w wykładach (bezpośredni kontakt z wykładowcą): 15 godzin przygotowanie do egzaminu: 12 godzin konsultacje: 3 godzin suma: 30 godzin [30/30=1] ECTS ćwiczenia: 2 [1 ECTS=30 godzin] udział w zajęciach laboratoryjnych: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 20 godzin przygotowanie sprawozdań: 7 godzin Udział w konsultacjach: 3 godziny suma: 60 godzin [60/30=2] |
|
Type of subject: | optional with limited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.