Rekultywacja środowiska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-IS-24-03-L |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Rekultywacja środowiska |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Symbole efektów uczenia się: Wykład: IS1P_W01, IS1P_W03, IS1P_U01, IS1P_K01 Laboratorium: IS1P_W01, IS1P_U01, IS1P_U02, IS1P_U11, IS1P_U15, IS1P_K01, IS1P_K02 |
Wymagania wstępne: | Brak |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z rekultywacją środowiska. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wykłady: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych. Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_W03) – student zna podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, mających znaczenie w rekultywacji terenów zdegradowanych. Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących. Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących rekultywacji terenów zdegradowanych. Ćwiczenia: Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska glebowego oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, co stanowi podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska. Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności: Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących. Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U02) - − student potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy posiadanej wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska. Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_U11) – student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu rekultywacji środowiska glebowego oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski. Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_U15) - student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych związanych z rekultywacją środowiska i oceniać te rozwiązania. Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu rekultywacji środowiska. Efekt przedmiotowy 8 (IS1P_K02) - student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1, 2, 3, 7) Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (1, 3, 4, 5, 6, 7, 8) |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy - na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych - na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych - na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności - na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników - na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych - na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych - na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu - na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu - na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kisiel | |
Prowadzący grup: | Monika Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Kisiel | |
Prowadzący grup: | Monika Kisiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS wykłady: 3 [1 ECTS=30 godzin] udział w wykładach (bezpośredni kontakt w zwykładowcą): 30 godzin przygotowanie do egzaminu: 45 godzin konsultacje: 15 godzin suma: 90 godzin [90/30=3] ECTS ćwiczenia: 2 [1 ECTS=30 godzin] udział w zajęciach laboratoryjnych: 30 godzin przygotowanie do zajęć: 20 godzin przygotowanie sprawozdań: 7 godzin Udział w konsultacjach: 3 godziny suma: 60 godzin [60/30=2] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.