Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rekultywacja środowiska

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WB-IS-24-03-L
Kod Erasmus / ISCED: 09.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rekultywacja środowiska
Jednostka: Wydział Biologii i Nauk o Środowisku
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Symbole efektów uczenia się:

Wykład: IS1P_W01, IS1P_W03, IS1P_U01, IS1P_K01

Laboratorium: IS1P_W01, IS1P_U01, IS1P_U02, IS1P_U11, IS1P_U15, IS1P_K01, IS1P_K02



Wymagania wstępne:

Brak

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z zagadnieniami związanymi z rekultywacją środowiska. Celem ćwiczeń jest nabycie umiejętności praktycznych, związanych z technikami analitycznymi stosowanymi w badaniach wybranych właściwości fizycznych i chemicznych gleb.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wykłady:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych.

Efekt przedmiotowy 2 (IS1P_W03) – student zna podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych, mających znaczenie w rekultywacji terenów zdegradowanych.

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących rekultywacji terenów zdegradowanych.

Ćwiczenia:

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 (IS1P_W01) - student w zaawansowanym stopniu zna wybrane fakty i zjawiska związane z degradacją środowiska glebowego oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, co stanowi podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska.

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 3 (IS1P_U01) - student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu rekultywacji środowiska przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących.

Efekt przedmiotowy 4 (IS1P_U02) - − student potrafi dokonywać oceny, krytycznej analizy i syntezy posiadanej wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska.

Efekt przedmiotowy 5 (IS1P_U11) – student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty z zakresu rekultywacji środowiska glebowego oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.

Efekt przedmiotowy 6 (IS1P_U15) - student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych związanych z rekultywacją środowiska i oceniać te rozwiązania.

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 7 (IS1P_K01) - student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu rekultywacji środowiska.

Efekt przedmiotowy 8 (IS1P_K02) - student jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu rekultywacji środowiska w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do wykładów (1, 2, 3, 7)

Przedmiotowe efekty uczenia się przypisane do ćwiczeń (1, 3, 4, 5, 6, 7, 8)

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy

- na ocenę 2 (ndst.) student nie zna zjawisk i procesów związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych

- na ocenę 3 (dst.) student na dostatecznym poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych

- na ocenę 4 (db.) student na odpowiednim poziomie zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni zna i rozumie zjawiska związane z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych

Kryteria oceniania w zakresie w zakresie umiejętności

- na ocenę 2 (ndst.) student nie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych. Nie potrafi także planować i przeprowadzać eksperymentów oraz interpretować uzyskanych wyników

- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dostatecznym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dostatecznym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni potrafi korzystać z literatury związanej z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych, zdobywając na bardzo dobrym poziomie wiedzę w sposób ukierunkowany. Na bardzo dobrym poziomie potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski

Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych

- na ocenę 2 (ndst.) student nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz nie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych związanych z degradacją środowiska oraz procesami rekultywacji terenów zdegradowanych

- na ocenę 3 (dst.) student w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na dostatecznym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

- na ocenę 4 (db.) student na dobrym poziomie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Ma także na dobrym poziomie świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

- na ocenę 5 (bdb.) student w pełni jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści. Na bardzo dobrym poziomie ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych dotyczących degradacji środowiska i procesów rekultywacji terenów zdegradowanych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kisiel
Prowadzący grup: Monika Kisiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Kisiel
Prowadzący grup: Monika Kisiel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS wykłady: 3

[1 ECTS=30 godzin]

udział w wykładach (bezpośredni kontakt w zwykładowcą): 30 godzin

przygotowanie do egzaminu: 45 godzin

konsultacje: 15 godzin

suma: 90 godzin [90/30=3]


ECTS ćwiczenia: 2

[1 ECTS=30 godzin]

udział w zajęciach laboratoryjnych: 30 godzin

przygotowanie do zajęć: 20 godzin

przygotowanie sprawozdań: 7 godzin

Udział w konsultacjach: 3 godziny

suma: 60 godzin [60/30=2]

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)