Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Investment processes in the energy sector

General data

Course ID: WB-IS-35-36-P
Erasmus code / ISCED: 09.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0231) Language acquisition The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Investment processes in the energy sector
Name in Polish: Procesy inwestycyjne w energetyce odnawialnej
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty do wyboru dla III IS - specjalność Technologie OZE
ECTS credit allocation (and other scores): 2.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

IS1P_W01 IS1P_U01

IS1P_U02 IS1P_U04

IS1P_U10 IS1P_U12

IS1P_U13 IS1P_U14

IS1P_U16 IS1P_K01

IS1P_K02 IS1P_K04

Preliminary Requirements:

(in Polish) Brak.

Short description: (in Polish)

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Full description:

Subject:

Basic definitions, applicable regulations, energy sectors, types of entities and investments, location identification, energy and economic analyzes, expert opinions, permits, concessions, contracts, design works, activity phases.

Moreover:

Construction Law, Administrative Proceedings, Public Procurement Law, Environmental Proceedings, Design Works and obtaining a Construction Permit, Construction, Use Permit, Operation

Bibliography: (in Polish)

Obowiązkowa:

Literatura branżowa na bieżąco aktualizowana podczas zajęć, serwisy informacyjne z zakresu energetyki.

Prawo Budowlane,

Uzupełniająca:

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Prawo Zamówień Publicznych

Prawo Ochrony Środowiska

Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Efekt przedmiotowy 1: absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu realizacji procesu inwestycyjnego, tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związanej z realizacją procesu inwestycyjnego, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki energetyki odnawialnej [IS1P_W01]

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie umiejętności:

Efekt przedmiotowy 1: absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z przebiegiem procesu inwestycyjnego oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:− właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących, ze szczególnym uwzględnieniem odnawialnych źródeł energii [IS1P_U01]

Efekt przedmiotowy 2: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania dotyczące przebiegu procesu inwestycyjnego w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:− dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji [IS1P_U02]

Efekt przedmiotowy 3: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:− dobór oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych wspierających proces inwestycyjny oraz dotyczących także problematyki energetyki odnawialnej [IS1P_U04]

Efekt przedmiotowy 4: absolwent potrafi: wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez: samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie, w tym w zakresie zasad realizacji procesu inwestycyjnego oraz energetyki odnawialnej (i perspektyw rozwoju technologii wykorzystujących OZE) [IS1P_U10]

Efekt przedmiotowy 5: absolwent potrafi: przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich dotyczących wybranych etapów procesu inwestycyjnego oraz ich rozwiązywaniu: − wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne, w tym komputerowe [IS1P_U12]

Efekt przedmiotowy 6: absolwent potrafi: przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich oraz ich rozwiązywaniu: − dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym aspekty etyczne związane z realizacją procesu inwestycyjnego [IS1P_U13]

Efekt przedmiotowy 7: absolwent potrafi: przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich oraz ich rozwiązywaniu: − dokonywać wstępnej oceny ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich, w kontekście przebiegu procesu inwestycyjnego, w szczególności w kontekście wykorzystania odnawialnych źródeł energii w instalacjach budowlanych [IS1P_U14]

Efekt przedmiotowy 8: absolwent potrafi: przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich oraz ich rozwiązywaniu: projektować zgodnie z zadaną specyfikacją i zasadami realizacji procesu inwestycyjnego (w fazie projektowania w tym z wykorzystaniem OZE) i wykonywać proste urządzenia, obiekty, instalacje, systemy lub realizować procesy, używając odpowiednio dobranych metod, technik, narzędzi i materiałów [IS1P_U16]

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

Efekt przedmiotowy 1: absolwent jest gotów do: krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści związanych z normami, wytycznymi do projektowania i uwarunkowaniami formalno-prawnymi obligującymi inżyniera środowiska do prawidłowej realizacji odpowiednich etapów procesu inwestycyjnego i związanych z wykorzystaniem OZE w obiektach budowlanych [IS1P_K01]

Efekt przedmiotowy 2: absolwent jest gotów do: uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu w kontekście poszczególnych etapów realizacji procesu inwestycyjnego [IS1P_K02]

Efekt przedmiotowy 3: absolwent jest gotów do: inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, w tym związanych z współpracą inżyniera środowiska z pozostałymi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz we współpracy z przedstawicielami sektora OZE [IS1P_K04]

Assessment methods and assessment criteria:

Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:

Na ocenę 2 (ndst) student miernie zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich

metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska

tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane

zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związane z procesem inwestycyjnym w budownictwie, jak również zastosowania praktyczne

tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki energetyki odnawialnej

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich

metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska

tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane

zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związane z procesem inwestycyjnym w budownictwie, jak również zastosowania praktyczne

tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki energetyki odnawialnej

Na ocenę 4 (db) student dobrze zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i

teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska tworzącą

podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia

z zakresu wiedzy szczegółowej związane z procesem inwestycyjnym w budownictwie, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w

działalności zawodowej inżyniera środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki energetyki odnawialnej

USOSweb: Szczegóły przedmiotu: WB-IS-35-36, w cyklu: 2022/23_Z, jednostka dawcy: <brak>, grupa przedm.: <brak>

Strona 2 z 7

02.12.2022 10:08

Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze zna i rozumie w zaawansowanym stopniu – wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich

metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę ogólną z zakresu inżynierii środowiska

tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane

zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej związane z procesem inwestycyjnym w budownictwie, jak również zastosowania praktyczne

tej wiedzy w działalności zawodowej inżyniera środowiska, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki energetyki odnawialnej

Kryteria oceniania w zakresie umiejętności:

Na ocenę 2 (ndst) student miernie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy

inżynierskie związane z realizacją procesu inwestycyjnego oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

IS1P_U01 − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w oparciu o obowiązujące przepisy, normy i wytyczne do

projektowania, także w oparciu o pozostałe uwarunkowania formalno-prawne regulujące proces inwestycyjny, w tym w szczególności w

powiązaniu a obszarem energetyki odnawialnej), jak również przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich (w

szczególności związanych z odnawialnymi źródłami energii) oraz ich rozwiązywaniu dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne,

w tym aspekty etyczne związane z realizacją złożonego procesu inwestycyjnego dla budynków przemysłowych, użyteczności publicznej

czy występujących w przypadku budynków mieszkalnych

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy

inżynierskie związane z realizacją procesu inwestycyjnego oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

IS1P_U01 − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w oparciu o obowiązujące przepisy, normy i wytyczne do

projektowania, także w oparciu o pozostałe uwarunkowania formalno-prawne regulujące proces inwestycyjny, w tym w szczególności w

powiązaniu a obszarem energetyki odnawialnej), jak również przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich (w

szczególności związanych z odnawialnymi źródłami energii) oraz ich rozwiązywaniu dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne,

w tym aspekty etyczne związane z realizacją złożonego procesu inwestycyjnego dla budynków przemysłowych, użyteczności publicznej

czy występujących w przypadku budynków mieszkalnych

Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy

inżynierskie związane z realizacją procesu inwestycyjnego oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez:

IS1P_U01 − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w oparciu o obowiązujące przepisy, normy i wytyczne do

projektowania, także w oparciu o pozostałe uwarunkowania formalno-prawne regulujące proces inwestycyjny, w tym w szczególności w

powiązaniu a obszarem energetyki odnawialnej), jak również przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań inżynierskich (w

szczególności związanych z odnawialnymi źródłami energii) oraz ich rozwiązywaniu dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne,

w tym aspekty etyczne związane z realizacją złożonego procesu inwestycyjnego dla budynków przemysłowych, użyteczności publicznej

czy występujących w przypadku budynków mieszkalnych

Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe

problemy inżynierskie związane z realizacją procesu inwestycyjnego oraz wykonywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych

przez: IS1P_U01 − właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących (w tym w oparciu o obowiązujące przepisy, normy i

wytyczne do projektowania, także w oparciu o pozostałe uwarunkowania formalno-prawne regulujące proces inwestycyjny, w tym w

szczególności w powiązaniu a obszarem energetyki odnawialnej), jak również przy identyfikacji i formułowaniu specyfikacji zadań

inżynierskich (w szczególności związanych z odnawialnymi źródłami energii) oraz ich rozwiązywaniu dostrzegać ich aspekty systemowe i

pozatechniczne, w tym aspekty etyczne związane z realizacją złożonego procesu inwestycyjnego dla budynków przemysłowych,

użyteczności publicznej czy występujących w przypadku budynków mieszkalnych

Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych:

Na ocenę 2 (ndst) student w stopniu miernym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści związanych z analizą

obowiązujących ram formalno-prawnych obowiązujących inżyniera środowiska w zakresie procesu inwestycyjnego oraz wytycznych do

projektowania i nakładających określone obowiązki na uczestników procesu inwestycyjnego w budownictwie, jak również jest gotów do

inicjowania działań na rzecz interesu publicznego w zakresie odpowiedzialności za prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego, w

szczególności w kontekście znaczenia energetyki odnawialnej oraz znajomości zasad współpracy z architektami i inżynierami

budownictwa w zakresie wymiany informacji w trakcie realizacji procesu inwestycyjnego

Na ocenę 3 (dst) student w stopniu dostatecznym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści związanych z

analizą obowiązujących ram formalno-prawnych obowiązujących inżyniera środowiska w zakresie procesu inwestycyjnego oraz

wytycznych do projektowania i nakładających określone obowiązki na uczestników procesu inwestycyjnego w budownictwie, jak również

jest gotów do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego w zakresie odpowiedzialności za prawidłowość przebiegu procesu

inwestycyjnego, w szczególności w kontekście znaczenia energetyki odnawialnej oraz znajomości zasad współpracy z architektami i

inżynierami budownictwa w zakresie wymiany informacji w trakcie realizacji procesu inwestycyjnego

Na ocenę 4 (db) student w stopniu dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści związanych z analizą

obowiązujących ram formalno-prawnych obowiązujących inżyniera środowiska w zakresie procesu inwestycyjnego oraz wytycznych do

projektowania i nakładających określone obowiązki na uczestników procesu inwestycyjnego w budownictwie, jak również jest gotów do

inicjowania działań na rzecz interesu publicznego w zakresie odpowiedzialności za prawidłowość przebiegu procesu inwestycyjnego, w

szczególności w kontekście znaczenia energetyki odnawialnej oraz znajomości zasad współpracy z architektami i inżynierami

budownictwa w zakresie wymiany informacji w trakcie realizacji procesu inwestycyjnego

Na ocenę 5 (bdb) student w stopniu bardzo dobrym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści związanych z

analizą obowiązujących ram formalno-prawnych obowiązujących inżyniera środowiska w zakresie procesu inwestycyjnego oraz

wytycznych do projektowania i nakładających określone obowiązki na uczestników procesu inwestycyjnego w budownictwie, jak również

jest gotów do inicjowania działań na rzecz interesu publicznego w zakresie odpowiedzialności za prawidłowość przebiegu procesu

inwestycyjnego, w szczególności w kontekście znaczenia energetyki odnawialnej oraz znajomości zasad współpracy z architektami i

inżynierami budownictwa w zakresie wymiany informacji w trakcie realizacji procesu inwestycyjnego

W przypadku formy zaliczenia przedmiotu stanowiącej test: obejmuje on 25 pytań (jedna na trzy odpowiedzi jest prawidłowa, możliwe są

inne warianty liczby pytań w ramach testu). Ocenę pozytywną otrzymuje się po uzyskaniu co najmniej 13 punktów. System ocen

wzorowany jest na systemie ocen ECTS.

Oceny:

2,0: 0-12 punktów

3,0: 13-14 punktów

3,5: 15-16 punktów

4,0: 17-21 punkty

4,5: 22-23 punktów

5,0: 24-25 punktów

Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest zaliczenie kolokwium/egzaminu w formie pisemnej, bądź ustnej.

Practical placement: (in Polish)

Brak.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
(in Polish) Projekt, 30 hours more information
Coordinators: Paweł Jelec
Group instructors: Paweł Jelec
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
(in Polish) Projekt - graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a_Jol_m-KeISgQgpCg0o1kojnhshVEKpCLiX0SiNEszg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4798490f-3573-46e0-bef8-9fb74a789470&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3

Full description: (in Polish)

Tematyka zajęć:

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Bibliography: (in Polish)

Literatura branżowa na bieżąco aktualizowana podczas zajęć, serwisy informacyjne z zakresu energetyki.

Prawo Budowlane,

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Prawo Zamówień Publicznych

Prawo Ochrony Środowiska

Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Wymagania wstępne: (in Polish)

Brak.

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
(in Polish) Projekt, 30 hours more information
Coordinators: Paweł Jelec
Group instructors: Paweł Jelec
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS exercises: 2

[1 ECTS = 30 hours]

Participation in exercises (direct contact with the lecturer): 30 hours

Preparation for exercises: 5 hours

Preparation of final papers: 20 hours

Consultation: 5 hours

Total: 60 hours [60/30 = 2 ECTS]

Type of subject:

optional with limited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Full description: (in Polish)

Tematyka zajęć:

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Bibliography:

Industry literature updated on an ongoing basis during classes, information services in the field of energy.

Prawo Budowlane,

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Prawo Zamówień Publicznych

Prawo Ochrony Środowiska

Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

- Construction Law,

Code of Administrative Procedure

Public procurement law

Environmental law

Act on the provision of information on the environment and its protection, public participation in environmental protection and on environmental impact assessments

Wymagania wstępne: (in Polish)

Brak.

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
(in Polish) Projekt, 30 hours more information
Coordinators: Paweł Jelec
Group instructors: Paweł Jelec
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Full description: (in Polish)

Tematyka:

Podstawowe definicje, obowiązujące przepisy, sektory energetyki, rodzaje podmiotów i inwestycji, identyfikacja lokalizacji, analizy energetyczne i ekonomiczne, ekspertyzy, pozwolenia, koncesje, umowy, prace o charakterze projektowym, fazy działalności.

Ponadto:

Prawo Budowlane, Postępowanie Administracyjne, Prawo Zamówień Publicznych, Postępowanie Środowiskowe, Prace Projektowe i uzyskanie Pozwolenia na Budowę, Budowa, Pozwolenie na Użytkowanie, Eksploatacja

Bibliography: (in Polish)

Obowiązkowa:

Literatura branżowa na bieżąco aktualizowana podczas zajęć, serwisy informacyjne z zakresu energetyki.

Prawo Budowlane,

Uzupełniająca:

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Prawo Zamówień Publicznych

Prawo Ochrony Środowiska

Ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)