Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Sustainable development in terms of economic sustainability

General data

Course ID: WB-IS-II-11-33
Erasmus code / ISCED: 09.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Sustainable development in terms of economic sustainability
Name in Polish: Zrównoważony rozwój w aspekcie trwałości gospodarki
Organizational unit: Faculty of Biology and Environmental Sciences
Course groups: (in Polish) Przedmioty do wyboru dla I r. II stopnia IS
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Learning outcome code/codes:

(in Polish) IS2P_W02

Preliminary Requirements:

(in Polish) Ogólna znajomość problemów ochrony środowiska

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz

Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997,

2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php

3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr

4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003,

Literatura uzupełniająca:

1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999,

2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018,

3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy:

Efekt przedmiotowy 1 - student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

(1) Wiedza:

ocena 2 (ndst): brak podstawowej wiedzy z zakresu rozwoju zrównoważonego.

ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma słabo uporządkowana wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.

ocena 4 (db): student opanował w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma średnio uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.

ocena 5 (bdb): student zna w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma w pełni uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska.

(2) Umiejętności:

ocena 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego.

ocena 3 (dst): student ma ograniczone umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w ograniczonym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.

ocena 4 (db): student posiada umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w zadowalającym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.

ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze opanował umiejętność korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji.

Ocena końcowa:

- aktywność na wykładach, studenci regularnie chodzący na wykłady mają prawo do kolokwium w terminie zerowym,

- kolokwium zaliczeniowe.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours, 26 places more information
Coordinators: Damian Panasiuk
Group instructors: Damian Panasiuk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997,

2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php

3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr

4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003,

Literatura uzupełniająca:

1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999,

2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018,

3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Ogólna znajomość problemów ochrony środowiska

Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)

Time span: 2023-02-01 - 2023-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Damian Panasiuk
Group instructors: Damian Panasiuk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Liczba punktów ECTS - 1

Udział w wykładach - 15 godz.

Przygotowanie do kolokwium - 10 godz.

Suma godzin: 25

Liczba ECTS = 25 godz. / 30 (25) godz. = ok. 1

Type of subject:

optional with limited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz

Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997,

2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php

3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr

4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003,

Literatura uzupełniająca:

1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999,

2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018,

3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019.

Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)

Time span: 2024-02-15 - 2024-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 15 hours more information
Coordinators: Damian Panasiuk
Group instructors: Damian Panasiuk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: graded credit
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Liczba punktów ECTS - 1

Udział w wykładach - 15 godz.

Przygotowanie do kolokwium - 10 godz.

Suma godzin: 25

Liczba ECTS = 25 godz. / 30 (25) godz. = ok. 1

Type of subject:

optional with limited choices

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju.

Full description: (in Polish)

Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz

Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997,

2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php

3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr

4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003,

Literatura uzupełniająca:

1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999,

2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018,

3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)