Sustainable development in terms of economic sustainability
General data
Course ID: | WB-IS-II-11-33 |
Erasmus code / ISCED: |
09.6
|
Course title: | Sustainable development in terms of economic sustainability |
Name in Polish: | Zrównoważony rozwój w aspekcie trwałości gospodarki |
Organizational unit: | Faculty of Biology and Environmental Sciences |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty do wyboru dla I r. II stopnia IS |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | (in Polish) IS2P_W02 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Ogólna znajomość problemów ochrony środowiska |
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju. |
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997, 2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php 3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr 4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003, Literatura uzupełniająca: 1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999, 2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018, 3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Przedmiotowe efekty uczenia się w zakresie wiedzy: Efekt przedmiotowy 1 - student zna podstawowe zagadnienia z zakresu zrównoważonego rozwoju. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) (1) Wiedza: ocena 2 (ndst): brak podstawowej wiedzy z zakresu rozwoju zrównoważonego. ocena 3 (dst): student posiada w ograniczonym stopniu podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma słabo uporządkowana wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska. ocena 4 (db): student opanował w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma średnio uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska. ocena 5 (bdb): student zna w pełni podstawową wiedzę z zakresu rozwoju zrównoważonego; ma w pełni uporządkowaną wiedzę dotyczącą trendów rozwojowych związanych z ochroną środowiska. (2) Umiejętności: ocena 2 (ndst): student nie potrafi korzystać z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego. ocena 3 (dst): student ma ograniczone umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w ograniczonym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji. ocena 4 (db): student posiada umiejętności korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi w zadowalającym stopniu integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji. ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze opanował umiejętność korzystania z literatury i innych właściwie dobranych źródeł dotyczących zagadnień z zakresu rozwoju zrównoważonego, potrafi integrować uzyskane informacje oraz dokonywać ich interpretacji. Ocena końcowa: - aktywność na wykładach, studenci regularnie chodzący na wykłady mają prawo do kolokwium w terminie zerowym, - kolokwium zaliczeniowe. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours, 26 places
|
|
Coordinators: | Damian Panasiuk | |
Group instructors: | Damian Panasiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997, 2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php 3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr 4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003, Literatura uzupełniająca: 1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999, 2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018, 3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019. |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Ogólna znajomość problemów ochrony środowiska |
Classes in period "Summer semester 2022/23" (past)
Time span: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours
|
|
Coordinators: | Damian Panasiuk | |
Group instructors: | Damian Panasiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Liczba punktów ECTS - 1 Udział w wykładach - 15 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Suma godzin: 25 Liczba ECTS = 25 godz. / 30 (25) godz. = ok. 1 |
|
Type of subject: | optional with limited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju. |
|
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997, 2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php 3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr 4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003, Literatura uzupełniająca: 1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999, 2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018, 3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019. |
Classes in period "Summer semester 2023/24" (in progress)
Time span: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours
|
|
Coordinators: | Damian Panasiuk | |
Group instructors: | Damian Panasiuk | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Liczba punktów ECTS - 1 Udział w wykładach - 15 godz. Przygotowanie do kolokwium - 10 godz. Suma godzin: 25 Liczba ECTS = 25 godz. / 30 (25) godz. = ok. 1 |
|
Type of subject: | optional with limited choices |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi problemami zrównoważonego rozwoju. |
|
Full description: |
(in Polish) Na zajęciach przedstawiane są prawa i zasady ekorozwoju, dorobek konferencji w Rio de Janeiro (1992), Milenijne Cele Rozwoju 2000-2015 oraz Cele Zrównoważonego Rozwoju 2015-2030. Omawiane są również instrumenty ekonomiczne i rynkowe, kwestie technologiczne oraz ochrona przyrody w rozwoju zrównoważonym. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Kozłowski S., W drodze do ekorozwoju, PWN, Warszawa 1997, 2. ONZ, Milenijne Cele Rozwoju, https://www.unic.un.org.pl/cele.php 3. ONZ, Cele Zrównoważonego Rozwoju, http://www.un.org.pl/czr 4. Borys T. (red.), Zarządzanie zrównoważonym rozwojem. Agenda 21 w Polsce - 10 lat po Rio, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 2003, Literatura uzupełniająca: 1. Strategia zrównoważonego rozwoju Polski do roku 2025, Warszawa 1999, 2. Realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju w Polsce, Warszawa 2018, 3. Polityka ekologiczna państwa 2030, Warszawa 2019. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.