Innowacyjne metody oczyszczania wody
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WB-IS-II-11-34 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.6
|
Nazwa przedmiotu: | Innowacyjne metody oczyszczania wody |
Jednostka: | Wydział Biologii i Nauk o Środowisku |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | IS2P_W08 IS2P_U08 (rok akademicki 2023/24) IS2P_W01; IS2P_U01; IS2P_U05; IS2P_U12; IS2P_U13; IS2P_U14; IS2P_K01; IS2P_K02 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat uzdatniania wody. Analiza parametrów technologicznych specyficznych dla procesów uzdatniania wody z uwzględnieniem innowacyjnych osiągnięć technologii w inżynierii środowiska Zajęcia prowadzone są w formie laboratorium. |
Pełny opis: |
Zajęcia prowadzone są w formie laboratorium. Wymagania wstępne obejmują wiedzę z zakresu procesów jednostkowych w inżynierii środowiska oraz z zakresu technologii wody. W ramach przedmiotu realizowane są następujące treści programowe: -Ćwiczenia wprowadzające: omówienie obowiązujących przepisów prawnych dotyczących wody do spożycia, omówienie podstawowych wskaźników jakości wody, omówienie regulaminu BHP pracowni Technologii Wody i ścieków. -Koagulacja wody połączona z sorpcją na pylistym węglu aktywnym. -Sorpcja przy użyciu różnych węgli aktywnych. -Zaliczanie przygotowanych sprawozdań - wymianę jonową. |
Literatura: |
Janosz-Rajczyk M. (red.), Ćwiczenia laboratoryjne z technologii wody, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2009, Kowal A., Świderska-Bróż M., Oczyszczanie wody, PWN, Warszawa-Wrocław 2009 Nawrocki J., Biłozor S. i inni, Uzdatnianie wody. Procesy fizyczne, chemiczne i biologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, Poznań 2010 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekt 1. Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane zagadnienia z technologii wody. Efekt 2. Absolwent potrafi dobrać i zaprojektować technologię uzdatniania wody. Efekt 3. Absolwent potrafi poprawnie dobrać i zastosować techniki eksperymentalne i laboratoryjne z zakresu uzdatniania wody, interpretuje wyniki, formułuje trafne wnioski i opracowuje raport. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że absolwent nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu uzdatniania wody. ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada zaledwie podstawową wiedzę na temat technologii uzdatniania wody, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że absolwent posiada podstawową wiedzę na temat technologii uzdatniania wody, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że absolwent zna dobrze zagadnienia związane z technologią uzdatniana wody, potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązywania problemów inżynierskich, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że absolwent zna niemal w pełni zagadnienia związane z technologią uzdatniania wody, potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązywania problemów inżynierskich, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 5 (bdb): weryfikacja wskazuje, że absolwent opanował wiedzę z zakresu technologii uzdatniania wody w stopniu bardzo dobrym oraz rozszerzył swoją wiedzę o dalsze istotne zagadnienia związane z technologią wody i ścieków. Umiejętności: ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że absolwent nie potrafi skorzystać z literatury fachowej, nie potrafi dokonać oceny sytuacji z punktu widzenia technologii uzdatniania wody, nie potrafi wykonać analizy ekonomicznej ani technologicznej najprostszego układu technologicznego, nie potrafi wykonać projektu technicznego. ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że absolwent w zaledwie podstawowym zakresie potrafi na podstawie literatury fachowej dokonać oceny problemów inżynierskich w zakresie technologii uzdatniana wody, słabo radzi sobie z przygotowaniem prostej dokumentacji technicznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że absolwent w podstawowym zakresie potrafi na podstawie literatury fachowej dokonać oceny problemów inżynierskich w zakresie technologii uzdatniania wody, słabo radzi sobie z przygotowaniem prostej dokumentacji technicznej, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że absolwent dobrze sobie radzi z wykonywaniem analiz technologicznych i ekonomicznych problemów inżynierskich z zakresu technologii uzdatniania wody, dobrze radzi sobie z literaturą i potrafi samodzielnie przygotować prostą dokumentację techniczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że absolwent niemal w pełni radzi sobie z wykonywaniem analiz technologicznych i ekonomicznych problemów inżynierskich z zakresu technologii uzdatniania wody, dobrze radzi sobie z literaturą i potrafi samodzielnie przygotować prostą dokumentację techniczną, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 5 (bdb): weryfikacja wskazuje, że absolwent radzi sobie bardzo dobrze z literaturą fachową, korzysta z czasopism technicznych przy wykonywaniu analiz ekonomicznych i technologicznych w zakresie technologii uzdatniana wody, potrafi wykonać samodzielnie bardziej zaawansowany projekt techniczny. Kompetencje: ocena 2 (ndst): weryfikacja wskazuje, że absolwent nie potrafi dostrzec znaczenia wiedzy technologicznej dla ochrony środowiska oraz znaczenia technologii dla ludzi. ocena 3 (dst): weryfikacja wskazuje, że absolwent bardzo słabo rozumie znaczenie wiedzy technologicznej dla ochrony środowiska oraz dla zagwarantowania ludziom dobrej jakości wody, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 3,5 (dst+): weryfikacja wskazuje, że absolwent słabo rozumie znaczenie wiedzy technologicznej dla ochrony środowiska oraz dla zagwarantowania ludziom dobrej jakości wody, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4 (db): weryfikacja wskazuje, że absolwent dobrze zna znaczenie wiedzy technologicznej dla skutecznej ochrony środowiska, potrafi wytłumaczyć innym to znaczenie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 4,5 (db+): weryfikacja wskazuje, że absolwent niemal w pełni zna znaczenie wiedzy technologicznej dla skutecznej ochrony środowiska, potrafi wytłumaczyć innym to znaczenie, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę. ocena 5 (bdb): weryfikacja wskazuje, że absolwent bardzo dobrze zna znaczenie wiedzy technologicznej dla rozwiązywania problemów ochrony środowiska, potrafi skutecznie rozstrzygać dylematy w tym zakresie. Ocena z laboratorium obejmuje przygotowanie do zajęć laboratoryjnych oraz ocenę ze sprawozdań. Na ocenę z przedmiotu składają się punkty uzyskane z wejściówek i sprawozdań: Punktacja: ≥95% - 5.0 ≥90% - 4.5 ≥80% - 4.0 ≥70% - 3.5 ≥60% - 3.0 <60% - 2.0 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Macherzyński | |
Prowadzący grup: | Bartłomiej Macherzyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Opis ECTS: 30 h/30 h = 1 punkty ECTS laboratorium Udział w zajęciach - 30 h Przygotowanie do laboratorium - 20 h Konsultacje - 5 h Przygotowanie sprawozdań - 5 h Suma godzin [60/30 = 2] |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.