BA seminar: Ethics 1
General data
Course ID: | WF-FI-12-SEMLET1 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | BA seminar: Ethics 1 |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie z etyki 1 |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | FI1_W15 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu etyka. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest zapoznanie studenta z zasadami pisania pracy dyplomowej, a także wyposażenie go w umiejętności wynikające z warsztatu etyka. Na zajęciach będą organizowane warsztaty analizy i interpretacji tekstu filozoficznego. Studenci zapoznają się z zasadami pisania poprawnych pod względem edytorsko-formalnym tekstów filozoficznych. Zapoznają się z zasadami sporządzania przypisów, bibliografii, układu kompozycyjnego tekstu, a także poprawnej struktury pracy dyplomowej jako całości. |
Bibliography: |
Literatura podstawowa: Przewodnik po etyce, Peter Singer (red.), red. Naukowa Joanna Górnicka, Książka i Wiedza, Warszawa 1998. Etyka. Antologia tekstów, wybór Z. Kalita, Wrocław 1995. F. Ricken, Etyka ogólna, Kęty 2001. Tugendhat E., Wykłady o etyce, Warszawa 2004. Spaemann, R., Podstawowe pojęcia moralne, Lublin 2000. Spaemann R., Osoby. O różnicy między kimś a czymś, Warszawa 2001. I. Lazari-Pawłowska, Etyka. Pisma wybrane, Wrocław 1992. Wojtyła K., Osoba i czyn oraz inne studia antropologiczne, Lublin 2000. Styczeń T., Problem możliwości etyki jako empirycznie uprawnionej i ogólnie ważnej teorii moralności, Lublin 1972. Kula M., Magisterium uzyskiwane niekiedy w pocie czoła( promotora), Warszawa 2000. Ingarden, R., Wykłady z etyki, Warszawa 1989. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge: Student can use the search tools available in Ethics, knows and understands the interrelationships and complementarities between the philosophical and scientific cognition, can present the positions taken by the authors of the texts analysed during the seminars. Skills: Student analyzes philosophical and ethical arguments, identifies their key arguments and assumptions. They can correctly collect and organize the material necessary for the thesis. Student can select the relevant literature in their subject. They can produce a coherent scientific text. The student is also able to reconstruct the problems discussed earlier in class. Student is involved in discussions during classes, analuses given problems. They are also open to new ideas and ready to change Their opinion in the light of the available data and arguments. ECTS: part in seminar - 30 preparation for seminar (reading texts) - 20 writing bachelor's dissertation - 30 consultations - 5 preparation for an examination - 5 TOTAL HOURS - 90 [90 : 30 (25) = 3] NUMBER ECTS - 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
Seminarium zaliczane jest poprzez aktywne uczestnictwo w zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Na zakończenie semestru student zobowiązany jest zaprezentować na zajęciach jedno wskazane zagadnienie, przedstawić temat przyszłej pracy licencjackiej, jej pierwszego rozdziału wraz z bibliografią i szczegółowym planem pracy. W przypadku drugiego seminarium konieczne będzie opracowanie i prezentacja na zajęciach dwóch lub trzech wskazanych zagadnień. |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.