Seminarium licencjackie 3
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WF-FI-12-SL3-PI21 |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.1
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie 3 |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Seminaria licencjackie 3 - I stopień Wszystkie seminaria licencjackie - rok 3 |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | FI1_W06 ; FI1_W09; FI1_U01; FI1_U02; FI1_U09; FI1_U10; FI1_K03; |
Wymagania wstępne: | Zaliczone seminarium licencjackie 2 |
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
Pełny opis: |
Na seminarium są omawiane w zagadnienia stanowiące przedmiot egzaminu dyplomowego. Konsultacje mają przygotować studenta do zdania egzaminu dzięki dokładnemu i wszechstronnemu omówieniu odpowiedzi na tezy egzaminacyjne. Na zajęciach konsultowane są kwestie dotyczące pracy licencjackiej, zarówno od strony formalnej, jak i merytorycznej. |
Literatura: |
Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Kłósak K., Z teorii i metodologii filozofii przyrody, Poznań 1980. Kamiński S., Krąpiec M. A., Z teorii i metodologii metafizyki, Lublin 1994. Drewnowski J. F., Filozofia i precyzja, Lublin 1996. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Po ukończeniu kursu student zna i rozumie zależności między głównymi subdyscyplinami filozoficznymi, zna i rozumie historyczny charakter kształtowania się idei filozoficznych, potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, potrafi stosować podstawowe zasady logiki oraz typowe strategie argumentacyjne, potrafi przytaczać główne tezy badanych wypowiedzi filozoficznych stosownie do ich istotności, jest gotów do samodzielnego formułowania propozycji rozwiązania nowych problemów na podstawie ich twórczej analizy z uwzględnieniem kontekstu sytuacyjnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bardzo dobra - napisana praca licencjacka na przedmiotowym poziomie zaawansowanym oraz umiejętność odpowiedzi na wszystkie tezy egzaminu licencjackiego Ocena dobra - napisana praca licencjacka na przedmiotowym poziomie średniozaawansowanym oraz umiejętność odpowiedzi na wszystkie tezy egzaminu licencjackiego. Ocena dostateczna - napisana praca licencjacka na przedmiotowym poziomie średniozaawansowanym oraz umiejętność odpowiedzi na niektóre tezy egzaminu licencjackiego Ocena niedostateczna - nieskończona praca licencjacka lub praca napisana na niskim poziomie merytorycznym oraz nieumiejętność odpowiedzi na większość tez egzaminu licencjackiego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
|
Pełny opis: |
Na seminarium są omawiane w zagadnienia stanowiące przedmiot egzaminu dyplomowego. Konsultacje mają przygotować studenta do zdania egzaminu dzięki dokładnemu i wszechstronnemu omówieniu odpowiedzi na tezy egzaminacyjne. Na zajęciach konsultowane są kwestie dotyczące pracy licencjackiej, zarówno od strony formalnej, jak i merytorycznej. |
|
Literatura: |
Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Kłósak K., Z teorii i metodologii filozofii przyrody, Poznań 1980. Kamiński S., Krąpiec M. A., Z teorii i metodologii metafizyki, Lublin 1994. Drewnowski J. F., Filozofia i precyzja, Lublin 1996. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 Przygotowanie do zajęć - 20 Lektura tekstów - 30 Praca seminaryjna lub licencjacka -30 Suma godzin 95 Punkty ECTS: 3 |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
|
Pełny opis: |
Na seminarium są omawiane w zagadnienia stanowiące przedmiot egzaminu dyplomowego. Konsultacje mają przygotować studenta do zdania egzaminu dzięki dokładnemu i wszechstronnemu omówieniu odpowiedzi na tezy egzaminacyjne. Na zajęciach konsultowane są kwestie dotyczące pracy licencjackiej, zarówno od strony formalnej, jak i merytorycznej. |
|
Literatura: |
Bocheński J. M. Logika i filozofia, Warszawa 1993. Loux M. J., Metafizyka. Współćzesne wprowadzenie, tłum. M. Iwanicki, Lublin 2021. Łukasiewicz J., Logika i metafizyka, Warszawa 1998. Strawson P. F., Analiza i metafizyka, tłum. A. Grobler, Kraków 1994. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEMLI
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dariusz Piętka | |
Prowadzący grup: | Dariusz Piętka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 Przygotowanie do zajęć - 20 Lektura tekstów - 30 Praca seminaryjna lub licencjacka -30 Suma godzin 95 Punkty ECTS: 3 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie do egzaminu dyplomowego. |
|
Pełny opis: |
Na seminarium są omawiane w zagadnienia stanowiące przedmiot egzaminu dyplomowego. Konsultacje mają przygotować studenta do zdania egzaminu dzięki dokładnemu i wszechstronnemu omówieniu odpowiedzi na tezy egzaminacyjne. Na zajęciach konsultowane są kwestie dotyczące pracy licencjackiej, zarówno od strony formalnej, jak i merytorycznej. |
|
Literatura: |
Arystoteles, Analityki wtóre, (fragmenty). H. Bergson, Ewolucja twórcza, tłum. F. Znaniecki, Warszawa 1913. M. Bunge, Intuition and Science, Englewood Cliffs, 1962. T. Czeżowski, Filozofia na rozdrożu, Warszawa 1965. E. Morawiec, O intuicji intelektualnej u Kartezjusza, Studia Philosophiae Christianae 1967, 3/2. E. Morawiec, Intuicja intelektualna w metafizyce ogólnej Jakuba Maritaina, Warszawa 2008. B. Russell, Problemy filozofii, tłum. W. Sady, Warszawa 2003. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.