Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) KF: Etyka i dobre życie

General data

Course ID: WF-FI-123-KFE-RO22
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: KF: Etyka i dobre życie
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups: (in Polish) Konwersatoria filozoficzne - rok 2 stopień I (tzw. stary program)
(in Polish) Konwersatoria filozoficzne (nowy program) (Nauczyciel Etyki)
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

FI1_W08; FI1_U01; FI1_U06;

FI1_K01; FI1_K03; FI1_K05;

Preliminary Requirements:

(in Polish) brak wymagań

Full description: (in Polish)

Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi kwestiami i problemami etycznymi, które składają się na pytanie o dobre życie. Studenci nabywają umiejętności lektury i analizy tekstów źródłowych, tworzenia prezentacji. Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji dyskusji na temat tego, czym jest dobro i zło moralne, co sprawia, że czyn jest moralnie dobry, jaka relacja zachodzi między przyjemnością i interesem własnym a powinnością, a także na czym polega odpowiedzialność, i czy zawsze należy być posłusznym swemu sumieniu.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

W1 - student poznaje problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy

U1 - student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej,

U2 - student dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, ustala kryteria oceny etycznej,

U3 - student potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia

K1 - student jest zdolny do podjęcia dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, potrafi wyciągać odpowiednie wnioski, przedstawiać racjonalne argumenty oraz formułować wiarygodne oceny moralne

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

W1:

- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale zna i szczegółowo przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy

- na ocenę dobrą: student zna i przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy

- na ocenę dostateczną: student słabo zna i powierzchownie przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy

U1, U2, U3:

- na ocenę bardzo dobrą: student doskonale analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi właściwie zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia

- na ocenę dobrą: student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia

- na ocenę dostateczną: student powierzchownie analizuje teksty filozoficzne o tematyce etycznej, ale nie potrafi poddać ich krytyce, dobiera pojedyncze argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, słabo analizuje zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia

K1:

Oceniany jest stopień zdolności dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków, przedstawiania racjonalnych argumentów oraz formułowania wiarygodnych ocen moralnych

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 25 places more information
Coordinators: Karolina Rozmarynowska
Group instructors: Karolina Rozmarynowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

(in Polish) Udział w zajęciach - 30 godz.

Przygotowanie prezentacji - 30 godz.

Lektura i analiza tekstów źródłowych - 30 godz.

Przygotowanie do zaliczenia - 30 godz.

Suma godzin: 120 : 3 = 4 ECTS, w tym w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim 30 godz. (1 ECTS)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)