(in Polish) KF: Etyka i dobre życie
General data
Course ID: | WF-FI-123-KFE-RO22 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | KF: Etyka i dobre życie |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: |
(in Polish) Konwersatoria filozoficzne - rok 2 stopień I (tzw. stary program) (in Polish) Konwersatoria filozoficzne (nowy program) (Nauczyciel Etyki) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FI1_W08; FI1_U01; FI1_U06; FI1_K01; FI1_K03; FI1_K05; |
Preliminary Requirements: | (in Polish) brak wymagań |
Full description: |
(in Polish) Konwersatorium ma na celu zapoznanie studentów z podstawowymi kwestiami i problemami etycznymi, które składają się na pytanie o dobre życie. Studenci nabywają umiejętności lektury i analizy tekstów źródłowych, tworzenia prezentacji. Celem zajęć jest doskonalenie kompetencji dyskusji na temat tego, czym jest dobro i zło moralne, co sprawia, że czyn jest moralnie dobry, jaka relacja zachodzi między przyjemnością i interesem własnym a powinnością, a także na czym polega odpowiedzialność, i czy zawsze należy być posłusznym swemu sumieniu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) W1 - student poznaje problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy U1 - student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, U2 - student dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, ustala kryteria oceny etycznej, U3 - student potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia K1 - student jest zdolny do podjęcia dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, potrafi wyciągać odpowiednie wnioski, przedstawiać racjonalne argumenty oraz formułować wiarygodne oceny moralne |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) W1: - na ocenę bardzo dobrą: student doskonale zna i szczegółowo przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy - na ocenę dobrą: student zna i przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy - na ocenę dostateczną: student słabo zna i powierzchownie przedstawia problematykę etyczną związaną z pytaniem o dobre życie, charakterystyczne dla niej kwestie i problemy U1, U2, U3: - na ocenę bardzo dobrą: student doskonale analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi właściwie zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia - na ocenę dobrą: student analizuje, interpretuje i poddaje krytyce teksty filozoficzne o tematyce etycznej, odpowiednio dobiera argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, poprawnie ustala kryteria oceny etycznej, potrafi zespołowo i indywidualnie analizować i interpretować zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia - na ocenę dostateczną: student powierzchownie analizuje teksty filozoficzne o tematyce etycznej, ale nie potrafi poddać ich krytyce, dobiera pojedyncze argumenty na rzecz określonego stanowiska etycznego w danej kwestii, słabo analizuje zagadnienia etyczne dotyczące dobrego życia K1: Oceniany jest stopień zdolności dyskusji na poruszane w czasie zajęć tematy, umiejętność wyciągania odpowiednich wniosków, przedstawiania racjonalnych argumentów oraz formułowania wiarygodnych ocen moralnych |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W KON
TH FR |
Type of class: |
Conversatorium, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Karolina Rozmarynowska | |
Group instructors: | Karolina Rozmarynowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Conversatorium - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) Udział w zajęciach - 30 godz. Przygotowanie prezentacji - 30 godz. Lektura i analiza tekstów źródłowych - 30 godz. Przygotowanie do zaliczenia - 30 godz. Suma godzin: 120 : 3 = 4 ECTS, w tym w bezpośrednim kontakcie z nauczycielem akademickim 30 godz. (1 ECTS) |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.