Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) K: Konwersatorium filozoficzne z logiki: Elementy teorii mnogościi

General data

Course ID: WF-FI-123-KFL-P21
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: (unknown)
Name in Polish: K: Konwersatorium filozoficzne z logiki: Elementy teorii mnogościi
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups: (in Polish) Konwersatoria filozoficzne - rok 2 stopień I (tzw. stary program)
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

FI1_W08; FI1_U01; FI1_U06;

FI1_K01; FI1_K03; FI1_K05;

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii mnogości. Skupione są one wokół pojęcia zbioru, liczności jego elementów i rodzajów porządków, które możemy na nim określić. Prowadzi to do określenia liczb kardynalnych i liczb porządkowych. Treści te mają poszerzyć i pogłębić te dotyczące pojęcia zbioru znane już z kursu Logiki. Ujęte zostaną one z perspektywy filozoficznej.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii mnogości. Skupione są one wokół pojęcia zbioru, liczności jego elementów i rodzajów porządków, które możemy na nim określić. Prowadzi to do określenia liczb kardynalnych i liczb porządkowych. Treści te mają poszerzyć i pogłębić te dotyczące pojęcia zbioru znane już z kursu Logiki. Ujęte zostaną one z perspektywy filozoficznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

Słupecki J., Borkowski L., Elementy logiki matematycznej i teorii mnogości, część druga, Kraków: PWN, 1966.

Literatura uzupełniająca:

Błaszczyk A., Turek S., Teoria mnogości, Warszawa: PWN, 2007.

Guzicki W., Zakrzewski P., Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, Warszawa: PWN, 2005.

Guzicki W., Zakrzewski P., Wykłady ze wstępu do matematyki, Warszawa: PWN, 2005.

Kuratowski K., Wstęp do teorii mnogości i topologii, Warszawa: PWN, 2004.

Kuratowski K., Mostowski A., Teoria mnogości, Warszawa: PWN, 1978.

Nowak M., Elementy teorii mnogości, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019.

Potter M., Set theory and its philosophy a critical introduction, New York: Oxford University Press, 2004.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Student zna podstawową problematykę teorii mnogości, jej kluczowe pojęcia i twierdzenia oraz potrafi je stosować. W omawianych zagadnieniach potrafi wyróżnić ich konotacje filozoficzne.

Wyliczenie punktów ECTS (4): 1 - obecność na zajęciach 30h, 3 ects - praca własna i przygotowanie do zaliczenia 90h.

Efekty kształcenia

Wiedza:

- absolwent zna i rozumie specyfikę przedmiotową i metodologiczną filozofii oraz podstawowe metody badawcze i strategie argumentacyjne właściwe dla głównych subdyscyplin filozoficznych w tym dla logiki.

Umiejętności:

- absolwent potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych

i elektronicznych oraz stosować w tym celi narzędzia technik informacyjnokomunikacyjnych (ICT),

- absolwent potrafi formułować złożone problemy filozoficzne, stawiać tezy oraz artykułować własne poglądy w sprawach społecznych i kulturowych.

Kompetencje społeczne:

- absolwent jest gotów do adekwatnej oceny zakresu posiadanej przez siebie wiedzy i posiadanych umiejętności oraz do ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego,

- absolwent jest gotów do samodzielnego podejmowania i inicjowania prostych działań badawczych oraz do efektywnego organizowania własnej pracy i krytycznej oceny stopnia jej zaawansowania

- absolwent jest gotów do uwzględniania znaczenia europejskiego dziedzictwa filozoficznego dla rozumienia wydarzeń społecznych i kulturalnych

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Konwersatorium połączone jest z elementami ćwiczeń.

1. Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej (w przypadku konieczności przez program MS Teams), w czasie rzeczywistym. Udział w zajęciach jest obowiązkowy.

2. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia końcowego jest obecność na min. 12 zajęciach.

3. Zaliczenia końcowe odbywa się we wcześniej ustalonych grupach (i jest nagrywane, w przypadku konieczności przeprowadzenia go poprzez MS Teams). Termin zaliczenia to ostatnie zajęcia w semestrze.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Conversatorium, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Marek Porwolik
Group instructors: Marek Porwolik
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Conversatorium - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs)

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii mnogości. Skupione są one wokół pojęcia zbioru, liczności jego elementów i rodzajów porządków, które możemy na nim określić. Prowadzi to do określenia liczb kardynalnych i liczb porządkowych. Treści te mają poszerzyć i pogłębić te dotyczące pojęcia zbioru znane już z kursu Logiki. Ujęte zostaną one z perspektywy filozoficznej.

Full description: (in Polish)

Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi zagadnieniami teorii mnogości. Skupione są one wokół pojęcia zbioru, liczności jego elementów i rodzajów porządków, które możemy na nim określić. Prowadzi to do określenia liczb kardynalnych i liczb porządkowych. Treści te mają poszerzyć i pogłębić te dotyczące pojęcia zbioru znane już z kursu Logiki. Ujęte zostaną one z perspektywy filozoficznej.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

Słupecki J., Borkowski L., Elementy logiki matematycznej i teorii mnogości, część druga, Kraków: PWN, 1966.

Literatura uzupełniająca:

Błaszczyk A., Turek S., Teoria mnogości, Warszawa: PWN, 2007.

Guzicki W., Zakrzewski P., Wstęp do matematyki. Zbiór zadań, Warszawa: PWN, 2005.

Guzicki W., Zakrzewski P., Wykłady ze wstępu do matematyki, Warszawa: PWN, 2005.

Kuratowski K., Wstęp do teorii mnogości i topologii, Warszawa: PWN, 2004.

Kuratowski K., Mostowski A., Teoria mnogości, Warszawa: PWN, 1978.

Nowak M., Elementy teorii mnogości, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019.

Potter M., Set theory and its philosophy a critical introduction, New York: Oxford University Press, 2004.

Wymagania wstępne: (in Polish)

Ukończony kurs Logiki (dwa semestry).

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)