Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Seminar: Great questions and great answers from ancient and medieval philosophy

General data

Course ID: WF-FI-123-KONZEMB20
Erasmus code / ISCED: 08.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0223) Philosophy and ethics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Seminar: Great questions and great answers from ancient and medieval philosophy
Name in Polish: K: Wielkie pytania i wielkie odpowiedzi filozofii starożytnej i średniowiecznej
Organizational unit: Institute of Philosophy
Course groups:
Course homepage: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_YWI2MDRhNjQtZjZmYy00ZTQ2LWIwZTctMjU1ODk4ZTE3ZWFj%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2222e1be17-d065-4d12-8b88-7b026e51d0a9%22%7d
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

FI1_W10

FI1_W14

FI1_U05

FI1_U13

FI1_K02

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pytaniami (i odpowiedziami) filozofii starożytnej i średniowiecznej. Celem zajęć jest zaktywizowanie studentów do tego, aby sami potrafili posiadając podstawową wiedzę z historii filozofii, wykorzystać ją do stawiania pytań filozoficznych i szukania ich rozwiązań korzystając z dorobku tradycji klasycznej filozofii.

Full description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pytaniami (i odpowiedziami) filozofii starożytnej i średniowiecznej. Celem zajęć jest zaktywizowanie studentów do tego, aby sami potrafili posiadając podstawową wiedzę z historii filozofii, wykorzystać ją do stawiania pytań filozoficznych i szukania ich rozwiązań korzystając z dorobku tradycji klasycznej filozofii.

Kolejne spotkania poświęcone będą kolejnym problemom tak aby nie prezentować historycznego rozwoju różnych zagadnień, ale systematycznie dokonać prezentacji różnych rozwiązań i ich uzasadnień.

Bibliography: (in Polish)

1. Gigon O., Główne problemy filozofii starożytnej, Warszawa 1996.

2. Gilson E., Jedność doświadczenia filozoficznego, Warszawa 2001.

3. Evans G.R., Filozofia i teologia w średniowieczu, Kraków 1996.

4. Seńko W., Jak rozumieć filozofię średniowieczną, Kęty 2001.

5. Heinzmann R., Filozofia średniowiecza, Kęty 1999.

6. Reale G., Myśl starożytna, Lublin 2010.

7. Gajda-Krynicka J., Filozofia przedplatońska, Warszawa 2007.

8. Copleston F., Historia filozofii. Grecja i Rzym, t. 1, Warszawa 1998.

9. Copleston F., Historia filozofii. Od Augustyna do Ockhama, t. 2, Warszawa 2004.

10. Swieżawski S., Dzieje europejskiej filozofii klasycznej, Warszawa-Wrocław 2000.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

KRYTERIA OCENIANIA

WIEDZA:

- na ocenę 2 (ndst): student nie zna pytań i odpowiedzi filozofii starożytnej i średniowiecznej; nie wie jakie są źródła i konsekwencje problematyki filozoficznej w tym okresie historii filozofii; nie zna podstawowej terminologii filozoficznej

- na ocenę 3 (dst): student posiada dostateczną wiedzę na temat pytań i odpowiedzi filozofii starożytnej i średniowiecznej; ale nie potrafi określić źródeł i konsekwencji problematyki filozoficznej w tym okresie historii filozofii; również słabo orientuje się w terminologii filozoficznej

- na ocenę 4 (db): student posiada wiedzę na temat pytań i odpowiedzi filozofii starożytnej i średniowiecznej; potrafi określić źródła problematyki filozoficznej tego okresu historii filozofii; dobrze orientuje się w terminologii filozoficznej

- na ocenę 5 (bdb): student doskonale orientuje się wśród pytań i odpowiedzi filozofii starożytnej i średniowiecznej; doskonale potrafi wskazać źródła i konsekwencje problematyki filozoficznej w tym okresie historii filozofii; doskonale zna podstawową terminologię filozoficzną

UMIEJĘTNOŚCI:

- na ocenę 2 (ndst): student nie potrafi analizować argumentów filozoficznych, nie potrafi identyfikować kluczowych tez i założeń posługując się tekstami filozofii starożytnej i średniowiecznej; student nie umie słuchać ze zrozumieniem i nie jest w stanie uporządkować usłyszanych twierdzeń filozoficznych, nie umie też szukać w filozofii starożytnej i średniowiecznej ich źródeł

- na ocenę 3 (dst): student poprawnie analizuje argumenty filozoficzne, nie zawsze potrafi identyfikować kluczowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii starożytnej i średniowiecznej; student w sposób wystarczający jest w stanie uporządkować usłyszane twierdzenia filozoficzne choć nie zawsze umie znaleźć w filozofii starożytnej i średniowiecznej ich źródła

- na ocenę 4 (db): student potrafi analizować argumentów filozoficznych, dobrze identyfikuje kluczowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii starożytnej i średniowiecznej; student umie słuchać ze zrozumieniem i jest w stanie uporządkować usłyszane twierdzenia filozoficzne w oparciu o źródła w filozofii starożytnej i średniowiecznej.

- na ocenę 5 (bdb): student doskonale analizuje argumenty filozoficzne, bez problemu identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia posługując się tekstami filozofii starożytnej i średniowiecznej; student doskonale potrafi słuchać ze zrozumieniem i potrafi porządkować usłyszane twierdzenia filozoficzne szukając w filozofii starożytnej i średniowiecznej ich źródeł

KOMPETENCJE:

Ocenie podlega stopień zaangażowania w szukanie w filozofii starożytnej i średniowiecznej źródeł wypowiedzi na angażujące go tematy oraz w szukanie sposobu rozwiązywania zadań i problemów życiowych w kluczu pytań i odpowiedzi

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Warunki zaliczenia przedmiotu: czynny udział w zajęciach (oceniany na koniec zajęć). Oceniana będzie również obecność na zajęciach według następujących kryteriów:

1-2 nieobecności - bdb

3-4 nieobecności - db

5-6 nieobecności - dst

7-15 nieobecności - ndst.

Practical placement: (in Polish)

Nie dotyczy

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)