On human death and dying
General data
Course ID: | WF-FI-123-TRAMELL19 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | On human death and dying |
Name in Polish: | T: On human death and dying |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FI1_W05 FI1_W10 FI1_U15 FI1_U16 FI1_K11 |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wprowadzenie studentów w umiejętności rozumienia, analizy, i wykorzystania tekstów anglojęzycznych przy wykorzystaniu tekstów dotyczących śmierci i umierania człowieka. |
Full description: |
(in Polish) Śmierć była i jest fenomenem przyciągającym uwagę filozofów wszystkich epok; samą filozofię nazywano „sztuką umierania”. Powstało wiele tekstów dotyczących śmierci jako takiej, a także przygotowania się człowieka do niej, jak i pośmiertnych losów człowieka. Analiza tych tekstów pozwala studentom na poznanie różnych aspektów zjawiska śmierci: biologicznego, filozoficznego i teologicznego, przede wszystkim zaś zależności rozumienia tego fenomenu od ogólnej wizji świata i człowieka. Uzupełnieniem materiału są wypowiedzi dotyczące wojny, kary śmierci i eutanazji. |
Bibliography: |
(in Polish) Teksty źródłowe, opracowania i prace problemowe dotyczące różnych aspektów śmierci. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza 1. Student definiuje pojęcia związane ze śmiercią i umieraniem z zakresu biologii, filozofii i teologii. 2. Student rozumie znaczenie anglojęzycznego słownictwa dotyczącego przedmiotu. Umiejętności 1. Student potrafi właściwie przetłumaczyć i zinterpretować tekst w języku angielskim. Kompetencje 1. Student nabiera umiejętności samodzielnego opracowywania obcojęzycznych teksów naukowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: - na ocenę 2 (ndst..): student nie zna podstawowych terminów i pojęć oraz nie identyfikuje problemów związanych ze zjawiskiem sumienia - na ocenę 3 (dst.): student zna podstawowe terminy i twierdzenia neurologii, psychologii i filozofii, ale nie potrafi szczegółowo omówić i rozwinąć poszczególnych zagadnień - na ocenę 4 (db.): Student identyfikuje i rozróżnia problemy związane ze zjawiskiem sumienia i charakteryzuje je w poprawny sposób - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się problematyce dotyczącej zjawiska sumienia i posługuje się wiedzą zawartą we wskazanym piśmiennictwie Umiejętności - na ocenę 2 (ndst..): student nie potrafi charakteryzować współczesnych problemów filozoficznych i etycznych związanych z sumieniem człowieka na ocenę 3 (dst.): student potrafi scharakteryzować współczesne problemy związane ze zjawiskiem sumienia, jednak nie dostrzega ich złożoności, interdyscyplinarności i związku z życiem społecznym i politycznym - na ocenę 4 (db.): student analizuje i ocenia wybrane problemy związane z sumieniem człowieka, potrafi dostrzec kompleksowy charakter poszczególnych zagadnień. - na ocenę 5 (bdb.): student potrafi krytycznie ustosunkować się do historycznego i współczesnego dyskursu filozoficznego i etycznego, jak również zająć własne stanowisko w szczegółowych kwestiach dotyczących sumienia oraz je poprawnie uzasadnić Kompetencje: Jest świadomy złożoności szczegółowej problematyki związanej ze zjawiskiem sumienia w wymiarze jednostkowym i społecznym. Wykazuje krytycyzm w stosunku do różnych obecnych w dyskursie stanowisk. Sposób weryfikacji: sprawdzian pisemny |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.