BA seminar: Epistemology and Philosophy of Language 2
General data
Course ID: | WF-FI-13-SEMLTPFJ2 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | BA seminar: Epistemology and Philosophy of Language 2 |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie z teorii poznania i filozofii języka 2 |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FI1_W15 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04 FI1_K04 |
Short description: |
(in Polish) Seminarium ma dwa podstawowe cele. Pierwszym celem jest przygotowanie pracy licencjackiej z dziedziny filozofii z zakresu zagadnień teorii poznania i filozofii języka rozpoczętej w poprzednim semestrze. Drugim celem jest pogłębienie i poszerzenie wiedzy z zakresu teorii poznania i filozofii języka. Rezultatem realizacji pierwszego celu jest przygotowana i złożona przez studenta pracy licencjackiej do oceny. Drugi cel jest realizowany w formie dyskusji i analizy określonych zagadnień na podstawie wskazanych lektur z dziedziny współczesnej teorii poznania i języka. |
Full description: |
(in Polish) Ze względu na pierwszy cel zajęć jakim jest przygotowanie pracy licencjackiej student zapoznaje się z metodyką pisania pracy licencjackiej ( ogólnie naukowej), przypominane są metody przygotowania do pisania pracy, określenie zaawansowania pracy u uczestników seminarium i koordynacja pracy. Ze względu na drugi cel zostały wyodrębnione grupy zgadnie, które będą podejmowane w trakcie spotkań seminaryjnych. Należą do nich: Zagadnienia znaczenia językowego, zagadnienia prawdy, zagadnienie komunikacyjnej, zagadnienia teorii umysłu, zagadnienie realizmu poznania itp. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. H. Putnam, Analityczne i syntetyczne, w : Wiele Twarzy realizmu i inne eseje, przekład. A. Grobler, PWN, Warszawa 1998, 2. W.V.O. Quine, Dwa dogmaty empiryzmu w tegoż: Z Punktu widzenia logiki, 3. A Tarski, Semantyczna koncepcja prawdy i podstawy semantyki, w tegoż Pisma logiczno-filozoficzne t.1 Prawda; ss. 228-282 4. H. Putnam, Znaczenie wyrazu „znaczenie” w: Wiele twarzy realizmu i inne eseje. 5. J. Searle, Umysł na nowo odkryty. 6. H.P. Grice: Logika a konwersacja. [W:] Język w świetle nauki. Warszawa 1980. 7. J. Taylor, Kategoryzacja w języku. Prototypy w teorii językoznawczej. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) 1. Efektem jest przygotowanie pracy licencjackiej w wersji papierowej i elektronicznej (o objętości 30-60 stron standardowego wydruku komputerowego (ok. 54000-108000 znaków bez spacji) oraz poszerzenie wiedzy z teorii poznania i filozofii języka Wiedza: student wie jaka jest problematyka współczesnej teorii poznania i filozofii języka, jakie są jej źródła i problematyka, zna jej głównych przedstawicieli i ich stanowiska. Student zna wybrane teksty dotyczące wybranych kwestii teorii poznania i filozofii języka i rozumie zagadnienia jakie one poruszają. Zna też wagę merytorycznej i racjonalnej dyskusji w kwestiach teoretycznych. Umiejętności: student czyta i interpretuje teksty filozoficzne , Potrafi precyzyjnie i jasno formułować problemy i logicznie argumentować stawiane tezy. Umie sformułować trafną merytorycznie i poprawną logicznie prezentację wybranego zagadnienia. Rozumie specyfikę analizy filozoficznej. Potrafi zachować logiczną dyscyplinę myślenia i wypowiedzi. Kompetencje: Jest przygotowany do pogłębionej, racjonalnej dyskusji na tematy podejmowane w teorii poznania i filozofii języka. Potrafi wnieść do każdej dyskusji na dowolny temat elementy analizy i racjonalnej argumentacji ECTS udział w zajęciach - 30 przygotowanie do seminarium, czytanie zadanych tekstów - 30 przygotowanie prezentacji 10 SUMA GODZIN 70 LICZBA ECTS – 70:30 = 2,(3) - 2 ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) 1. Podstawą do zaliczenia seminarium licencjackiego na trzecim roku studiów jest przygotowanie i złożenie przez studenta pracy licencjackiej do oceny oraz odbycie przez studenta konsultacji przygotowujących go do egzaminu dyplomowego. Jeśli seminarium jest dla kogoś drugim seminarium, na którym nie przygotowuje pracy licencjackiej podstawa zaliczenia jest praca na seminarium (obecność, znajomość lektur, dyskusja) oraz przygotowanie prezentacji. 2. Ocena końcowa ma trzy składowe: ocenę za pracę na seminarium– przygotowanie do dyskusji, ocenę za przygotowanie prezentacji, dla osób, które nie przygotowują pracy licencjackiej lub ocena pracy licencjackiej oraz ocena z konsultacji. Pełna ocena wystawiana jest po odbyciu konsultacji w VI semestrze. |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.