BA seminar: Epistemology and Philosophy of Language 3
General data
Course ID: | WF-FI-13-SEMLTPFJ3 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | BA seminar: Epistemology and Philosophy of Language 3 |
Name in Polish: | Seminarium licencjackie z teorii poznania i filozofii języka 3 - konsultacje |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | FI1_W15 FI1_W17 FI1_U07 FI1_U19 FI1_U23 FI1_K03 FI1_K04 |
Short description: |
(in Polish) Celem seminarium jest przygotowanie do egzaminu dyplomowego oraz ostateczne przygotowanie pracy licencjackiej. |
Full description: |
(in Polish) Na seminarium są omawiane w sposób indywidualny zagadnienia stanowiące przedmiot egzaminu dyplomowego. Konsultacje mają przygotować studenta do zdania egzaminu dzięki dokładnemu i wszechstronnemu omówieniu zagadnień stanowiących tezy egzaminacyjne. |
Bibliography: |
(in Polish) 1) B. Chwedeńczuk, Spór o naturę prawdy, Warszawa 1984. 2) Epistemologia, red. S. Janeczek, A. Starościc, Wydawnictwo KUL Lublin 2015 3) R. Ingarden, U podstaw teorii poznania, Warszawa 1971. 4) M.A. Krąpiec, Realizm ludzkiego poznania, Lublin 1995 5) Morton, Przewodnik po teorii poznania, Warszawa 2002. 6) Przewodnik po epistemologii, red. R. Ziemińska, Wydawnictwo WAM Kraków 2013 7) A.B. Stępień, O metodzie teorii poznania. Rozważania wstępne, Lublin 1966. 8) A.B. Stępień, Wstęp do filozofii, Lublin 20014 (odpowiednie fragmenty) - tam też litearatura do poszczególnych zagadnień. 9) J. Woleński, Epistemologia, t. 1-3, Kraków 2000-2003. 10) 2. E. Nieznański , Logika. Podstawy, język, uzasadnianie, Beck, Warszawa 2011 (fragmenty) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student wykorzystuje narzędzia wyszukiwawcze ukierunkowane na teorię poznania i filozofię języka. Zna i rozumie wzajemne powiązania oraz komplementarność pomiędzy poznaniem typu filozoficznego i naukowego Umiejętności: Student analizuje argumenty filozoficzne, identyfikuje ich kluczowe tezy i założenia Prowadzi na poziomie podstawowym pracę badawczą pod kierunkiem opiekuna naukowego lub kierownika zespołu badawczego W stopniu podstawowym potrafi stosować odpowiednie metody do wybranych zagadnień w ramach jednego nurtu filozoficznego Kompetencje społeczne: Student na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania Samodzielnie podejmuje i inicjuje proste działania badawcze |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Prezentacja wybranych tematów omawianych na seminarium i ukończenie pracy licencjackiej. Lektura tekstów i ich analiza na zajęciach. Obecność i aktywność na zajęciach. |
Practical placement: |
(in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.