MA seminar: Ethics 1
General data
Course ID: | WF-FI-212-SEMPOD1 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | MA seminar: Ethics 1 |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie z etyki 1 |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | AS A FIRST SEMINAR: FI2_W13; FI2_W15; FI2_U01; FI2_U11; FI2_U14; FI2_U15 FI2_K02; AS A SECOND SEMINAR: FI2_W11; FI2_W13; FI2_W16 FI2_U02; FI2_U11; FI2_U16; FI2_K01; |
Short description: |
(in Polish) zajęcia na seminarium prowadzę do pogłębienia wiedzy i umiejętności z zakresu etyki oraz służą pomocą do napisania pracy magisterskiej oraz przygotowania pierwszych publikacji ( recenzja, artykuł). Prace te dotyczą magisteriów z zakresu etyki i jej związków z życiem jednostki i społeczeństwa. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie z etyki ma dwa cele. Pierwszy cel wspólne pogłębienie wiedzy z etyki ogólnej i szczegółowej z uwzględnieniem wszystkich poznawczych korzyści , płynących z analiz etycznych, obejmujących różne zagadnienia, z rozmaitych dziedzin. Etyka pozwala zrozumieć, zinterpretować, sproblematyzować i ocenić zjawiska odnoszące się do ludzkich działań i postaw. Drugi cel to pomoc w pisaniu prac magisterskich i artykułów. Tematy tych prac są wybierane przez studentów i wspólnie poddawane analizie Wybór tematów nie ogranicza się do filozofii. może dotyczyć problematyki z zakresu kultury, polityki czy gospodarki, analizowanej pod kątem etycznym. Ponieważ etyka jest nauką teoretyczno-praktyczną tote z korzyści z uczestnictwa w seminarium w równym stopniu umożliwia bliższe poznanie teoretycznych podstaw etyki jak i wgląd w jej praktyczne konsekwencje. Temat mowy nienawiści w jej moralnych i prawnych aspektach jest tematem jednej z prac magisterskich i dlatego podejmujemy go w związku ze strukturą pracy oraz konieczną wiedzą ogólną, by można było poddać analizie całość zagadnienia . |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: J. Filek, Rekonstrukcja zła, Toruń 2015 H. Elzenberg, Wartość i człowiek. Rozprawy z humanistyki filozofii, Toruń 1966. M. Scheler, O miłości: w O miłości. Antologia, Toruń 1998 R. Ingarden, Wykłady z etyki, Warszawa 1998 K. Stachewicz, Problem ugruntowania moralności, Warszawa 2006 W. Stróżewski, W kręgu wartości, Kraków 1992 Czytamy na bieżąco: publicystyka i opracowania oraz teksty filozoficzne, odnoszące się do poszczególnych tematów - Scheler, Mill, Kant, Hume, Arystoteles, |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza student(ka) posiada pogłębioną wiedzę na temat szczegółowej problematyki, która jest przedmiotem pracy magisterskiej Umiejętności: potrafi opracować konkretne zagadnienie, umie zabierać głos w dyskusji naukowej, potrafi scharakteryzować stanowisko wybranego filozofa, posiadł znajomość zasad pisania tekstów naukowych, a także krytycznie ocenić prezentowane prace badawcze, umie korzystać z literatury naukowej. Kompetencje: w trakcie seminarium student nabywa sprawności w dyskutowaniu, potrafi współpracować z innymi przy zbieraniu materiałów naukowych, po to, by pełniej zgłębić podjęty temat magisterski. Student też posiadł umiejętność prezentowania zadanego materiału przy pomocy nowoczesnych jak i tradycyjnych narzędzi. Napisana i obroniona praca magisterska ECTS: udział w seminarium - 30 godzin pisanie pracy magisterskiej - 60 godzin lektura tekstów - 20 godzin konsultacje - 10 godzin suma godzin - 120 : 30 = 4 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metoda dydaktyczna: w trakcie seminarium prowadzący wprowadza w temat, organizuje i kieruje dyskusją, porządkuje i podsumowuje oraz dokonuje ich oceny- przygotowania do dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji. Uczy rzeczowej, merytorycznej dyskusji; inspiruje do wymiany poglądów, argumentów, ogólnie; do prowadzenia naukowej dyskusji. Przekazywanie szczegółowej wiedzy przez wygłaszane referaty ( zadanie studentów) lub dokonywane prezentacje i dyskusja nad przedłożonym materiałem. metoda seminaryjna opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji przez studentów. Kryteria oceniania: Przygotowanie pierwszego rozdziału pracy magisterskiej i przedstawienie go na seminarium, a następnie po uwzględnieniu poprawek, przedsatwienie go do oceny 1. na ocenę 2 student nie przygotował części swojej pracy magisterskiej, nie brał udziału w dyskusji, nie prezentował żadnych materiałów, związanych z tematem pracy 2. na ocenę 3, przygotował jedynie notatki, bardo powierzchownie ujął temat 3. na ocenę 4 student brał udział w dyskusji, prezentował materiał,uwzględnił w swoim opracowaniu wszystkie uwagi i krytyczne komentarze 4. na ocenę 5 student aktywnie brał udzial w zajęciach,preentował swój materiał w sposób interesujący i przemyślany, rozdział przgotował zgodnie z zasadami pisania prac magisterskich |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.