MA seminar: Ethics 2
General data
Course ID: | WF-FI-212-SEMPOD2 |
Erasmus code / ISCED: |
08.1
|
Course title: | MA seminar: Ethics 2 |
Name in Polish: | Seminarium magisterskie z etyki 2 |
Organizational unit: | Institute of Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | AS A FIRST SEMINAR: FI2_W13; FI2_W15; FI2_U01; FI2_U11; FI2_U14; FI2_U15 FI2_K02; AS A SECOND SEMINAR: FI2_W11; FI2_W13; FI2_W16 FI2_U02; FI2_U11; FI2_U16; FI2_K01; |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia na seminarium prowadzą do pogłębienia problematyki etycznej o zagadnienia ogólne i szczegółowe, które albo mają swoje podstawy w etyce albo w związkach etyki z innymi dziedzinami życia i aktywności człowieka społeczeństwa. Zagadnienia te zostały wybrane przez studentów jako tematy ich prac magisterskich. |
Full description: |
(in Polish) Seminarium magisterskie z etyki posiada dwa cele: Pierwszym celem jest pogłębienie wiedzy z etyki, wybierając jakiś główny temat do wspólnej dyskusji. Celem drugim jest pomoc w pisaniu pracy magisterskiej oraz przygotowywanie referatów. Tematy zostają wybrane przez studentów i dotyczą one różnych zagadnień, które podlegają etycznej analizie pod pewnym kątem, ściśle określonym. Tematy związane z etyką odnoszą się do normatywnych i aksjologicznych wymiarów dobra lub zła; badanych w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Korzyści uczestniczenia w seminarium z etyki mają więc charakter teoretyczny i praktyczny. Wybór tematu pracy magisterskiej i jego szczegółowe opracowanie wymaga: 1. Przygotowanie tematu pracy i jego uściślenie 2. Znalezienie odpowiedniej literatury 3.Czytanie, analizowanie i interpretowanie tekstu pod kątem wybranego tematu 4. Spis zagadnień i problemów, które będą stanowiły treść pracy i jej poszczególnych rozdziałów 5. Pisanie pracy, sprawdzanie i korygowanie 6. Analiza zagadnień wraz z tekstami, dominujące stanowiska i rozumienie kategorii moralnych 7.Wspólna praca nad całością , Wstęp i Zakończenie - jakie elementy należy podkreślić |
Bibliography: |
(in Polish) Arystoteles, Etyka nikomachejska, Warszawa 1982 D. Hildebrand, Morality and Situation Rthics, Chicago 1966I. I. Kant, Krytyka rozumu praktycznego, Warszawa 1984. M.Nussbaum, The Fragility of Goodness,Cambridge 1986 M.Oakshott, O postępowaniu cłowieka, Warszawa 200 R.Spaemann, Szczęście a życzliwość, Lublin 1977 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: o tym jak się pisze pracę magisterską, w jaki sposób interpretuje się stanowiska i poglądy, ogólna wiedza o etyce i filozofii, znajomość terminologii filozoficznej Umiejętności: umiejętność czytania i analizowania tekstów, interpretacji problemów i zagadnień, zdolność do poprawnego pisania, argumentowania oraz do wyjaśniania stanowisk i poglądów, sprawność w formułowaniu przypisów z zachowaniem formalnych wymagań ECTS: udział w seminarium - 30 godzin pisanie pracy magisterskiej - 60 godzin lektura tekstów - 20 godzin konsultacje - 10 godzin suma godzin - 120 : 30 = 4 punkty ECTS |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody: w trakcie seminarium prowadzący kieruje dyskusją, wprowadzając w temat, organizuje i podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny, wskazuje na lektury kub tematy, w których poruszane są podobne zagadnienia, uczy jak przygotować referat ( na podstawie materiałów zebranych do pracy magisterskiej) Przekazywanie szczegółowej wiedzy i weryfikacja argumentów i metod badawczych, jakie zostały zastosowane w pracy, dyskusja na ten temat Metoda seminaryjna opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji ( tj. referatów), które dotyczą tematów prac magisterskich. Kryterium oceniania: 1.na ocenę 2-student nie pisze pracy magisterskiej, nie prezentował żadnego materiału związanego z wybranym tematem, nie przygotował referatu 2. na ocenę 3- przygotował referat lub część pracy, ale zrobił to bardzo powierzchownie, nie stosując zasad pisania pracy 3.na ocenę 4-student brał udział w dyskusji, przygotował referat oraz pracę. i zrobił to zgodnie z wymaganiami formalnymi i merytorycznymi 4.na ocenę 5-czynny udział w dyskusjach, przedstawił w sposób interesujący i przemyślany swój referat, napisany na podstawie literatury źródłowej, podanej w tym sylabusie |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.