Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Ecological education 1

General data

Course ID: WF-OB-EDUE1
Erasmus code / ISCED: 07.2 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (unknown)
Course title: Ecological education 1
Name in Polish: Edukacja ekologiczna 1
Organizational unit: Institute of Ecology and Bioethics
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

OB1_W07

OB1_W09

OB1_W18

OB1_U13

OB1_K02


Short description:

Level of the object: basic

Aims: Classes are supposed to portray educational mechanisms in the practical dimension on the example of activity of Wilanow Palace Museum. Students will be making themselves acquainted with the history of the place, with biodiversity of the Park and surroundings and with environmental problems of the urban greenery.

These classes are aimed at educating the ability of propagating issues of the environmental protection amongst students. They are a proposal of concrete implementing the natural working knowledge of students in the educational activity, and the verification of teaching abilities.

Effect of educating: the Student will know presentations of the acquired knowledge. He will purchase abilities of carrying the effective ecological education on amongst the socjety.

Preliminary requirements: The basic knowledge of ecological processes, abilities of recognizing the domestic flora and faunas.

Full description:

Methods of estimation: The attendance in classes and the active participation. Passing two written tests.

content:

• organization of classes: conception of environmental education

• history of the Wilanow Palace Museum

• history of the park and garden Wilanow

• hydrology

• geology

• flora

• faunas

• ornithology

• threats of the nature Wilanow

• education in Wilanow Palace Museum

• forms of the environmental education

Bibliography:

1. Ciołek G., Odbudowa ogrodu, Ochrona Zabytków 3(58) XV, 1962, s. 86-106.

2. Ciołek G., Ogród w Wilanowie. Badania i zagadnienia konserwatorskie, Biuletyn Historii Sztuki i Kultury 1-2(1947), s. 86-129.

3. Fijałkowski W., Wilanów i zespół pałacowo-ogrodowy, Warszawa, Muzeum Narodowe, 1962.

4. Grochowski W., Flora Wilanowa i okolic, Warszawa, Bibl. Wiad. Farm, 1931.

5. Latawiec M., Praktyczne możliwości edukacji ekologicznej w kontekście programu „badacze przyrody”, Studia Ecologiae et Bioethicae tom 6/2008.

6. Lisowska M., Marconi-Betka A., Wolski P., Studium ochrony krajobrazu zespołu pałacowo-krajobrazowego Wilanowa, Krajobrazy 8(1993).

7. Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta stołecznego warszawy (http://www.um.warszawa.pl)

8. Sumiński, St. M., Przewodnik zoologiczny po okolicach Warszawy, Warszawa, Wydaw. M. Arcta, 1921.

9. Światkowski M., Ochrona konserwatorska krajobrazu kulturowego – Rezerwat kulturowy w Wilanowie, Krajobrazy 9(1993).

10. Barczak T., Indykiewicz P., Fauna miasta, Bydgoszcz, Wyd. Uczelniane Art., 1998.

11. Biernacki Z., Środowisko przyrodnicze Warszawy, Warszawa, PWN, 1990.

12. Fijałkowski W., Wilanów, Warszawa, PWN, 1973.

13. Latawiec M. Działania Muzeum Pałac w Wilanowie dla zrównoważonego rozwoju, Studia Ecologiae et Bioethicae tom 6/2008.

14. Lickiewicz J., Wisła w Warszawie, Warszawa, Elipsa, 2000.

15. Luniak M., Kozłowski P., Nowicki W., Plit J., Ptaki Warszawy 1962-2000, Warszawa, PWN, 2001.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Knowledge: EK_1 – student identifies the fundamental processes in the natural environment, EK_2 - characterizes human impact on nature on an example of Wilanow, EK_3 - knows the basic plant and animal species

Skills: EK_4 - creates educational projects EK_5 - presents a simple relationship between nature and human activity

Competence: EK_6 - works in a team on a project of education, EK_7 - appreciates the role of environmental education as a tool in conservation

ECTS:

attending classes - 15

preparation to classes - 10

Consultation- 5

Total hours 30 [30 : 30(25) = 1]

ECTS - 1

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)