Methodology of natural science teaching
General data
Course ID: | WF-OB-MNPR |
Erasmus code / ISCED: |
07.2
|
Course title: | Methodology of natural science teaching |
Name in Polish: | Metodyka nauczania przyrody |
Organizational unit: | Center for Ecology and Ecophilosophy |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla 3 roku Ochrony Środowiska ZARZĄDZANIE |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Learning outcome code/codes: | OB1_W07 OB1_W09 OB1_W18 OB1_U13 OB1_K02 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowują studentów do nauczania przedmiotu przyroda w szkole podstawowej według nowej podstawy programowej. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Arciszewska E., Dylak S., 2005, Nauczanie przyrody. Wybrane zagadnienia., CODN, Warszawa Bernacka D. 2001. Od słów do działania: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa. Błasiak W., 2011. Rozważania o nauczaniu przyrody, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa. Krzywańska J. 1999. Dydaktyka ochrony środowiska. [W:] Ochrona środowiska i żywych zasobów przyrody. R. Olaczek, A.U. Warcholińska (red.). Wydawnictwo UŁ, Łódź: 7-43. Pedryc-Wrona M. (red.), 2007. Nauka, Technika, Społeczeństwo. Wyzwania i perspektywy w zakresie kształcenia przyrodniczego. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Silberman M. 2005. Uczymy się uczyć. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Stawiński W. 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Literatura uzupełniająca Arends R. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa. Cichy D., 2003. Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, IBE, Warszawa Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa. Tuszyńska L., 1998. Uczyć znaczy działać - scenariusze zajęć terenowych. Wydział Oświaty Urzędu Gminy Warszawa-Centrum, Warszawa Żegnałek K. 2005. Dydaktyka ogólna, Wyd.WSP TWP, Warszawa |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: student zna ogólne założenia i cele nauczania zawarte w postawie programowej szkoły podstawowej. Umiejętności : student zna metody nauczania przyrody. Potrafi je zastosować praktycznie w nauczaniu wyżej wymienionego przedmiotu na zajęciach w szkole oraz zajęciach terenowych. Kompetencje: ukształtowana została u studenta postawa proprzyrodnicza. Wiedza teoretyczna i umiejętności praktyczne pozyskane przez studenta podczas zajęć poszerzają jego kompetencje jako nauczyciela przyrody szkole podstawowej. Opis ECTS: obecność na zajęciach - 20 studiowanie literatury - 20 przygotowanie wystąpień i ich prezentacja na zajęciach - 30 przygotowanie się do kolokwium kończącego przedmiot -20 suma gadzin 90 [90:30(25)= 3 Opis ECTS dla zajęć w formie on-line: obecność na zajęciach on-line - 20 indywidualna analiza literatury - 20 przygotowanie wystąpień i ich prezentacja na zajęciach - 30 przygotowanie się do kolokwium kończącego przedmiot -20 suma gadzin 90 [90:30(25)= 3 liczba ECTS - 3 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody oceny: Obecność i aktywność na zajęciach, wykonanie dwóch prac z zakresu merytorycznego przedmiotu, egzamin pisemny. Wymagania na poszczególne oceny w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji: Ocena bardzo dobra: - 90 - 100% wiadomości, umiejętności i zrozumienia treści programowych, - Student opanował pełny zakres wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela akademickiego programie nauczania. Systematycznie i czynnie uczestniczy w procesie studiowania przez cały semestr. Ocena dobra: - 70 - 89% wiadomości, umiejętności i zrozumienia treści programowych, - Student nie opanował w pełni wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela akademickiego programie nauczania, nie prognozuje to jednak żadnych kłopotów w opanowaniu treści kształcenia. Ocena dostateczna: - 60 - 69% wiadomości, umiejętności i zrozumienia treści programowych, - Student opanował jedynie podstawowe wiadomości i umiejętności przewidziane w realizowanym przez nauczyciela akademickiego programie nauczania, może to utrudnić opanowanie treści kształcenia z przedmiotu oraz przedmiotów skorelowanych. Ocena niedostateczna: - 50 - 59% wiadomości, umiejętności i zrozumienia treści programowych, - Student nie opanował podstawowych wiadomości i umiejętności przewidzianych w realizowanym przez nauczyciela akademickiego programie nauczania, co uniemożliwia mu opanowanie treści kształcenia z przedmiotu oraz przedmiotów skorelowanych. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU WYK
W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowują studentów do nauczania przedmiotu przyroda w szkole podstawowej według nowej podstawy programowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Arciszewska E., Dylak S., 2005, Nauczanie przyrody. Wybrane zagadnienia., CODN, Warszawa Bernacka D. 2001. Od słów do działania: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa. Błasiak W., 2011. Rozważania o nauczaniu przyrody, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa. Krzywańska J. 1999. Dydaktyka ochrony środowiska. [W:] Ochrona środowiska i żywych zasobów przyrody. R. Olaczek, A.U. Warcholińska (red.). Wydawnictwo UŁ, Łódź: 7-43. Pedryc-Wrona M. (red.), 2007. Nauka, Technika, Społeczeństwo. Wyzwania i perspektywy w zakresie kształcenia przyrodniczego. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Silberman M. 2005. Uczymy się uczyć. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Stawiński W. 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Literatura uzupełniająca Arends R. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa. Cichy D., 2003. Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, IBE, Warszawa Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa. Tuszyńska L., 1998. Uczyć znaczy działać - scenariusze zajęć terenowych. Wydział Oświaty Urzędu Gminy Warszawa-Centrum, Warszawa Żegnałek K. 2005. Dydaktyka ogólna, Wyd.WSP TWP, Warszawa |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak wymagań |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowują studentów do nauczania przedmiotu przyroda w szkole podstawowej według nowej podstawy programowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Arciszewska E., Dylak S., 2005, Nauczanie przyrody. Wybrane zagadnienia., CODN, Warszawa Bernacka D. 2001. Od słów do działania: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa. Błasiak W., 2011. Rozważania o nauczaniu przyrody, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa. Krzywańska J. 1999. Dydaktyka ochrony środowiska. [W:] Ochrona środowiska i żywych zasobów przyrody. R. Olaczek, A.U. Warcholińska (red.). Wydawnictwo UŁ, Łódź: 7-43. Pedryc-Wrona M. (red.), 2007. Nauka, Technika, Społeczeństwo. Wyzwania i perspektywy w zakresie kształcenia przyrodniczego. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Silberman M. 2005. Uczymy się uczyć. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Stawiński W. 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Literatura uzupełniająca Arends R. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa. Cichy D., 2003. Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, IBE, Warszawa Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa. Tuszyńska L., 1998. Uczyć znaczy działać - scenariusze zajęć terenowych. Wydział Oświaty Urzędu Gminy Warszawa-Centrum, Warszawa Żegnałek K. 2005. Dydaktyka ogólna, Wyd.WSP TWP, Warszawa |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak wymagań |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 30 hours, 25 places
|
|
Coordinators: | Marcin Klimski | |
Group instructors: | Marcin Klimski | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
|
Short description: |
(in Polish) Zajęcia przygotowują studentów do nauczania przedmiotu przyroda w szkole podstawowej według nowej podstawy programowej. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa Arciszewska E., Dylak S., 2005, Nauczanie przyrody. Wybrane zagadnienia., CODN, Warszawa Bernacka D. 2001. Od słów do działania: przegląd współczesnych metod kształcenia. Żak, Warszawa. Błasiak W., 2011. Rozważania o nauczaniu przyrody, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie. Fenstermacher G.D., Solis J.F. 2000. Style nauczania. WSiP, Warszawa. Krzywańska J. 1999. Dydaktyka ochrony środowiska. [W:] Ochrona środowiska i żywych zasobów przyrody. R. Olaczek, A.U. Warcholińska (red.). Wydawnictwo UŁ, Łódź: 7-43. Pedryc-Wrona M. (red.), 2007. Nauka, Technika, Społeczeństwo. Wyzwania i perspektywy w zakresie kształcenia przyrodniczego. Wydawnictwo UMCS, Lublin. Silberman M. 2005. Uczymy się uczyć. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. Stawiński W. 2006. Dydaktyka biologii i ochrony środowiska. PWN, Warszawa. Tuszyńska L. 2003. Metodyka nauczania biologii i ochrony środowiska dla studentów i nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. Literatura uzupełniająca Arends R. 1998. Uczymy się nauczać. WSiP, Warszawa. Cichy D., 2003. Szkoła wobec wyzwań edukacji biologicznej i środowiskowej w XXI wieku, IBE, Warszawa Gołębniak B.D. 2002. Uczenie metodą projektów. WSiP, Warszawa. Tuszyńska L., 1998. Uczyć znaczy działać - scenariusze zajęć terenowych. Wydział Oświaty Urzędu Gminy Warszawa-Centrum, Warszawa Żegnałek K. 2005. Dydaktyka ogólna, Wyd.WSP TWP, Warszawa |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) Brak wymagań |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.