Methodology of ecological education
General data
Course ID: | WF-OB-MPN |
Erasmus code / ISCED: |
07.2
|
Course title: | Methodology of ecological education |
Name in Polish: | Metodyka pracy naukowej |
Organizational unit: | Institute of Ecology and Bioethics |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | OB1_W02 OB1_W08 OB1_U03 OB1_U05 |
Short description: |
(in Polish) Zajęcia zatytułowane "Metodyka pracy naukowej" stawiają sobie za cel pomoc studentom w przyswojeniu wiedzy i umiejętności niezbędnych do przygotowania pracy dyplomowej pod kierunkiem promotora. |
Full description: |
(in Polish) W ramach zajęć zaprezentowane zostaną następujące zagadnienia: 1. Wybór i określenie tematu pracy dyplomowej 2. Omówienie problemu badawczego i celu pracy dyplomowej 3. Metoda zastosowana w pracy dyplomowej 4. Poszukiwanie bibliografii przedmiotu 5. Struktura wstępu i zakończenia pracy dyplomowej 6. Sporządzanie przypisów i bibliografii 7. Sporządzanie spisu treści 8. Sporządzanie tabel i wykresów 9. Formalna strona pracy (strona tytułowa, format akapitu, czcionki, przypisu, itp.) 10. Egzamin dyplomowy 11. Zasady korzystania z cudzej własności intelektualnej oraz funkcjonowania systemu antyplagiatowego |
Bibliography: |
(in Polish) Apanowicz Jerzy, Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie, prace habilitacyjne, Warszawa: Difin 2005, <http://dlastudentow.weebly.com/uploads/2/3/8/6/23864780/do_kolokwium_-_rozdzia_i_ii_iii.pdf>, (dostęp: 07.09.2016) Ozorowski Mieczysław, Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa: Wydawnictwo ATK 1997, <http://katedra.uksw.edu.pl/dydaktyka/seminaria/przew_pis_pracy_nauk.pdf>, (dostęp: 08.09.2016). Cichosz Wojciech, Metodologia. Elementarz Studenta, Gdańsk 2000, <http://cichosz.pl/wp-content/uploads/2010/12/ksiazka-1.pdf>, (dostęp: 8.09.2016). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści Student zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej Umiejętności: Student sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści Student dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do pojętego problemu badawczego Kompetencje: Student chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.] udział w ćwiczeniach: 15 godz. lektura bibliografii : 8 godz. prace domowe: 25 godz. przygotowanie do egzaminu: 10 godz. konsultacje: 2 godz. suma godzin: 60 liczba ECTS: 2 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Wiedza: Ocena 2 (ndst): student nie zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student nie zna formalnych wymogów przygotowania pracy dyplomowej; Ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student zna w ograniczonym stopniu formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej; Ocena 4 (db): student zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej; Ocena 5 (bdb): student doskonale zna zasady sporządzania przypisów, bibliografii, tabel, wykresów i spisu treści; student doskonale zna formalne wymogi przygotowania pracy dyplomowej; Umiejętności: Ocena 2 (ndst): student nie sporządza przypisów, tabel, wykresów, spisu bibliografii oraz spisu treści; student nie dobiera literatury polskiej i obcej adekwatnie do podjętego problemu badawczego; Ocena 3 (dst): student w dostatecznym stopniu sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student w dostatecznym stopniu dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego , Ocena 4 (db): student właściwie sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student dobrze dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego; Ocena 5 (bdb): student bardzo dobrze sporządza przypisy, tabele, wykresy, spis bibliografii oraz spis treści; student bardzo dobrze dobiera literaturę polską i obcą adekwatną do podjętego problemu badawczego; Kompetencje: Ocena 2 (ndst): student niechętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy dyplomowej; Ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy; Ocena 4 (db): student chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy; Ocena 5 (bdb): student bardzo chętnie podejmuje się poszukiwania źródeł wiedzy przydatnych do przygotowania części teoretycznej i części metodologicznej pracy; Na ocenę końcową składają się: 1. obecność na zajęciach (25%) obecność na wszystkich zajęciach - 5,0 opuszczone 1 zajęcia nieusprawiedliwione - 4,5 opuszczone 2 nieusprawiedliwione zajęcia - 4,0 opuszczone 3 nieusprawiedliwione zajęcia - 3,5 opuszczone powyżej 3 zajęć nieusprawiedliwionych - 2,0 2. ocena samodzielnych ćwiczeń studentów wykonywanych poza zajęciami na uczelni (25%) 2. ocena z kolokwium pisemnego (50%) Ocena końcowa jest średnią ważoną oceny z obecności na zajęciach (1/4), samodzielnie wykonanych ćwiczeń (1/4) oraz oceny z kolokwium końcowego (1/2). |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.