The land use planning
General data
Course ID: | WF-OB-PP |
Erasmus code / ISCED: |
07.2
|
Course title: | The land use planning |
Name in Polish: | Planowanie przestrzenne |
Organizational unit: | Institute of Ecology and Bioethics |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | OB2_W01, OB2_W03, OB2_W08, OB2_U07 |
Short description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zaznajomienie studentów z historią, systemem planowania przestrzennego w Polsce oraz prawnymi podstawami planowania przestrzennego. Ćwiczenia są uszczegółowieniem treści wykładu. Dodatkowo na zajęciach studenci analizują i interpretują dokumenty planistyczne, poznają zasady i metody oceny skutków opracowań planistycznych. |
Full description: |
(in Polish) Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi zasadami, teoriami i sposobami prawidłowego rozmieszczenie w przestrzeni elementów antropogenicznych (zagospodarowania przestrzennego) z jednoczesnym poszanowaniem praw przyrody i zachowaniem walorów krajobrazowych. W trakcie wykładu student zdobywa wiedzę na temat zasad oraz uwarunkowań planowania i gospodarki przestrzennej, ładu przestrzennego, organizacji i funkcjonowania systemu planowania przestrzennego w Polsce, a także sposobu opracowania i problematyki dokumentów planistycznych sporządzanych w skali: krajowej, regionalnej i lokalnej (ze szczególnym uwzględnieniem problematyki środowiska przyrodniczego i kulturowego). |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: Student wie czym zajmuje się planowanie przestrzenne i jaką rolą odgrywa ono w procesie ochrony środowiska społeczno-przyrodniczego; dostrzega związki między elementami środowiskowymi i skutki działalności ludzkiej w przyrodzie; ma wiedzę i potrafi wyjaśnić przyczyny i skutki degradacji środowiska; zna prawne i polityczne aspekty planowania przestrzennego, narzędzia zarządzania środowiskiem w zakresie planowania przestrzennego. Umiejętności: Potrafi ocenić skutki środowiskowe w planach zagospodarowania przestrzennego, dostrzega słabe i mocne strony działań podejmowanych w zakresie gospodarki przestrzennej; wykonuje i opisuje zadania badawcze związane z analizą i interpretacją ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju oraz wybranych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. ECTS [1 ECTS=30(25) godz.]: udział w wykładzie: 30 godz. udział w ćwiczeniach: 30 godz. przygotowanie do ćwiczeń: 15 godz. przygotowanie referatu/prezentacji i konsultacje: 15 godz. przygotowanie do kolokwiów i egzaminu: 30 godz. suma godzin: 120 [120/30(25)=4] liczba ECTS: 4 |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ogólny opis metod dydaktycznych: Wykład informacyjny – słowna prezentacja treści z zakresu planowania przestrzennego, wyjaśnienie metod pracy: pracy projektowej, referatu/prezentacji, dyskusji naukowej Wykład problemowy – omówienie jakiegoś szczegółowego zagadnienia czy problemu z zakresu planowania przestrzennego Indywidualna lektura tekstów – lektura tekstów oraz aktów prawnych z zakresu planowania przestrzennego (obowiązkowo przed ćwiczeniami w ramach indywidualnego przygotowania do zajęć) Analiza treści tekstu – przeprowadzana wspólnie podczas ćwiczeń w celu uzyskania poprawnych wniosków oraz wyjaśnienia kwestii niezrozumiałych Dyskusja - wspólne podsumowanie zaprezentowanego materiału, formułowanie konstruktywnych wniosków Praca projektowa – student zostanie przydzielony do jednej z pięciu grup tematycznych; każdej grupie zostaje przypisany jeden szczegółowy temat w ramach ogólnego tematu projektu; opracowując zadane zagadnienie, studenci mają obowiązek przygotować referat/prezentację wyników swojej pracy (na około 15 min) i przedstawić go na wyznaczonych ćwiczeniach; po prezentacji referatu odbywa się wspólna dyskusja; prowadzący zajęcia na bieżąco koordynuje każdy etap prowadzonego projektu Prezentacja multimedialna – prezentacja treści wykładu w programie Power Point E-learning - kurs na platformie (m.in. materiały z zajęć oraz testy sprawdzające wiedzę) Ogólny opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia: Referat tematyczny – sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości przygotowanych prac w ramach pracy projektowej (referat/prezentacja); oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do przygotowywanego zagadnienia, język, styl i spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczna Kolokwium pisemne –oceny z kolokwiów pisemnych Egzamin końcowy – ocena z egzaminu Kryteria oceniania podane zostały w dalszych częściach sylabusa. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.