Traditional, organic or sustainable agriculture – how to eliminate hunger and achieve food security?
General data
Course ID: | WF-OB-ZR-ZG |
Erasmus code / ISCED: |
(unknown)
/
(9998) Sustainable development
|
Course title: | Traditional, organic or sustainable agriculture – how to eliminate hunger and achieve food security? |
Name in Polish: | Rolnictwo tradycyjne, ekologiczne czy zrównoważone – jak wyeliminować głód i osiągnąć bezpieczeństwo żywnościowe? (cel 2) |
Organizational unit: | Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw |
Course groups: |
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia II stopnia) (in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Obszar nauk społecznych (studia II stopnia) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Full description: |
(in Polish) Wyeliminowanie głodu, osiągnięcie bezpieczeństwa żywnościowego i lepszego odżywiania oraz promowanie zrównoważonego rolnictwa to drugi z 17 celów zrównoważonego rozwoju zapisanych w Agendzie 2030, dokumencie określającym zadania, które mają zostać osiągnięte przez świat do 2030 roku. Wraz ze wzrastającą liczbą ludności na świecie będzie wzrastać również zapotrzebowanie na żywność, przy kurczących się jednocześnie areałach upraw. Rolnictwo stoi zatem przed wyzwaniem zaspokojenia potrzeb żywnościowych ludzi, które może być osiągnięte poprzez wdrażanie zrównoważonych systemów i praktyk podnoszących wydajność produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz stworzenie i podtrzymywanie „odpornych” agroekosystemów, przystosowanych do zmian klimatu, ekstremalnych zjawisk pogodowych czy masowych pojawów szkodników czy chorób. Celem wykładu będzie przybliżenie studentom głównych założeń zrównoważonego i ekologicznego modelu rolnictwa i porównanie go z modelem tradycyjnym. Poruszone zostaną również wybrane aspekty oddziaływania rolnictwa na środowisko. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Hadryjańska B. 2021. Droga do zrównoważonego rozwoju w Polsce w świetle założeń Agendy 2030. Wydawnictwo Difin. 2. Zegar J. 2012. Współczesne wyzwania rolnictwa. Wyd. PWN. 3. Dominik A. 2016. Systemy uprawy gleby przydatne w rolnictwie zrównoważonym. Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie. https://www.cdr.gov.pl/images/wydawnictwa/2016/2016-SYSTEMY-UPRAWY-GLEBY-PRZYDATNE-W-ROLNICTWIE-ZROWNOWAZONYM.pdf. 4. Boczek J., 1992. Niechemiczne metody zwalczania szkodników roślin. Wydawnictwo SGGW, Warszawa. 5. Tyburski J., Żakowska-Biemans S.,2007. Wprowadzenie do rolnictwa ekologicznego. Wyd. SGGW, Warszawa. 6. Prószyński S., Wolny S.,2009. Przewodnik Dobrej Praktyki Ochrony Roślin. IOR–PIB Poznań. 7. Suter H., Grabe C.,1995. Biologiczna ochrona roślin. Wyd. MULTICO, Warszawa. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Obecność na zajęciach. Aktywność na zajęciach - przygotowanie się i udział w dyskusji na omawiany temat na podstawie wskazanych do przeczytania materiałów przekazanych przez prowadzącego. Test jednokrotnego wyboru na ocenę. |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W WYK
TH FR |
Type of class: |
Lectures, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Anna Augustyniuk-Kram | |
Group instructors: | Anna Augustyniuk-Kram | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
examination
Lectures - examination |
|
(in Polish) Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | (in Polish) ECTS = 3 udział w zajęciach – 15 h przygotowanie do dyskusji - przestudiowanie i analiza artykułów i materiałów zaproponowanych przez prowadzącego -30 h przygotowanie do testu końcowego - 20 h |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) PO/S2 - obszar nauk społecznych - II stopień |
|
Wymagania wstępne: |
(in Polish) podstawowe wiadomości z zakresu biologii, ekologii, mikrobiologii. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.