(in Polish) Główne zasady rozmów w sieci społecznej-cd. Plan interwencji w kryzysie-cd. Aktywacja i rozwój sieci społecznych-cd. Podstawowe założenia teorii systemów. Systemowa teoria zmiany.
General data
Course ID: | WF-P-OD-M4TS |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Główne zasady rozmów w sieci społecznej-cd. Plan interwencji w kryzysie-cd. Aktywacja i rozwój sieci społecznych-cd. Podstawowe założenia teorii systemów. Systemowa teoria zmiany. |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
Activation of the patient's social support network (the so-called "social network") as an integral - key element in ODA - supporting the healing process. The structure of the meeting, the main principles and dynamics of working with a social network - a demonstration with the participation of trainers as moderators and training participants as members of the "network" and the reflecting team, on the example of contributing topics important for the cooperation of individual project partners. |
Bibliography: |
I.Monografie dostępne w języku polskim: 1.Yrjő. O. Alanen:Schizofrenia i leczenie dostosowane do potrzeb. Instytut Psychiatrii i Neurologii, Warszawa 2000 2.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: OTWARTE DIALOGI. Antycypacje. Szanowanie inności. Podejście terapeutyczne skoncentrowane na siecispołecznej. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego,Kraków 2018. 3.Jaakko Seikkula, Tom Erik Arnkil: Dialogi sieci społecznych. Wydanie drugie. Wydawnictwo Paradygmat, Warszawa 2018. II.Wybrane artykuły dostępne w języku polskim: 1.Seikula J.: W stronę dialogu: psychoterapia czy sposób życia.Psychoterapia,2013; 2 (165):13-27.2.Kłapciński M., Rymaszewska J.: Podejście terapeutyczne oparte na Otwartym Dialogu –o fenomenie skandynawskiej psychiatrii. Psychiatria Polska, 2015; 49 (6): 1179-1190 3.Krawczyk A.,Solarz A., Wciórka J.: Otwarty dialog w kryzysie psychotycznym. Medycyna Praktyczna Psychiatria, 2015; 2: 84–91 4.WojtyńskaR., SzcześniakD., KłapcińskiM., SchützeW.:Zespół odzwierciedlająco -komentujący jako element sieci społecznej w podejściu Otwartego Dialogu. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24: 137-146. 5.Ciuńczyk I. Spojrzenie psychiatry praktyka na Otwarty Dialog. Psychiatria, 2015; 8: 23-25. 6.Lisińska-Jarża A., Piróg B.: Miejsce otwartego dialogu w praktyce klinicznej: ograniczenia, kierunki rozwoju, perspektywy.Medycyna PraktycznaPsychiatria, 2016; 3: 61–69. 7.Wallner R., Kłapciński M. Model leczenia zaburzeń pourazowych w podejściu Otwartego Dialogu (ODA) na przykładzie Środowiskowego Centrum Zdrowia Psychicznego (ŚCZP). Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2018; 27 (1): 147-160. III.Wybrane artykuły dostępne w języku angielskim: 1.Aaltonen J., Seikkula J., Lehtinen K.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: I. The incidence of non-affective psychosis and prodromalstates.Psychosis,2011; 3 (3):179-191. 2.Seikkula J., Alakare B., Aaltonen J.: The Comprehensive Open-Dialogue Approach in Western Lapland: II.Long term stability of acute psychosis outcomes in advanced community care . Psychosis, 2011; 3 (3): 192-204. 3.Schütze W.: Open Dialogue as a contribution to a healthy society: possibilities and limitations. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2015; 24:86-90. 4.Bergström T., (...),Seikkula J.: The long term use of the psychiatric services within the Open Dialogue treatment system after first-episode psychosis.Psychosis, 2017; 9 (4): 1-12. |
Assessment methods and assessment criteria: |
Assessment methods: test exam at the end of studies; the material from the lectures and the indicated references apply. Knowledge: to grade 2 (N / A): The student is not able to characterize or even list the basic concepts of the ODA approach and has no structured knowledge of the main issues to grade 3 (dst.): The student is able to list the basic concepts of the ODA approach without detailed characteristics, but he does not do it efficiently, and his verbal or written statements show significant gaps in this knowledge. The student has partial knowledge of ODA issues - they are not ordered to get 4 (good): the student is able to exchange and characterize the basic concepts of the ODA approach quite efficiently and in a manner that proves quite extensive knowledge and has an orderly knowledge of the main issues. to grade 5 (very good): the student is able to exchange and characterize concepts from the area of the ODA approach very efficiently and in a way that proves vast knowledge and has a very well-ordered knowledge of the main issues. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Classes, 15 hours
|
|
Coordinators: | Monika Frajnt-Dąbrowska | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
credit
Classes - credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.