(in Polish) Moduł profilaktyka uzależnień
General data
Course ID: | WF-P-PSRIIOU-PU |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Moduł profilaktyka uzależnień |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Dwa sympozja - interdyscyplinarne spojrzenie na profilaktykę uzależnień |
Full description: |
(in Polish) Na moduł składają się dwa sympozja. Problematyka profilaktyki uzależnień podjęta jest z perspektywy interdyscyplinarnej. Oprócz referatów prowadzone są też warsztaty. |
Bibliography: |
(in Polish) Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Celebucka J., Kotowska J., Olszewska-Turek K. (2020). Podręcznik e-POP dla terapeutów uzależnień, Warszawa: PARPA. Bukowska B. (2009): Integracja leczenia substytucyjnego i modelu społeczności terapeutycznych – nowe wyzwania i szanse. Serwis Informacyjny. Narkomania, nr 3(47). Jaraczewska J.M., Adamczyk-Zientara M. (red.) (2011). Dialog motywujący, Warszawa: Eneteia. Mellibruda J., Sobolewska-Mellibruda Z. (2013). Integracyjna psychoterapia uzależnień, Warszawa: IPZ PTP. Miller W.R., Rollnick S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie (tłum. R. Andruszko), Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prochaska J.O., Norcross J.C., DiClemente C.C. (2008). Zmiana na dobre, Warszawa: Instytut Amity. Ryś M. (2014). Rodzina z problemem alkoholowym, Warszawa: MCPS. Woronowicz B. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Poznań-Warszawa: Media Rodzina i Parpamedia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza uwarunkowania uzależnień w rodzinie, współuzależnienia, role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, przyczyny poszczególnych uzależnień podstawowe zasady profilaktyki, Umiejętności słuchacz potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące przeciwdziałania uzależnieniom; potrafi wskazać formy i możliwości pomocy osobom wzrastającym w rodzinach z problemem alkoholowym, kompetencje wybór odpowiednich programów profilaktycznych, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku, zaprojektowanie programu profilaktycznego skierowanego do określonego środowiska |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących uwarunkowań uzależnień w rodzinie, współuzależnień, zna role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, zna możliwe skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, potrafi przeanalizować przyczyny poszczególnych uzależnień, zna podstawowe zasady profilaktyki, potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące przeciwdziałania uzależnieniom; potrafi wskazać formy i możliwości pomocy osobom wzrastającym w rodzinach z problemem alkoholowym, potrafi wskazać programy profilaktyczne, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku, potrafi także poprawnie zaprojektować program profilaktyczny skierowany do określonego środowiska. - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się orientuje się w zagadnieniach dotyczących uwarunkowań uzależnień w rodzinie, współuzależnień, zna role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, zna możliwe skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, potrafi przeanalizować przyczyny poszczególnych uzależnień, zna podstawowe zasady profilaktyki, potrafi wskazać programy profilaktyczne, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku. - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe problemy osób uzależnionych, współuzależnionych, dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym, dorosłych osób wzrastających w rodzinach uzależnionych, wskazać formy i możliwości pomocy osobom z rodzin z problemem alkoholowym. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.