Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Moduł profilaktyka uzależnień

General data

Course ID: WF-P-PSRIIOU-PU
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Moduł profilaktyka uzależnień
Organizational unit: Faculty of Christian Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Dwa sympozja - interdyscyplinarne spojrzenie na profilaktykę uzależnień

Full description: (in Polish)

Na moduł składają się dwa sympozja. Problematyka profilaktyki uzależnień podjęta jest z perspektywy interdyscyplinarnej. Oprócz referatów prowadzone są też warsztaty.

Bibliography: (in Polish)

Bętkowska-Korpała B., Modrzyński R., Celebucka J., Kotowska J., Olszewska-Turek K. (2020). Podręcznik e-POP dla terapeutów uzależnień, Warszawa: PARPA.

Bukowska B. (2009): Integracja leczenia substytucyjnego i modelu społeczności terapeutycznych – nowe wyzwania i szanse. Serwis Informacyjny. Narkomania, nr 3(47).

Jaraczewska J.M., Adamczyk-Zientara M. (red.) (2011). Dialog motywujący, Warszawa: Eneteia.

Mellibruda J., Sobolewska-Mellibruda Z. (2013). Integracyjna psychoterapia uzależnień, Warszawa: IPZ PTP.

Miller W.R., Rollnick S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie (tłum. R. Andruszko), Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Prochaska J.O., Norcross J.C., DiClemente C.C. (2008). Zmiana na dobre, Warszawa: Instytut Amity.

Ryś M. (2014). Rodzina z problemem alkoholowym, Warszawa: MCPS.

Woronowicz B. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Poznań-Warszawa: Media Rodzina i Parpamedia.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

uwarunkowania uzależnień w rodzinie, współuzależnienia, role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, przyczyny poszczególnych uzależnień podstawowe zasady profilaktyki,

Umiejętności

słuchacz potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące przeciwdziałania uzależnieniom; potrafi wskazać formy i możliwości pomocy osobom wzrastającym w rodzinach z problemem alkoholowym,

kompetencje

wybór odpowiednich programów profilaktycznych, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku, zaprojektowanie programu profilaktycznego skierowanego do określonego środowiska

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących uwarunkowań uzależnień w rodzinie, współuzależnień, zna role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, zna możliwe skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, potrafi przeanalizować przyczyny poszczególnych uzależnień, zna podstawowe zasady profilaktyki, potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące przeciwdziałania uzależnieniom; potrafi wskazać formy i możliwości pomocy osobom wzrastającym w rodzinach z problemem alkoholowym, potrafi wskazać programy profilaktyczne, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku, potrafi także poprawnie zaprojektować program profilaktyczny skierowany do określonego środowiska.

- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się orientuje się w zagadnieniach dotyczących uwarunkowań uzależnień w rodzinie, współuzależnień, zna role pełnione przez dzieci w rodzinach z problemem alkoholowym, zna możliwe skutki wzrastania w rodzinie z problemem alkoholowym, potrafi przeanalizować przyczyny poszczególnych uzależnień, zna podstawowe zasady profilaktyki, potrafi wskazać programy profilaktyczne, które mogą być zastosowane w pracy w danym środowisku.

- na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe problemy osób uzależnionych, współuzależnionych, dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym, dorosłych osób wzrastających w rodzinach uzależnionych, wskazać formy i możliwości pomocy osobom z rodzin z problemem alkoholowym.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)