Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Cyber-uzależnienia

General data

Course ID: WF-P-PSRIIPU-CU
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Cyber-uzależnienia
Organizational unit: Faculty of Christian Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Celem przedmiotu jest zapoznanie Słuchaczy z podstawowymi pojęciami związanymi z cyberuzależnieniami, teoriami wyjaśniającymi przyczyny uzależnień, które generuje sieć oraz konsekwencjami zarówno w kontekście indywidualnego jak i społecznego rozwoju jednostek. Przedstawione zostaną formy pomocy osobom cyberuzależnionym.

Full description: (in Polish)

1. Cyberuzależnienie - zjawisko i uwarunkowania

- rozmowy sieciowe (komunikatory, czaty, fora)

- gry sieciowe

- kreowanie swojego wizerunku na portalach społecznościowych - prywatny blog

- internetowa miłość

-internetowa aktywność seksualna

- fonoholizm

2. Skutki cyberuzależnień

3. Skuteczne modele profilaktyki cyberuzależnień

Bibliography: (in Polish)

Chocholska,P., Osipczuk, M. (2009). Uzależnienie od komputera i internetu u dzieci i młodzieży. Warszawa:Wydawnictwo Hachehe Polska sp.zoo

Hędzelek, m. (2008).Uzależnienie od Internetu. W: B. Bętkowska Korpała (red.). Uzależnienia w praktyce klinicznej. Zagadnienia diagnostyczne. Warszawa:Parpamedia.

Jędrzejko, M. „ Sarzała, D. (red.)(2010). Człowiek i uzależnienia. Warszawa:Oficyna Wydawnicza ASPRAJR.

Jędrzejko, M., Morańska, D. (2014). Cyberzaburzenia-cyberuzależnienia. Bytom :Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu.

Jarczyńska, J., Orzechowska, A. (2014). Siecioholizm i fonoholizm zagrożeniem współczesnej młodzieży. W: J. Jarczyńska (red.). Uzależnienia behawioralne i

zachowania problemowe młodzieży. Teoria, diagnoza, profilaktyka. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego.

Rowicka, M. (2015). Uzależnienia behawioralne. Profilaktyka i terapia. Warszawa: Krajowe Biuro Przeciwdziałania Narkomanii.

Woronowicz, B.T. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa: Media Rodzina i Parpamedia

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Słuchacze posiadają niezbędną wiedzę umożliwiającą identyfikację cyberuzależnień, potrafią wskazać ich przyczyny z perspektywy teorii psychologicznych i socjologicznych.

Dysponując kryteriami diagnostycznymi zespołu uzależnienia od Internetu Słuchacze potrafią postawić diagnozę, rozpoznają przyczyny oraz zagrożenia wynikające z cyberuzależnienia. Potrafią zastosować metody profilaktyczne w procesie przeciwdziałania cyberuzależnieniom.

Słuchacze są zorientowani na współpracę z innymi w rozwiązywaniu problemów społecznych związanych z uzależnieniami, stosując się do norm społecznych i zasad etyki naukowej.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

 na ocenę 2 (nast..): nie potrafi przeanalizować problematyki cyberuzależnień, nie potrafi wskazać przyczyn i uwarunkowań tych uzależnień.

 na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać symptomy cyberuzależnień ich przyczyny, potrafi omówić podejścia naukowe dotyczące cyberuzależnień

 na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących problematyki cyberuzależnień, potrafi wskazać przyczyny poszczególnych uzależnień, potrafi krytycznie omówić podejścia naukowe dotyczące cyberuzależnień

 na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących cyberuzależnień, potrafi przeanalizować przyczyny poszczególnych uzależnień, potrafi krytycznie i samodzielnie interpretować podejścia naukowe dotyczące cyberuzależnień

Classes in period "Summer semester 2021/22" (past)

Time span: 2022-02-01 - 2022-06-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lectures, 4 hours more information
Coordinators: Ewa Michałowska
Group instructors: Ewa Michałowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)