(in Polish) Empatia i asertywność w komunikacji wychowawczej
General data
Course ID: | WF-P-PSRIIPU-EAKW |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Empatia i asertywność w komunikacji wychowawczej |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Podczas zajęć przekazywana jest wiedza dotyczącą empatii oraz asertywności, a także mitów na temat asertywności. Podjęta jest kwestia znaczenia empatii w relacjach międzyludzkich. omawiane są zasady asertywnej komunikacji oraz probblem wyrażania własnych potrzeb, a także kwestie dotyczace rozumie nia drugiego człowieka |
Full description: |
(in Polish) Empatia jako podstawowa kompetencja społeczna Naukowe ujęcia empatii Uwarunkowania rozwoju empatii Stadia rozwoju empatii Różnice miedzy kobietami i mężczyznami w zakresie empatii Podstawowe ujęcia asertywności Zachowania agresywne, uległe, manipulacyjne Obrona przed presją i manipulacją |
Bibliography: |
(in Polish) Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgnij po to, czego chcesz, nie raniąc innych, Gdańsk 2012. M. Dziewiecki, Komunikacja wychowawcza, Salwator, Kraków 2004. Hoffman M. L., Empatia i rozwój moralny, Gdańsk 2006. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) - Wiedzy Student dysponuje wiedzą na temat trudności i barier, które wynikają z braku empatii i asertywności w komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji wychowawczej. Student dysponuje wiedzą na temat empatii, jej roli w komunikacji interpersonalnej, a także na temat warunków, które trzeba spełnić, by stać się człowiekiem empatycznym, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami. Student dysponuje wiedzą na temat asertywności, jej znaczenia w relacjach międzyludzkich i na temat warunków, które trzeba spełnić, żeby stać się człowiekiem asertywnym, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami. - Umiejętności Student potrafi rozumieć i wyjaśniać podstawowe trudności i bariery w komunikacji wychowawczej, związanej z brakiem empatii i asertywności u rozmówców. Student potrafi rozumieć i wyjaśniać istotę empatii oraz warunki, które trzeba spełnić, żeby komunikować w sposób empatyczny. Student potrafi rozumieć i wyjaśniać istotę asertywności oraz warunki, które trzeba spełnić, żeby komunikować w sposób asertywny. - Kompetencji Student jest zdolny demaskować bariery w komunikacji wychowawczej, związane z brakiem empatii i asertywności Student jest zdolny do pokonywania własnych trudności w komunikowaniu z wychowankami oraz umie rozwijać w sobie postawy empatyczne i asertywne Student jest zdolny promować postawy empatyczne i asertywne u swoich współrozmówców, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych, - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych, - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe uwarunkowania rozwoju więzi, zna główne założenia empatii i asertywności |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.