Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Empatia i asertywność w komunikacji wychowawczej

General data

Course ID: WF-P-PSRIIPU-EAKW
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Empatia i asertywność w komunikacji wychowawczej
Organizational unit: Faculty of Christian Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Podczas zajęć przekazywana jest wiedza dotyczącą empatii oraz asertywności, a także mitów na temat asertywności.

Podjęta jest kwestia znaczenia empatii w relacjach międzyludzkich.

omawiane są zasady asertywnej komunikacji oraz probblem wyrażania własnych potrzeb, a także kwestie dotyczace rozumie nia drugiego człowieka

Full description: (in Polish)

Empatia jako podstawowa kompetencja społeczna

Naukowe ujęcia empatii

Uwarunkowania rozwoju empatii

Stadia rozwoju empatii

Różnice miedzy kobietami i mężczyznami w zakresie empatii

Podstawowe ujęcia asertywności

Zachowania agresywne, uległe, manipulacyjne

Obrona przed presją i manipulacją

Bibliography: (in Polish)

Alberti R., Emmons M., Asertywność. Sięgnij po to, czego chcesz, nie raniąc innych, Gdańsk 2012.

M. Dziewiecki, Komunikacja wychowawcza, Salwator, Kraków 2004.

Hoffman M. L., Empatia i rozwój moralny, Gdańsk 2006.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

- Wiedzy

Student dysponuje wiedzą na temat trudności i barier, które wynikają z braku empatii i asertywności w komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji wychowawczej.

Student dysponuje wiedzą na temat empatii, jej roli w komunikacji interpersonalnej, a także na temat warunków, które trzeba spełnić, by stać się człowiekiem empatycznym, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami.

Student dysponuje wiedzą na temat asertywności, jej znaczenia w relacjach międzyludzkich i na temat warunków, które trzeba spełnić, żeby stać się człowiekiem asertywnym, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami.

- Umiejętności

Student potrafi rozumieć i wyjaśniać podstawowe trudności i bariery w komunikacji wychowawczej, związanej z brakiem empatii i asertywności u rozmówców.

Student potrafi rozumieć i wyjaśniać istotę empatii oraz warunki, które trzeba spełnić, żeby komunikować w sposób empatyczny.

Student potrafi rozumieć i wyjaśniać istotę asertywności oraz warunki, które trzeba spełnić, żeby komunikować w sposób asertywny.

- Kompetencji

Student jest zdolny demaskować bariery w komunikacji wychowawczej, związane z brakiem empatii i asertywności

Student jest zdolny do pokonywania własnych trudności w komunikowaniu z wychowankami oraz umie rozwijać w sobie postawy empatyczne i asertywne

Student jest zdolny promować postawy empatyczne i asertywne u swoich współrozmówców, zwłaszcza w kontakcie z wychowankami.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych,

- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących istoty rozwoju więzi, rozumie znaczenie empatii i właściwego rozumienia asertywności w budowaniu relacji interpersonalnych,

- na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe uwarunkowania rozwoju więzi, zna główne założenia empatii i asertywności

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)