(in Polish) Inteligencja emocjonalna
General data
Course ID: | WF-P-PSRIIPU-IE |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Inteligencja emocjonalna |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes K_W21 K_W22K_W26 K_U08 K_U12 K_K06 K_K07 |
Short description: |
(in Polish) Podstawowe pojęcia i funkcje emocji. Omówienie podstawowych podejść do badania stanów afektywnych oraz teorii emocji. Rola wybranych emocji. Inteligencja emocjonalna - pojęcie, modele i jej rola Znaczenie inteligencji emocjonalnej w motywacji |
Full description: |
(in Polish) Pojęcie inteligencji Teorie inteligencji Inteligencje wielorakie w ujęciu H. Gardnera Pojęcie i struktura emocji Teoria inteligencji emocjonalnej P. Saloveya i D. Mayera Teoria inteligencji D. Golemana Uwarunkowania i proces kształtowania inteligencji Rola i znaczenie inteligencji emocjonalnej w relacjach i funkcjonowaniu społecznym |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: Gardner, H. (2001). Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Poznań: Media Rodzina. Goleman, D. (2007). Inteligencja emocjonalna. Poznań: Media Rodzina. Knopp, K. A., (2005). Rola inteligencji emocjonalnej w życiu człowieka. Studia Psychologica, nr 6, s. 221-236. Śmieja, M., Orzechowski, J. (2008) (red. naukowa). Inteligencja emocjonalna. Fakty, mity, kontrowersje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Literatura uzupełniająca: Branden N. (2016) . 6 filarów poczucia wartości. Łódź: Feeria Jankowska, M., Ryś, M. (2011). Inteligencja emocjonalna a relacje w związkach małżeńskich, Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio Numer 3(7). s. 48 – 65 Salovey, P., Mayer, J. D. (1999). Czym jest inteligencja emocjonalna? W: Salovey P., Sluyter, D., J., (red.), Rozwój emocjonalny a inteligencja emocjonalna. (rozdz. 1, s. 23-69). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Knowledge Knowledge of the theory of emotion regulation Has knowledge of theoretical concepts and the regularity of development of emotional intelligence Recognizes and is called the relationship between the properties of individual and social behavior characteristics Skills Uses of their knowledge in their efforts to other people Can use the knowledge to interpret social phenomena Social competence Uses of their knowledge in their efforts to other people Understand the relationship between theory and practice in the field of emotional |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących inteligencji emocjonalnej, bardzo dobrze zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji oraz podstawowe podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji. - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących inteligencji emocjonalnej, dobrze zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji oraz podstawowe podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji. - na ocenę 3 (dst.): zna podstawowe pojęcia i funkcje emocji, potfrafi omówic wybrane podejścia do badania stanów afektywnych i teorii emocji. |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.