Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Modele budowania relacji rodzice - dzieci

General data

Course ID: WF-P-PSRIIPU-MRRD
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Modele budowania relacji rodzice - dzieci
Organizational unit: Faculty of Christian Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Przegląd róznych modeli budowania relacji rodzice - dzieci

Przyklady modeli efektywnych

Charakterystyczne elementy modelu efektywnego

Full description: (in Polish)

Doprecyzowanie pojęcia model

Dlaczego „budowanie”

Doprecyzowanie pojęcia. Rodzice

Doprecyzowanie pojęcia dziecko

Kategorie różnicujące poszczególne modele

Przykłady modeli inspirowanych ideologicznie

Przykłady poszukiwania alternatywnych (do tradycyjnego) form budowania relacji z dziećmi

Modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda

Przykłady modeli podejmujących kwestię budowania bardziej efektywnych relacji rodzice-dzieci

Relacja rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim

Istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych

Bibliography: (in Polish)

M. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, Warszawa 2008.

T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 2007

M. Miksza, Zrozumieć Montessori, Kraków 2020

J. Juul, Twoje kompetentne dziecko, Podkowa Leśna 2011

A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci mówiły, Poznań 2013

R. Campbell, Twój nastolatek cię potrzebuje, Kraków 1991

D. Field, Osobowości rodzinne, Warszawa 1999

II Sobór Watykański, Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza

Słuchacz zna kategorie różnicujące poszczególne modele, przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, poznaje modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda oraz model relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, zapoznaje się z istotnymi cechami efektywnych modeli wychowawczych

Umiejetności

Słuchacz potrafii wdrożyć w relacje rodzice -dzieci elementy podnoszące ich efektywność i jakość

Kompetencje

Słuchacz jest w stanie dzielić się wiedzą na temat efektywnych modeli realcji rodzice - dzieci

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

- na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących kategorii różnicujących poszczególne modele, potrafi omówić przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, potrafii przeanalizować modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi przeanalizowac model relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, omówić istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych

- na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących kategorii różnicujących poszczególne modele, zna przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, zna model relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi wymienić elementy modelu relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, zna istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych

- na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać kategorie różnicujące poszczególne modele, potrafi wskazać przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, zna model relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi wymienić elementy modelu relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)