(in Polish) Modele budowania relacji rodzice - dzieci
General data
Course ID: | WF-P-PSRIIPU-MRRD |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Modele budowania relacji rodzice - dzieci |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przegląd róznych modeli budowania relacji rodzice - dzieci Przyklady modeli efektywnych Charakterystyczne elementy modelu efektywnego |
Full description: |
(in Polish) Doprecyzowanie pojęcia model Dlaczego „budowanie” Doprecyzowanie pojęcia. Rodzice Doprecyzowanie pojęcia dziecko Kategorie różnicujące poszczególne modele Przykłady modeli inspirowanych ideologicznie Przykłady poszukiwania alternatywnych (do tradycyjnego) form budowania relacji z dziećmi Modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda Przykłady modeli podejmujących kwestię budowania bardziej efektywnych relacji rodzice-dzieci Relacja rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim Istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych |
Bibliography: |
(in Polish) M. Rosenberg, Rozwiązywanie konfliktów poprzez porozumienie bez przemocy, Warszawa 2008. T. Gordon, Wychowanie bez porażek, Warszawa 2007 M. Miksza, Zrozumieć Montessori, Kraków 2020 J. Juul, Twoje kompetentne dziecko, Podkowa Leśna 2011 A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci mówiły, Poznań 2013 R. Campbell, Twój nastolatek cię potrzebuje, Kraków 1991 D. Field, Osobowości rodzinne, Warszawa 1999 II Sobór Watykański, Deklaracja o wychowaniu chrześcijańskim |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza Słuchacz zna kategorie różnicujące poszczególne modele, przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, poznaje modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda oraz model relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, zapoznaje się z istotnymi cechami efektywnych modeli wychowawczych Umiejetności Słuchacz potrafii wdrożyć w relacje rodzice -dzieci elementy podnoszące ich efektywność i jakość Kompetencje Słuchacz jest w stanie dzielić się wiedzą na temat efektywnych modeli realcji rodzice - dzieci |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących kategorii różnicujących poszczególne modele, potrafi omówić przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, potrafii przeanalizować modele relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi przeanalizowac model relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, omówić istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących kategorii różnicujących poszczególne modele, zna przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, zna model relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi wymienić elementy modelu relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, zna istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać kategorie różnicujące poszczególne modele, potrafi wskazać przykłady modeli inspirowanych ideologicznie, zna model relacji rodzice-dzieci w koncepcji Davida Fielda, potrafi wymienić elementy modelu relacji rodzice-dzieci w wychowaniu chrześcijańskim, istotne cechy efektywnych modeli wychowawczych |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.