(in Polish) Przebaczenie w relacjach interpersonalnych
General data
Course ID: | WF-P-PSRIIPU-PRI |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przebaczenie w relacjach interpersonalnych |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Przedmiotem wykładu jest psychologiczna analiza procesu przebaczania oraz jego znaczenie we właściwym kształtowaniu własnego życia, wolnego od destrukcyjnych stanów psychicznych polegających na nieustannym przeżywaniu doznanych krzywd |
Full description: |
(in Polish) Przedmiotem wykladu jest proces przebaczenia, analizowany z perspektywy psychologicznej, jako czynnik przydatny we właściwym kształtowaniu własnego życia, wolnego od destrukcyjnych stanów psychicznych polegających na nieustannym przeżywaniu doznanych krzywd. Przybliżone zostają instytucje i badania psychologiczne podejmujące kwestie przebaczenia. Przedstawione zostaja równiez przykłady zaczerpniete z zycia konkretnych osób. |
Bibliography: |
(in Polish) Kindziuk Milena, Poruszające świadectwo Marianny Popiełuszko, Wydawnictwo Znak, Kraków 2017. Immaculee Ilibagiza, Ocalona, aby mówić, Wydawnictwo Duc In Altum, Warszawa 2010. Immaculee Ilibagiza, Ocalona, aby przebaczyć, Wydawnictwo Duc In Altum, Warszawa 2015. Tim Guenard, Silniejszy od nienawiści, Wydawnictwo Znak, Kraków 2017. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) wiedza: słuchacz wie, co stanowi istotę przebaczenia i dlaczego jest to wazny element kształtowania własnego zycia jako autentycznie wolnego umiejętności: słuchacz potrafii odróżnić przebaczenie od aktów mylnie z nim utożsamianaych kompetencje: przyswojoną wiedzę dotyczącą przebaczenia przekłada na praktyczne działania |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) - na ocenę 5 (bdb.): doskonale orientuje się w zagadnieniach dotyczących procesu przebaczenia, analizowanego z perspektywy psychologicznej, potrafi przedstawić instytucje i badania psychologiczne podejmujące kwestie przebaczenia, potrafi przeanalizować proces przebaczenia na konkretnym przykładzie. - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących proces przebaczenia, zna instytucje i badania psychologiczne podejmujące kwestie przebaczenia, potrafi przedstawić konkretny przykład konstruktywnego dzialania przebaczenia. - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać cechy przebaczenia jako procesu psychologicznego, potrafii podać przykłady badań psychologicznych podejmujących kwestię przebaczenia - na ocenę 4 (db.): poprawnie orientuje się w zagadnieniach dotyczących - na ocenę 3 (dst.): potrafi wskazać podstawowe |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.