Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Psychopatologia wieku rozwojowego: kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego - ćw

General data

Course ID: WF-P-PTSDiM-PWRDiWćw
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Psychopatologia wieku rozwojowego: kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego - ćw
Organizational unit: Faculty of Christian Philosophy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Subject level:

elementary

Learning outcome code/codes:

enter learning outcome code/codes

Short description: (in Polish)

Student zna kryteria diagnostyczne podstawowych zaburzeń psychicznych wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego. Student zna specyficzne cechy zaburzeń wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego. Student zna etiologię i obraz zaburzeń wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego Student wykazuje umiejętność do posługiwania się diagnozami nozologicznymi. Student wykazuje umiejętność nazwania i zaobserwowania charakterystycznych zachowań dla poszczególnych zaburzeń wieku rozwojowego. Student potrafi zinterpretować zaobserwowane zachowanie w odniesieniu do kryteriów diagnostycznych poszczególnych zaburzeń wieku dziecięcego i wczesnoszkolnego

Full description: (in Polish)

Treści merytoryczne

1.Zaburzenia rozpoczynające się w niemowlęctwie i wczesnym dzieciństwie: Niepełnosprawność intelektualna, Całościowe zaburzenia rozwoju, Zaburzenia emocjonalne, Zaburzenia funkcjonowania społecznego, moczenie nocne, zanieczyszczanie się kałem, zaburzenia więzi.

2. Zaburzenia rozpoczynające się w wieku szkolnym: Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka, Specyficzne zaburzenia rozwoju umiejętności szkolnych, Zaburzenia hiperkinetyczne, Tik, Zaburzenia zachowania.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Przygotowuje plan wsparcia i współpracy z innymi specjalistami z różnych obszarów dotyczących wsparcia rodziny, dzieci i młodzieży. Zbiera informacje na temat sytuacji rodziny, dzieci i młodzieży w kontekście zgłaszanych problemów. Współpracuje z instytucjami i specjalistami.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 20 hours more information
Coordinators: Tomasz Rowiński
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Classes, 20 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: credit
Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)