(in Polish) Rozwój normatywny: w obszarze poznawczym, społecznym i emocjonalnym
General data
Course ID: | WF-P-PTSDiM-RN |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rozwój normatywny: w obszarze poznawczym, społecznym i emocjonalnym |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
1.00
(depends on study program)
|
Language: | (unknown) |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Student zna stadia rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego człowieka. Ma uporządkowaną wiedzę na temat podstawowych procesów poznawczych, emocjonalnych człowieka Zna relacje zachodzące między rozwojem poznawczym, emocjonalnym i społecznym a funkcjonowaniem człowieka na przestrzeni jego życia. Student wykazuje umiejętność do posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego człowieka. Posiada umiejętność wyjaśniania i przewidywania normatywnych zachowań człowieka na podstawie jego wieku rozwojowego.Student potrafi różnicować pomiędzy zachowaniem mieszczącym się w normie rozwojowej a zachowaniem wykraczającym poza normę. |
Full description: |
(in Polish) 1. Rozwój poznawczy a. teoria Piageta b. pamięć c. percepcja d. inteligencja e. język 2. Rozwój emocjonalny a. źródła emocji i ich zmiany rozwojowe b. lęki typowe dla różnych okresów rozwoju c. rozwój empatii d. radzenie sobie z emocjami 3. Rozwój społeczny a. relacje pionowe i poziome b. koncepcja przywiązania Bowlby'ego c. teoria umysłu i jej rola w rozwoju społecznym dzieci |
Bibliography: |
(in Polish) Spis zalecanych lektur: Obowiązkowa: 1. Schaffer, D.R., Kipp, K. (2015). Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości. Harmonia Universalis 2. Birch, A., Malim, T., Łuczyński, J., Olejnik, M. (1998). Psychologia rozwojowa w zarysie: od niemowlęctwa do dorosłości. Wydaw. Naukowe PWN Dodatkowa: 1. Brzezińska, A., Appelt, K., Ziółkowska, B. (2016). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2. Trempała, J., Kielar-Turska, M., Niemczyński, A., Czerwińska-Jasiewicz, M., Wydawnictwo Naukowe, P. W. N. (red). (2018). Psychologia rozwoju człowieka: podręcznik akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN SA |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Posługuje się wiedzą dotycząca rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży. Przygotowuje plan wsparcia i współpracy z innymi specjalistami z różnych obszarów dotyczących wsparcia rodziny, dzieci i młodzieży |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie wykładu wymaga od studenta uzyskania ponad 50% możliwych do zdobycia punktów. Skala ocen przedstawia się następującą: 11-12 = 3 (dostateczny) 13-14 = 3,5 ( dostateczny plus) 15-16 = 4 (dobry) 17-18 = 4, 5 (dobry plus) 19-20 = 5 (bardzo dobry) |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR WYK
|
Type of class: |
Lectures, 6 hours
|
|
Coordinators: | Kamila Lenkiewicz, Bożena Portacha | |
Group instructors: | Kamila Lenkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | graded credit | |
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lectures, 6 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Lectures - graded credit |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.