General pedagogical practice
General data
Course ID: | WF-PED-PR-OG |
Erasmus code / ISCED: |
05.1
|
Course title: | General pedagogical practice |
Name in Polish: | KN: Praktyki pedagogiczne |
Organizational unit: | Faculty of Christian Philosophy |
Course groups: | |
Course homepage: | https://wfch.uksw.edu.pl/pedagogizacja |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Subject level: | elementary |
Learning outcome code/codes: | enter learning outcome code/codes |
Short description: |
(in Polish) Praktyki pedagogiczne realizowane w ramach kursu pedagogicznego przygotowującego do pracy w placówkach oświatowych mają na celu zdobycie osobistego doświadczenia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i zweryfikowania przygotowania teoretycznego do przeszłej pracy zawodowej. Efektem prawidłowo zorganizowanej i odbytej praktyki winno być głębsze poznanie i rozumienie sytuacji dydaktycznych, problemów edukacyjnych, procedur realizowanych w różnych typach szkół i placówkach wychowawczych. |
Full description: |
(in Polish) Studenci studiów I stopnia filozofii i ochrony środowiska mogą zdobywać uprawnienia do nauczania na poziomie szkoły podstawowej, a studenci II stopnia filozofii i jednolitych studiów psychologicznych do nauczania na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. Z praktyk pedagogicznych należy rozliczyć się przez zakończeniem I lub na II stopniu studiów. Praktykę pedagogiczną można zaliczać na I stopniu (od drugiego roku, po zaliczeniu wykładu z dydaktyki przedmiotowej) lub na II stopniu (od I roku; po zaliczeniu wykładu z dydaktyki przedmiotowej). Praktyki realizowane są w czasie trwania studiów. Praktyki są podzielone na praktykę ogólnopedagogoczną w wymiarze 30 godzin i praktykę metodyczno-przedmiotową w wymiarze 120 godzin. Studenci studiów I stopnia realizują praktykę metodyczno-przedmiotową na poziomie szkoły podstawowej, natomiast studenci studiów II stopnia i jednolitych studiów magisterskich są zobowiązani do realizacji praktyk na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej. W sumie studenci w ramach kursu pedagogicznego są zobowiązani do realizacji 150 godzin praktyk pedagogicznych. Praktyki są realizowane za pośrednictwem Biura Karier UKSW. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Filozofia I stopień: Student zna i rozumie na poziomie podstawowym rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kultury szkolnej i młodzieżowej. Rozumie odmienne postrzeganie życia społecznego przez uczniów i nauczycieli pochodzących z różnych środowisk i kultur. Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy, posiadanych umiejętności i obowiązków wynikających z pracy nauczyciela i wychowawcy, a także rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego. Student na podstawie twórczej analizy nowych sytuacji i problemów z praktyki dydaktycznej samodzielnie formułuje propozycje ich rozwiązania. Potrafi efektywnie organizować własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. Rozumie problematykę etyczną związaną z odpowiedzialnością za trafność przekazywanej wiedzy, z uczciwością naukową oraz rzetelnością i uczciwością w sytuacji prowadzenia sporu filozoficznego Filozofia II stopień: Student twórczo wykorzystuje wiedzę filozoficzną i metodologiczną w formułowaniu hipotez i konstruowaniu krytycznych argumentacji oraz potrafi dopasować ją do wieku uczniów. Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy, posiadanych umiejętności i obowiązków wynikających z pracy nauczyciela i wychowawcy, a także rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego. Student aktywnie uczestniczy w działaniach na rzecz zachowania dziedzictwa filozoficznego i wykorzystywania go w rozumieniu wydarzeń społecznych i kulturalnych ze szczególnym uwzględnieniem realiów środowiska oświatowego. Zgodnie z ogólnoludzkimi i powszechnymi wartościami kształtuje kulturę i wpływa na jakość relacji międzyludzkich ze szczególnym uwzględnienie środowiska szkolnego. Ochrona Środowiska I stopień: Student potrafi przygotować ustną prezentację szczegółowych zagadnień z zakresu ochrony środowiska i edukacji środowiskowej oraz uczestniczyć w ukierunkowanej dyskusji z wykorzystaniem języka naukowego odpowiedniego dla uczniów szkoły podstawowej. Układa programy nauczania z zakresu edukacji środowiskowej oraz potrafi praktycznie przeprowadzić jednostkę lekcyjną (szkolenie) na każdym poziomie nauczania (dzieci, młodzież, dorośli). Student aktywnie uczestniczy i jest zainteresowany promocją zasad ochrony środowiska oraz docenia rolę edukacji ekologicznej i zdrowotnej. Psychologia: Student potrafi samodzielnie uzupełnić wiedzę i umiejętności w zależności od pojawiających się potrzeb i zmian. Praktykant jest w stanie organizować szkolenia prezentujące problemy psychologiczne oraz analizować zagadnienia zdrowia, patologii, stresu itp. posiada kompetencje w zakresie pomocy psychologicznej i interwencji kryzysowej z uwzględnieniem specyfiki placówek oświatowych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zgodne z "Organizacja praktyki pedagogicznej-nauczycielskiej" oraz "Program indywidualnej praktyki nauczycielskiej dla studentów Wydziału Filozofii Chrześcijańskiej" dostępnych na stronie: https://wfch.uksw.edu.pl/pedagogizacja |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.