Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Functional diagnosis of difficulties in coping with stress

General data

Course ID: WF-PS-N-DFT
Erasmus code / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Functional diagnosis of difficulties in coping with stress
Name in Polish: Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: (in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Subject level:

intermediate

Learning outcome code/codes:

PS_W08; PS_U05; PS_K01; PS_K02

Preliminary Requirements:

(in Polish) Ukończony kurs z psychologii stresu oraz z diagnozy psychologicznej.

Full description: (in Polish)

Zajęcia praktyczne dotyczące całego procesu diagnozy funkcjonalnej trudności w radzeniu sobie ze stresem, który obejmuje także sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań diagnostycznych (tzw. portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostycznego). Kompleksowa diagnoza tego typu opisuje zachowanie człowieka z uwzględnieniem kontekstu osobowego i sytuacyjnego. Pozwala również na opisanie mechanizmu wyjaśniającego zachowania osoby badanej. W wyniku zajęć studenci będą potrafili zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy (obejmujący różne metody diagnozowania), zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod (obserwacji, wywiadu oraz metody kwestionariuszowej), sporządzić dokumentację (portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostyczny); oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

Efekty kształcenia i opis ECTS: (in Polish)

Wiedza:

EK 1; student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii stresu i diagnozy psychologicznej,

EK 2; student ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań,

EK 3; student wymienia i charakteryzuje różne metody diagnozy trudności radzenia sobie ze stresem,

Umiejętności:

EK 4; student potrafi zidentyfikować i opisać trudności w radzenia sobie ze stresem w kontekście wybranej teorii stresu psychologicznego i radzenia sobie,

EK 5; student potrafi zaproponować odpowiednie metody diagnozy psychologicznej trudności w radzeniu sobie ze stresem, potrafi zaplanować proces diagnostyczny, przeprowadzić go i zinterpretować zebrane dane dotyczące trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań; potrafi sporządzić dokumentację oraz przekazać wyniki osobie badanej,

EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła wiedzy z zakresu psychologii stresu oraz diagnozy psychologicznej,

Kompetencje:

EK 7; student potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia diagnozy trudności w radzeniu sobie ze stresem,

EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne,

EK 9; student ma świadomość konieczności rozwijania swojej wiedzy i umiejętności psychologicznych koniecznych do pracy z klientem oraz aktywnie angażuje się w proces rozwijania swoich zawodowych kompetencji.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Na ocenę z zajęć składają się: obecność i aktywność na zajęciach, wygłoszenie referatu (prezentacji) na wybrany temat oraz praca semestralna. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć.

Kryteria oceniania:

ocena bardzo dobra (5) – student bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Potrafi w sposób wyczerpujący i kompetentny zaprezentować wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Dobrze prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Słabo prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Słabo planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ocena niedostateczna (2) – student nie zna zagadnień objętych tokiem nauczania. Nie potrafi zaprezentować wiedzy, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Źle planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych.

ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:

- udział w zajęciach: 30 godz.

- przygotowanie do ćwiczeń/ lektura tekstów/ opracowanie wystąpienia na zaliczenie – 30 godzin;

- przygotowanie pracy semestralnej: 30 godz.

Suma godzin: 90 [90/30(25)=3]

Liczba ECTS: 3

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Monika Małkiewicz
Group instructors: Monika Małkiewicz
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-01-31
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Workshops, 30 hours, 15 places more information
Coordinators: Halina Dubczak
Group instructors: Halina Dubczak
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - graded credit
Workshops - graded credit
(in Polish) E-Learning:

(in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Type of subject:

obligatory

(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

(in Polish) nie dotyczy

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)