Functional diagnosis of difficulties in coping with stress
General data
Course ID: | WF-PS-N-DFT |
Erasmus code / ISCED: |
14.4
|
Course title: | Functional diagnosis of difficulties in coping with stress |
Name in Polish: | Diagnoza funkcjonalna trudności w radzeniu sobie ze stresem |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty obowiązkowe dla IV roku, Specjalność psychologia wspomagania rozwoju |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Subject level: | intermediate |
Learning outcome code/codes: | PS_W08; PS_U05; PS_K01; PS_K02 |
Preliminary Requirements: | (in Polish) Ukończony kurs z psychologii stresu oraz z diagnozy psychologicznej. |
Full description: |
(in Polish) Zajęcia praktyczne dotyczące całego procesu diagnozy funkcjonalnej trudności w radzeniu sobie ze stresem, który obejmuje także sporządzenie dokumentacji z przeprowadzonych badań diagnostycznych (tzw. portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostycznego). Kompleksowa diagnoza tego typu opisuje zachowanie człowieka z uwzględnieniem kontekstu osobowego i sytuacyjnego. Pozwala również na opisanie mechanizmu wyjaśniającego zachowania osoby badanej. W wyniku zajęć studenci będą potrafili zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy (obejmujący różne metody diagnozowania), zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod (obserwacji, wywiadu oraz metody kwestionariuszowej), sporządzić dokumentację (portfolio diagnostycznego oraz raportu diagnostyczny); oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
(in Polish) Wiedza: EK 1; student zna podstawową terminologię z zakresu psychologii stresu i diagnozy psychologicznej, EK 2; student ma uporządkowaną wiedzę na temat trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań, EK 3; student wymienia i charakteryzuje różne metody diagnozy trudności radzenia sobie ze stresem, Umiejętności: EK 4; student potrafi zidentyfikować i opisać trudności w radzenia sobie ze stresem w kontekście wybranej teorii stresu psychologicznego i radzenia sobie, EK 5; student potrafi zaproponować odpowiednie metody diagnozy psychologicznej trudności w radzeniu sobie ze stresem, potrafi zaplanować proces diagnostyczny, przeprowadzić go i zinterpretować zebrane dane dotyczące trudności radzenia sobie ze stresem oraz ich uwarunkowań; potrafi sporządzić dokumentację oraz przekazać wyniki osobie badanej, EK 6; student znajduje i wykorzystuje rzetelne źródła wiedzy z zakresu psychologii stresu oraz diagnozy psychologicznej, Kompetencje: EK 7; student potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia diagnozy trudności w radzeniu sobie ze stresem, EK 8; student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć biorąc udział w dyskusjach, formułując własne wypowiedzi oraz konstruktywne uwagi krytyczne, EK 9; student ma świadomość konieczności rozwijania swojej wiedzy i umiejętności psychologicznych koniecznych do pracy z klientem oraz aktywnie angażuje się w proces rozwijania swoich zawodowych kompetencji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Na ocenę z zajęć składają się: obecność i aktywność na zajęciach, wygłoszenie referatu (prezentacji) na wybrany temat oraz praca semestralna. Szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane podczas pierwszych zajęć. Kryteria oceniania: ocena bardzo dobra (5) – student bardzo dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Potrafi w sposób wyczerpujący i kompetentny zaprezentować wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi bardzo dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena dobra (4) – student dobrze orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Dobrze prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Potrafi dobrze zaplanować, przygotować i przeprowadzić proces diagnozy, zintegrować i zinterpretować dane pochodzące z różnych metod, sporządzić dokumentację; oraz przekazać wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena dostateczna (3) – student słabo orientuje się w zagadnieniach objętych tokiem nauczania. Słabo prezentuje wiedzę, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Słabo planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ocena niedostateczna (2) – student nie zna zagadnień objętych tokiem nauczania. Nie potrafi zaprezentować wiedzy, która wiąże się z diagnozą trudności w radzeniu sobie ze stresem. Źle planuje, przygotowuje i prowadzi proces diagnozy, zintegruje i interpretuje dane pochodzące z różnych metod, sporządza dokumentację; oraz przekazuje wyniki osobie badanej na temat jej sposobu funkcjonowania, uwarunkowań oraz mechanizmów wyjaśniających podejmowane przez nią zachowania w sytuacjach trudnych. ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: - udział w zajęciach: 30 godz. - przygotowanie do ćwiczeń/ lektura tekstów/ opracowanie wystąpienia na zaliczenie – 30 godzin; - przygotowanie pracy semestralnej: 30 godz. Suma godzin: 90 [90/30(25)=3] Liczba ECTS: 3 |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Monika Małkiewicz | |
Group instructors: | Monika Małkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Navigate to timetable
MO WAR
TU W TH FR |
Type of class: |
Workshops, 30 hours, 15 places
|
|
Coordinators: | Halina Dubczak | |
Group instructors: | Halina Dubczak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
graded credit
Workshops - graded credit |
|
(in Polish) E-Learning: | (in Polish) E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Type of subject: | obligatory |
|
(in Polish) Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | (in Polish) nie dotyczy |
Copyright by Cardinal Stefan Wyszynski University in Warsaw.